فانی لند‌

بهترین بازی های فکری کامپیوتر که می‌توانید بازی کنید

بازی‌های فکری تنها برای سرگرمی نیستند؛ بسیاری از افراد از این بازی‌های استفاده می‌کنند تا هوش خود را تقویت کنند. درست است که تقویت هوش در جوانی شاید خیلی مهم نباشد، ولی کم کم وقتی بزرگ می‌شویم، باید به فکر تقویت حافظه خود باشیم. برای همین است که آشنایی با بهترین بازی های فکری کامپیوتر یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که باید انجام دهید. بازی های فکری شاید در ابتدا کمی سخت باشد، ولی اگر یکی دو هفته مشغول آن‌ها شوید و به صورت روزانه کمی بازی کنید، در بلند مدت تاثیر آن‌ها را در زندگی خود خواهید دید. پس با ویجیاتو همراه باشید تا با هم یک بازی فکری با کامپیوتر، که از آن بتوانید لذت ببرید را برای شما پیدا کنیم.

بهترین بازی های فکری کامپیوتر


سودوکو


احتمالا شما با این بازی به خوبی آشنا باشید. بازی سودوکو یک بازی عددی است که به شدت حافظه کوتاه مدت شما را تقویت می‌کند. این بازی پازلی شما را مجبور می‌کند تا یک سری عدد را در یک سری مربع سه در سه قرار دهید تا اعداد یک الی 9 به بدون تکرار در آن قرار بگیرند. اما نکته این بازی اینجاست که نه‌تنها در این مربع سه در سه نباید یک عدد تکراری وجود نداشته باشد، بلکه در تمامی ردیف و ستون کامل آن هم نباید یک عدد تکراری وجود داشته باشد.

این بازی که از 9 مربع سه در سه تشکیل می‌شود، در مجموع ۸۱ خانه دارد که به صورت یک مربع ۹ در ۹ تقسیم می‌شود. حالا کار شما این است که تمامی خانه‌ها آن را با اعداد مورد نظر و بدون تکرار پر کنید. این بازی را در نسخه‌های مختلف جدول‌های مختلف می‌توانید پیدا کنید و با آن ذهن خود را به چالش بکشید. اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید از طریق این وبسایت به صورت آنلاین و از طریق سیستم خود مشغول بازی شوید. شاید این بازی به صورت انحصاری یک بازی فکری برای کامپیوتر نباشد، ولی این موضوع بیشتر خوب است تا بد؛ چون می‌توانید هر لحظه که بخواهید به آن دسترسی داشته باشید.

Crosswords


بازی Crosswords یک بازی مشابه جدول حل کردن خودمان است. این بازی هم مهارت‌های ذهنی شما را تقویت می‌کند و هم به یادگیری زبان انگلیسی شما کمک می‌کند. روش‌های زیادی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید این بازی را تجربه کنید و از آن لذت ببرید. انواع نرم‌افزارها و وبسایت‌هایی را می‌توانید پیدا کنید که به صورت رایگان و یا با مبلغی ناچیز این بازی را در دسترس شما قرار می‌دهند. اگر به دنبال یک بازی کامپیوتری فکری معمایی هستید و می‌خواهید هوش خود را تقویت کنید، حتما این بازی را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

Elevate


بازی Elevate روی بخش یادگیری‌اش خیلی تمرکز دارد و در حقیقت می‌خواهد یک نرم‌افزار تمرینی باشد که به عنوان بازی هم عمل کند. شما از طریق این بازی می‌توانید مهارت‌های نویسندگی، صحبت کردن، خواندن و حتی ریاضی خود را تقویت کنید. این بازی ۳۵ بخش مختلف دارد که هر بخش از آن یک قسمت از مغز شما را تقویت می‌کند. پس حتما آن را امتحان کنید.

Braingle


این بازی رایگان را که به راحتی می‌توانید در کامپیوتر خود از طریق وبسایتش بازی کنید، شاید بزرگ‌ترین مجموعه معماها و پازل‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید. در این سایت بیش از ۱۵هزار معما وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به یک طریقی شما را به چالش خواهند کشید. اگر در میان بازی های فکری برای کامپیوتر بیشتر به معما علاقه دارید، حتما به سراغ این بازی بروید.

Wordle


یکی از ساده‌ترین ولی بهترین بازی های فکری کامپیوتر، بازی Wordle است. این بازی در سال ۲۰۲۲ از شدت محبوبیت منفجر شد و حتی مجله مشهور New York Times هم در مورد آن یک مقاله چاپ کرد. در این بازی شما باید یک سری کلمه را در جایگاه‌های مخشصش تشکیل دهید. این بازی تشابه زیادی به بازی آمیرزا خودمان دارد و چالش اصلی آن تشکیل یک سری کلمه با حروف است. ولی جدا از چالش‌های ذهنی آن، اگر دوست دارید که زبان انگلیسی و دانش کلمات خود را تقویت کنید، حتما سری به این بازی بزنید.

قربانی


بازی قربانی یکی از بازی‌های خوب ایرانی است که بهتر از چیزی که انتظارش را داشتیم ظاهر شد. این بازی که از سیستم کلاسیک Text Based استفاده می‌کند، شما را به انواع ماجراجویی‌ها می‌برد و در شرایط مختلف بتوانید خود را نجات دهید. این بازی فکری با کامپیوتر یک سری المان سبک بقا، ترسناک و هیجانی را هم درون خودش دارد و تصمیمات شما روی نتیجه بازی تاثیر خواهد گذاشت. اگر دوست دارید که از یک بازی ایرانی هم حمایت کنید، سری به آن بزنید.

تخته نرد


بازی تخته نرد شاید یکی از قدیمی‌ترین بازی‌هایی باشد که در خانه هر ایرانی‌ای پیدا می‌شود. این بازی سنتی خاطرات کودکی و نوجوانی بسیاری از ما را تشکیل می‌دهد. درست است که اگر به دنبال بهترین تجربه تخته نرد می‌گردید، بهتر است که به سراغ نسخه فیزیکی این بازی بروید و با دوستان و فامیل‌های خود بازی کنید. ولی اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید به راحتی از طریق سیستم خود به این بازی بپردازید. اگر هم دوست داشته باشید می‌توانید از میان بهترین بازی‌های تخته نرد، هر کدام را که دوست دارید را انتخاب کنید و با این بازی سنتی بیشتر وقت بگذرانید.

شطرنج


فکر نمی‌کنم که بازی شطرنج نیازی به تعریف داشته باشد. این بازی یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های فکری است و حتی شاید قدیمی‌ترین بازی استراتژیک هم محسوب شود. این بازی در قدیمی‌ترین شکل ممکنش در بسیاری از بازارهای مجازی و فیزیکی موجود است و می‌توانید به راحتی آن را بازی کنید.

ولی یکی از خوبی‌های بزرگ این بازی این است که تنوع در آن خیلی زیاد است. انواع نسخه‌های سه بعدی، دو بعدی، انیمیشنی و حتی شوتر سوم شخص این بازی هم موجود است و اگر دوست داشته باشید به راحتی می‌توانید آن را بازی کنید. همیشه و هر روز یک بازی جدید فکری برای کامپیوتر را می‌توانید پیدا کنید که با بقیه فرق داشته باشد، ولی گاهی اوقات هم باید سری به عناوین قدیمی‌ بزنید، شاید ارزشش را داشته باشد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!