فانی لند‌

مشخصات فنی کارت های گرافیک RTX 5090 لو رفت

کمپانی انویدی (Nvidia) به زودی نسل جدید کارت های گرافیک RTX 5090 را با 32 گیگابایت حافظه GDDR7 معرفی خواهد کرد.

شایعات جدید نشان می‌دهد که Nvidia در حال آماده‌سازی برای عرضه کارت گرافیک قدرتمند GeForce RTX 5090 با 32 گیگابایت حافظه GDDR7 است. این کارت گرافیک به لطف مشخصات فنی پیشرفته، قدرت پردازشی بیشتری نسبت به نسل قبل خود خواهد داشت و توان مورد نیاز آن تا 600 وات افزایش خواهد یافت. 

افزایش قدرت و کارایی کارت گرافیک GeForce RTX 5090 با 21,760 هسته‌ CUDA و پهنای باند 512 بیت حافظه، آن را به یک غول واقعی در دنیای گرافیک‌های پیشرفته تبدیل می‌کند. RTX 5080 نیز با 16 گیگابایت حافظه GDDR7 و مصرف انرژی 400 وات عرضه خواهد شد که نسبت به مدل قبلی خود یعنی RTX 4080، جهشی قابل توجه در عملکرد و کارایی را نشان می‌دهد.

با افشای این اطلاعات توسط لیکر معتبری به نام Kopite7kimi، گیمرها و علاقه‌مندان به دنیای سخت‌افزار باید در انتظار رونمایی رسمی از این کارت‌های گرافیک در نمایشگاه CES 2025 باشند. این لیکر در گذشته نیز اطلاعات درستی از کارت‌های گرافیک انویدیا لو داده بود و بین طرفداران اعتبار زیادی دارد. این نسل جدید از کارت‌های گرافیک نویدبخش تجربه‌ای بی‌نظیر برای بازی‌ها و کاربردهای گرافیکی سنگین خواهد بود.

رویداد CES 2025 قرار است در تاریخ ۷ تا ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۵ (۱۷ تا ۲۰ دی) در لاس وگاس برگزار شود.  در حال حاضر انویدیا به این درز اطلاعات واکنش نشان نداده است و برای رونمایی رسمی از محصولات جدید این شرکت باید چند ماه صبر کنیم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!