فانی لند‌

حقایق عجیب درباره توالت و استفاده از آن در کشورهای مختلف

توالت اهمیتی فراتر از بهداشت صرف دارد. با این حال به گزارش سازمان بهداشت جهانی هنوز ۲.۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به آن دسترسی ندارند. ملل مختلف فرهنگ‌های متفاوتی در استفاده از سرویس بهداشتی دارند که در ادامه برخی از عجیب‌ترین‌ها و جالب‌ترین‌ها را می‌خوانید.

چقدر از توالت استفاده می‌کنیم؟

​​هر فرد سالانه ۲۵۰۰ بار به دستشویی می‌رود. در مجموع ما به‌طور متوسط ​​تقریباً سه سال از عمر خود را صرف استفاده از توالت می‌کنیم.

کوبا

معضل کمبود اقلام ضروری از جمله دستمال توالت در کشورهای مختلفی وجود دارد. در کوبا تقاضای زیاد، افراد را به قاچاق و فروش آن در داخل کشور سوق داده است.

فرانسه

ادرار کردن در اماکن عمومی در بسیاری از کشورها معضلی حل‌نشدنی است. در پاریس، علیرغم اعمال جریمه ۶۸ یورویی، این موضوع همچنان به عنوان یک مسئله باقی مانده و دستگاه‌های توالت سرپایی سازگار با محیط زیست در شهر گذاشته است.

آلمان

برای جلوگیری از کثیف شدن توالت‌ها، به مردان در آلمان توصیه می‌شود هنگام ادرار کردن به جای ایستادن، بنشینند. موضوعی که بحث‌برانگیز شده است. (نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی)

سوئد

برای استفاده از توالت‌های عمومی در سوئد اغلب باید هزینه پرداخت کنید.

مکزیک

مکزیکوسیتی به دلیل میزان قابل توجه آلودگی هوا شناخته‌شده است. با این حال، ممکن است تعجب‌آور باشد که حتی مدفوع را می‌توان در ذرات هوا تشخیص داد.

مکزیک با مسائل بهداشتی قابل توجهی، به ویژه در مورد کیفیت آب خود مواجه است.

کره جنوبی

کره جنوبی به خود می‌بالد که اولین شهربازی با تم توالت را روی کره زمین دایر کرده است.

با این حال، به نظر می‌رسد وجود دوربین‌های نظارتی مخفی در سرویس‌های بهداشتی عمومی، به ویژه توالت‌های زنانه، در کشور رایج است.

قطب جنوب

توالت رفتن در قطب جنوب می‌تواند چالش برانگیز باشد. استفاده از «بطری ادرار» برای زمانی که فرد می‌خواهد بدون مواجهه با سرمای طاقت‌فرسا مثانه خود را تخلیه کند ضروری است.

ژاپن

توالت‌های پیشرفته ژاپنی پس از آنکه در یک قسمت از مجموعه «سیمپسون‌ها» به نمایش درآمدند توجهات را از سرتاسر جهان به خود جلب کردند. با این وجود، کاربران ممکن است آنها را گیج‌کننده بیابند.

چین

چین با مشکل مهمی در رابطه با توالت عمومی مواجه بود که منجر به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حدود ۳ میلیارد دلار آمریکا برای ساخت و نوسازی ۶۸۰۰۰ مورد از چنین تأسیساتی شد.

سرویس‌های بهداشتی عمومی در چین از زمان اجرای «انقلاب توالت» دستخوش پیشرفت‌های چشمگیری شده‌اند.

چونگ کینگ، شهری در چین، محل بزرگترین (و احتمالاً عجیب‌ترین) توالت عمومی جهان است. رستورانی در شهر شنژن هم با تم توالت وجود دارد!

هند

اگر به تاریخچه بهداشت و توسعه توالت‌ها در جهان در ۵۰۰۰ سال گذشته علاقه‌مند هستید، موزه بین‌المللی توالت سولاب در دهلی نو مقصد ایده‌آلی برایتان خواهد بود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!