فانی لند‌

سازندگان بازی The Day Before با یک اثر جدید بازگشته‌اند

به نظر می‌رسد سازندگان بازی The Day Before دوباره ظاهر شده‌اند و برای ساخت یک بازی جدید از طرفداران پول می‌خواهند!

بازی The Day Before یکی از مورد انتظارترین آثار سال ۲۰۲۳ میلادی بود، اما پس از عرضه اولیه فاجعه‌آمیز، استودیوی سنگاپوری توسعه‌دهنده آن یعنی Fntastic تنها چند روز بعد از تعطیلی خود خبر داد. حالا به نظر می‌رسد که این استودیو دوباره بازگشته است و آنها خواستار یک فرصت دوم و البته پول شما هستند.

طی یک تحول عجیب دیگر، حساب کاربری مربوط به Fntastic در شبکه اجتماعی X یا همان توییتر سابق، امروز دوباره فعال شد و از آغاز یک کمپین Kickstarter خبر داد. این استودیو از کاربران خواست که یک بار دیگر برای بازگرداندن این شرکت کمک کنند. این پست به وب‌سایتی لینک می‌دهد که ادعا می‌کند جزئیات گام‌های بعدی استودیو را شرح می‌دهد.

شاید در ابتدا فکر کرده باشید که تمام این ماجرا ممکن است یک حقه باشد. این موضوع کاملا قابل درک است و احتمالا همین طور هم باشد. ولی حتی در صورت حقه بودن هم شوخی بسیار پیچیده‌ای به حساب می‌آید. چون این وب‌سایت بخش‌های متعدد و گسترده‌ای دارد. سایت مذکور شامل یک بخش سوالات متداول (FAQ)، یک فایل PDF که جزئیات برنامه بازیابی آنها را ارائه می‌دهد، اطلاعات تماس، صفحه فروش محصولات و موارد دیگر است. همچنین به یک سرور Discord لینک می‌دهد که در آن افرادی مدعی شده‌اند که از توسعه‌دهندگان Fntastic هستند و جمعی از کاربران در آن حضور دارند.

علاوه بر این، وب‌سایت حتی جزئیات و لینک‌هایی به یک بازی چندنفره جدید به نام Escape Factory ارائه می‌دهد. دموی رایگان این بازی در حال حاضر از طریق صفحه Steam در دسترس قرار دارد و یک کمپین کیک‌استارتر به دنبال جمع‌آوری ۱۵ هزار و ۵۳۵ دلار برای تکمیل توسعه بازی است. این کمپین تا لحظه انتشار خبر، تنها ۱۳۹ دلار از سه حامی دریافت کرده است. همچنین کانال YouTube این شرکت که کمی قبل از انتشار بازی The Day Before پاک شده بود، تریلری برای Escape Factory منتشر کرده است.

در بخش سوالات متداول (FAQ) وب‌سایت، اگر بازی Escape Factory به هدف مالی خود در کمپین نرسد، استودیو قادر نخواهد بود به فعالیت خود ادامه دهد و بازگردد.

تمام این ماجرا پس از فاجعه بازی The Day Before کمی ناهنجار به نظر می‌رسد. وب‌سایتی که ادعا می‌کند نماینده Fntastic است، حداقل اذعان دارد که ممکن است بازگرداندن اعتماد مصرف‌کنندگان برایشان مشکل باشد. در وبسایت آمده است که آنها عمیقا بابت اتفاقات مربوط به بازی از همه عذرخواهی می‌کنند و مسئولیت کامل آنچه رخ داده را بر عهده می‌گیرند.

در بخش سوالات متداول وبسایت آمده است:

پس از تعطیلی، ما به اشتباهات گذشته خود فکر کردیم و تغییرات عمده داخلی را برای بهبود اساسی آغاز کردیم. ما دیگر از داوطلبان خارجی استفاده نمی‌کنیم و اکنون به طور کامل به رویکردی حرفه‌ای‌تر متعهد شده‌ایم. صداقت، شفافیت وتعامل با جامعه، اکنون اولویت‌های اصلی ما هستند.

این وب‌سایت در مورد اعضای فعلی ادعا می‌کند که تیم کوچک‌تر شده، اما همچنان شامل همان افرادی است که تمام بازی‌های قبلی را ساخته‌اند. جالب اینجاست که وب‌سایت هیچ اشاره‌ای به بنیان‌گذاران Fntastic یعنی Eduard Gotovtsev و Aisen Gotovtsev نمی‌کند. حتی در بخش (درباره ما) که تاریخچه استودیو را شرح می‌دهد.

این شرکت در طول چرخه توسعه بازی The Day Before تا زمان عرضه پرتنش آن با چالش‌های زیادی روبرو شد. اولین تریلر این بازی در سال ۲۰۲۱ منتشر شد و توجه‌ها را به خود جلب کرد، چرا که به نظر می‌رسید یک بازی MMO جهان باز هیجان‌انگیز در دنیای پساآخرالزمانی باشد. اما هیجان سریع به تردید تبدیل شد و این مسئله با جنجال‌هایی پیرامون استفاده استودیو از کارمندان بدون دستمزد، تاخیرهای متعدد، اختلافات حقوقی و به نوعی شورش طرفداران که کل پروژه را به کلاهبرداری متهم کرد، همراه شد.

همه این‌ها به عرضه اولیه بازی در دسامبر ۲۰۲۳ منجر شد و زمانی که طرفداران بالاخره توانستند بازی را تجربه کنند، واکنش‌ها به طرز فوق‌العاده‌ای منفی بود، طوری که حتی وب‌سایت IGN نمره ۱ از ۱۰ به آن داد. بنابراین سرورها تنها کمی بیش از یک ماه بعد از آن بسته شد و پول خرید بازی به تمام خریداران بازگشت. استودیوی Fntastic در جواب یکی از بازیکنان گفته بود:

این اولین تجربه بزرگ ما بود. گاهی اوقات چنین اتفاقاتی می‌افتد.

وب‌سایت IGN با Eduard Gotovtsev و Aisen Gotovtsev و همچنین با یک آدرس ایمیل قبلی برای Fntastic تماس گرفته است تا در مورد اعتبار این وب‌سایت شفاف‌سازی کند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است. اما وب‌سایت مذکور ادعا می‌کند نماینده این استودیو است و تاکید دارد که تیم از اشتباهات خود درس گرفته و می‌گوید که اصول اصلی آنها اکنون صداقت، شفافیت و رفتار حرفه‌ای است.

نظر شما در مورد این خبر چیست ؟

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!