فانی لند‌

استودیو رمدی ۱۵ میلیون یورو از Tencent وام گرفته است

استودیو رمدی (Remedy) در حال حاضر چندین پروژه در دست ساخت دارد، ولی برای پایان روند توسعه آن‌ها به کمک مالی نیاز پیدا کرده است. 

استودیوی Remedy Entertainment، سازنده‌ی بازی‌های محبوب Control و Alan Wake، اخیرا اعلام کرده که با شرکت چینی Tencent قراردادی به ارزش ۱۵ میلیون یورو (۱۶.۷۶ میلیون دلار) به امضا رسانده است. این توافق مهم توسط ترو ویرتالا (Tero Virtala)، مدیر عامل رمدی، تایید شد و از آن به عنوان حرکتی بزرگ برای خود انتشاری و توسعه بازی‌های جدید یاد کرد.

طبق گفته‌ی ویرتالا ، هدف طولانی‌مدت رمدی همواره این بوده که کنترل بیشتری بر نحوه تجاری‌سازی بازی‌های خود داشته باشد و سهم بیشتری از ارزش تولید شده توسط این بازی‌ها به دست آورد. این تأمین مالی به استودیو کمک می‌کند تا پتانسیل بازی‌های در دست توسعه را به طور کامل محقق کند و در روند تجاری‌سازی بازی‌ها و انتشار مستقل ان‌ها، موفق عمل کند.

این قرارداد نه تنها تأثیر مثبتی بر توسعه بازی‌های آینده مانند Control 2 و پروژه فرعی Project Condor خواهد داشت، بلکه به توسعه بازسازی Max Payne 1 & 2 نیز سرعت می‌بخشد. همچنین، این توافق نشان‌دهنده اعتماد قوی تنسنت به استراتژی و چشم‌انداز بلندمدت Remedy است.

این وام ۸ درصدی که به صورت سهام قابل تبدیل است، به تنسنت اجازه می‌دهد تا با قیمت ۲۷.۲ یورو به ازای هر سهم، تا ۸۱۱,۱۰۰ سهم جدید از Remedy را به دست آورد که حدود ۵.۹۸ درصد از کل سهام این شرکت را تشکیل می‌دهد. Tencent در حال حاضر ۱۵ درصد از سهام Remedy را در اختیار دارد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!