فانی لند‌

چطور ته رنگ پوستمان را تشخیص بدهیم؟

در حالی که بسیاری از ما رنگ پوست خود را می‌شناسیم، ته رنگ کاملاً متفاوت است. ته رنگ پوست شما به رنگ‌های طبیعی زیر سطح پوست شما اشاره دارد که می‌تواند به شما کمک کند سایه‌هایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با ته‌رنگ شما مطابقت دارند.

ته رنگ های مختلف کدامند؟

سه ته رنگ اصلی وجود دارد: گرم، سرد و خنثی. ته رنگ‌های گرم از هلویی تا زرد و طلایی متغیر هستند. ته رنگ‌های سرد شامل رنگ‌های صورتی و آبی و ته‌رنگ‌های خنثی هم تقریباً همان رنگ پوست واقعی شما هستند.

یک ته رنگ منحصر به فرد نیز وجود دارد که ته‌رنگ زیتونی است؛ ترکیبی از سایر ته‌رنگ‌ها که به اندازه سایر آنها رایج نیست. رنگ پوست زیتونی جایی بین گرم و خنثی با رنگ سبز است.

تفاوت رنگ پوست و ته‌رنگ پوست

به یاد داشته باشید، ته رنگ با رنگ پوست شما یکسان نیست. حتی روشن‌ترین پوست‌ها نیز می‌توانند ته‌رنگ‌های گرم داشته باشند و پوست‌های تیره‌تر می‌توانند ته رنگ‌های سرد داشته باشند، به همین دلیل است که تطبیق محصول با رنگ پوست شما می‌تواند هنگام انتخاب آرایش چالش‌برانگیز باشد.

چطور ته‌رنگ پوست را تشخیص دهیم؟

تعیین ته رنگ پوست را می‌توان در خانه با استفاده از روش‌های زیر انجام داد.

تشخیص ته رنگ پوست از روی رگ‌ها

یکی از روش‌های عالی بررسی رگ‌هاست. اگر می‌توانید آنها را ببینید، ممکن است بتوانید از رنگ آنها برای شناسایی ته رنگ خود استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر رگ‌های شما سبز به نظر می‌رسند، ممکن است ته رنگ گرم داشته باشید. افرادی که رگ‌های آبی یا بنفش دارند معمولاً ته رنگ سردتری دارند.

اگر ته‌رنگ خنثی دارید، ممکن است رگ‌های شما ترکیبی از رنگ‌های ذکر شده باشد. همچنین ممکن است بی‌رنگ به نظر برسند یا همرنگ پوستتان باشند.

تشخیص ته رنگ پوست از روی جواهرات

ممکن است به دلیل ظاهری که جواهرات روی پوستتان دارند، جذب نقره یا طلا شوید.

اگر بیشتر به طلای زرد سنتی جذب شوید، به احتمال زیاد ته رنگ گرم یا زیتونی دارید. نقره‌، پلاتین و رزگلد با ته‌رنگ سرد هماهنگی بیشتری دارند.

اگر هم در رنگ‌های نقره‌ای و هم طلایی خوب به نظر می‌رسید، ممکن است ته‌رنگ‌ پوستتان خنثی باشد.

تشخیص ته رنگ پوست از روی لباس

لباس‌های با رنگ خنثی نیز می‌توانند به تشخیص ته رنگ پوست شما کمک کنند. به عنوان مثال، رنگ سفید خالص با ته رنگ سردتر بهتر است، در حالی که رنگ سفید مایل به زرد یا کرم با ته رنگ گرم هماهنگ تر است.

ته‌رنگ‌های گرم همچنین مکمل رنگ‌های قهوه‌ای هستند، در حالی که رنگ‌های سردتر اغلب در مشکی بهتر به نظر می‌رسند.

درست مانند جواهرات، اگر ته رنگ پوستتان خنثی است، همه رنگ‌های خنثی با شما هماهنگ خواهند بود.

تشخیص ته رنگ پوست از روی رنگ چشم و مو

رنگ طبیعی چشم و موهای شما نیز می‌تواند بینش‌هایی در مورد ته رنگ پوستتان به شما ارائه دهد.

رنگ‌ موی پلاتینیومی و خاکستری مکمل ته‌رنگ سردتر است، در حالی که رنگ‌های ماهاگونی و طلایی با ته‌رنگ‌های گرم‌تر ظاهر بهتری دارند. این واقعیت می‌تواند هنگام انتخاب رنگ موی جدید به شما کمک کند و همچنین کمک کند که ته رنگ پوستتان را بعد از رنگ کردن موها تشخیص دهید.

برای انتخاب بهترین رنگ مو بر اساس رنگ پوست و رنگ چشم کلیک کنید.

انتخاب کرم پودر با توجه به ته رنگ پوست

هنگامی که ته‌رنگ خود را شناختید، می‌توانید کرم پودر مناسب را راحت‌تر پیدا کنید. با این حال، با توجه به تعداد زیاد کرم پودرهای موجود از برندهای مختلف، ممکن است همچنان کمی آزمون و خطا نیاز باشد. هر برندی از کرم پودر به دلیل سایه‌ها، فرمول‌ها، پوشش‌دهی و قوام کمی متفاوت خواهد بود.

ته رنگ سرد

کرم پودر مناسب روی ته رنگ سرد کمی صورتی به نظر می‌رسد. از کرم پودرهای مایل به زرد خودداری کنید، زیرا باعث می‌شود رنگ پوست سرد‌تر به نظر برسد.

ته رنگ گرم

ته رنگ های گرم با کرم پودر مایل به زرد بهتر به نظر می‌رسند.

ته رنگ خنثی

جای تعجب نیست که افرادی که ته رنگ خنثی دارند در کرم پودرهایی که ترکیبی از زرد و صورتی هستند بهتر به نظر می‌رسند.

ته رنگ زیتونی

برای ته رنگ زیتونی، از کرم پودر گرم خودداری کنید زیرا بیش از حد زرد خواهد شد. در عوض، به دنبال محصولی با رنگ مایل به طلایی باشید.

سایه چشم، لباس و رژ لب با توجه به ته رنگ پوست

به عنوان یک قانون کلی، برجسته‌ترین رنگ‌ها را باید در لباس، رژ لب و سایه چشم به کار ببرید.

ته رنگ سرد

برای افرادی که ته رنگ‌ پوستشان سرد است، رنگ‌های صورتی و سبز و همچنین بنفش و قرمز مناسبند.

ته‌رنگ گرم

اگر ته رنگ گرمی دارید، رنگ‌های زرد، طلایی و هلویی را در نظر بگیرید.

ته رنگ خنثی

ته رنگ‌های خنثی می‌توانند رنگ‌های خنثی را به خوبی جذب کنند. رنگ‌های سرد و گرم نیز روی آن‌ها زیبا به نظر می‌رسد.

ته رنگ زیتونی

افرادی که ته رنگ زیتونی دارند در رنگ‌های خاکی، طلایی و سبز خوب به نظر می‌رسند. مراقب پالت رنگ‌های گرم باشید، زیرا ممکن است پوستتان بیش از حد زرد به نظر برسد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!