فانی لند‌

راهنمای خرید کنسول پلی استیشن ۵

با ورود به نسل نهم، سونی قدرتمندتر از همیشه و با معرفی کنسول پلی استیشن ۵ در دو نسخه دیسک‌ خور (استاندارد) و دیجیتال وارد عرصه رقابت شد و در حال حاضر چهار کنسول در این نسل معرفی کرده. در نسل نه شاهد تغییراتی بنیادی در کنترلر، کنسول و تکنولوژی‌ها صوتی و تصویری از سوی سونی بوده‌ایم.

اعمال این تغییرات و همچنین وجود کنسول‌های متعدد می‌تواند کمی خریداران را مردد کند. از این رو در این مقاله از سری راهنمای خرید ویجیاتو، قصد داریم ابتدا به بررسی ویژگی‌های جدید این کنسول نسل نهمی پرداخته و سپس تفاوت‌های بنیادین دو نسخه را بررسی کنیم.


راهنمای خرید کنسول PS5

نسل نهم کنسول‌های سونی در چهار نسخه استاندارد، دیجیتال، اسلیم و پرو معرفی شدند. دو نسخه استاندارد و دیجیتال در مشخصات سخت افزاری یکسان هستند ولی در نسخه‌های اسلیم و پرو شاهد مشخصات سخت‌افزاری متفاوتی هستیم. نسل نهم نسلی است که با تمرکز بر سخت افزار قدرتمند در کنار بهره گرفتن از تکنولوژی‌های جدیدی در هسته گرافیکی، حافظه کنسول و جلوه‌های صوتی تجربه جدید و لذت بخش تری را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد.


روندی متفاوت در طراحی کنسول پلی استیشن ۵

سونی در مقایسه با مایکروسافت، روند کاملا متفاوتی را در طراحی کنسول نسل نهمی خود پیش گرفته است. درحالی‌ که کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس از طراحی ساده‌ و مینیمالی بهره می‌برند، سونی زبان طراحی کاملا متفاوتی را در پیش گرفته است.

کنسول استاندارد پلی استیشن در ابعاد ۲۶۰ × ۱۰۴ × ۳۹۰ میلی‌متر و وزن ۴.۵ کیلوگرمی در دسترس خریداران قرار گرفته است. نسخه دیجیتال این کنسول با حذف درایو نوری، در ابعاد کوچکتر ۳۹ x ۹۲ x ۲۶۰ میلی‌متر و وزن ۳.۹ عرضه می‌شود که هردو بسیار بزرگتر و البته سنگین‌تر از کنسول نسل هشتمی پلی استیشن هستند. هردوی این کنسول‌ها در رنگ کلاسیک سفید و مشکی تولید شده‌‌اند و جز توان ورودی پاور تفاوتی در این دو نسخه احساس نمی‌شود.


بازی‌ها و عناوین انحصاری

از دیرباز کنسول‌های پلی‌ استیشن به‌خاطر بازی‌های انحصاری خود همواره دست برتر را داشتند. سونی در نسل نهم هم این رویه را حفظ کرده است و توانسته بازی‌های انحصاری زیادی را برای پلی استیشن ۵ منتشر کند. از بازی‌های انحصاری پلی استیشن ۵ می‌توان به بازی‌های زیر اشاره کرد.

Gran Turismo 7

Horizon Forbidden West

Ghost of Tsushima

Returnal

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

Demon’s Souls

Five Nights at Freddy’s: Help Wanted

The Last of Us Part II

Uncharted: Legacy of Thieves Collection

Final Fantasy XVI

البته شما می‌توانید لیست کامل بازی‌های موجود برای کنسول پلی استین 5 را از طریق وبسایت رسمی پلی استیشن مشاهده کنید.


سخت افزار

همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم، تفاوت سخت افزار در نسل نهم بسیار چشم گیر بوده و نوید بخش عصر جدیدی را در بازی‌های ویدئویی می‌دهد. تغییر هسته‌های Jaguar به ZEN 2 با فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز، تراشه گرافیکی با معماری سفارشی  RDNA 2 با ۱۰.۲۸ ترافلاپس و همچنین فراهم آوردن جلوه‌های بصری در 4K از برجسته‌ترین نمودهای سخت افزاری نسل جدید هستند.

برخلاف نسل نهم ایکس باکس، نسخه استاندارد پلی استیشن 5 و نسخه دیجیتالی از نظر سخت‌افزاری هیچ تفاوتی ندارد. و تنها تفاوت آن‌ها در طراحی ظاهری و درایو نوری است. نسخه دیجیتالی پلی استیشن 5 به لطف حذف درایو نوری طراحی یک‌پارچه و جذاب‌تری داشته و وزن آن به شکل چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است.

مقایسه توانایی‌های سخت افزاری نسخه‌های مختلف پلی استیشن ۵ روی کاغذ

پلی ‌استیشن ۵ استاندارد و دیجیتالپلی‌استیشن ۴پلی‌استیشن ۴ پروپردازنده (CPU)۸ هسته‌ی ZEN 2 – فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز همراه با قابلیت SMT۸ هسته‌ی Jaguar – فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز۸ هسته‌ی Jaguar – فرکانس ۲.۱ گیگاهرتزتراشه گرافیکی (GPU)۱۰.۲۸ ترافلاپس – ۳۶ واحد CU در فرکانس ۲.۲۳ گیگاهرتز۱.۸۴ ترافلاپس – ۱۸ واحد CU در فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز۱.۸۴ ترافلاپس – ۳۶ واحد CU در فرکانس ۹۱۱ مگاهرتزمعماری تراشه گرافیکی RDNA 2 سفارشیAMD RadeonAMD Radeonحافظه (Memory)۱۶ گیگابایت رم GDDR6 – عرض ۲۵۶ بیتی۸ گیگابایت رم GDDR5 – عرض ۲۵۶ بیتی۸ گیگابایت رم GDDR5 به همراه ۱ گیگابایت رم DDR3- عرض ۲۵۶ بیتیپهنای باند حافظه (Memory Bandwidth)۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه۱۷۶ گیگابایت بر ثانیه۲۱۷ گیگابایت بر ثانیهفضای ذخیره سازی (Storage)۸۲۵ گیگابایت SSD سفارشی۵۰۰ گیگابایت هارد دیسک۱ ترابایت هارد دیسکسرعت ورودی/خروجی (I/O Throuput)۵.۵ گیگابایت بر ثانیه بین ۵۰ تا ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه بین ۵۰ تا ۱۰۰ مگابایت
بر ثانیهحافظه قابل توسعه (Expandable Storage)NVMe SSD SlotInternal HDD SlotInternal HDD Slotدرایو نوری (Optical Drive) 4K UHD Blu-ray Blu-ray DriveBlu-ray Drive

علاوه براین، رابط کاربری جدید، درگاه‌ USB-C، پشتیبانی از HDMI 2.1، رزولوشن فورکی به عنوان استاندارد ثابت نسل نهم. و همچنین بهره گیری از تکنولوژی‌های eARC، ری تریسینگ، ALLM و همچنین حافظه‌های پرسرعت، کنسول پلی استیشن 5 را به کنسولی خارق العاده بدل کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده بررسی دقیق کنسول پلی استیشن ۵ می‌توانید به مقاله «بررسی پلی استیشن ۵ – لمس آینده گیمینگ» مراجعه کنید.

مقایسه پلی استیشن 4 و پلی استیشن5

پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۴ به نام AMD Radeon GCN جایگزین پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon قبلی شد و دارای ۱۸۶۶ چرخه مگاهرتزی و ۱۱۸۴ عدد واحد پردازش گرافیکی بود. اما در پلی استیشن ۵، پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمندتری به نام AMD RDNA2 GPU استفاده شده است.

این پردازنده دارای ۳۶۰۰ عدد واحد پردازش گرافیکی، ۲۲۴ تکنولوژی ردیابی پرتودهی، و قابلیت پردازش گرافیکی با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز است. به علاوه، پلی استیشن ۵ از تکنولوژی Ray-Tracing و دمای پایین‌تر در مقایسه با پلی استیشن ۴ نیز بهره می‌برد.  TFLOPهمچنین  مخفف “تریلیون عملیات در ثانیه” است و یکی از معیارهای اندازه‌گیری قدرت پردازشی یک سیستم است.

پلی‌استیشن 4 در حدود ۱.۸ TFLOP قدرت پردازش دارد، در حالی که پلی‌استیشن5 با طراحی سخت‌افزار جدید خود، به حدود ۱۰ TFLOP قدرت پردازش می‌رسد. با این تفاوت که پلی‌استیشن 5 از تکنولوژی SSD نیز بهره می‌برد که سرعت بارگذاری بازی‌ها را به شدت افزایش می‌دهد. همچنین، پلی‌استیشن5 قابلیت پشتیبانی از فناوری Ray-Tracing را نیز داراست که به بازی‌ها حس واقعیت بیشتری می‌دهد.

در مورد تصویر، پلی استیشن 5 قابلیت پشتیبانی از رزولوشن‌های بالاتر و نرخ فریم بالاتر را داراست که به بازی‌ها امکان ارائه تصاویر با جزئیات بیشتر و حرکات بازی با سرعت و صفحه‌نمایش بدون هیچگونه وقفه می‌دهد. 

در مورد صدا، پلی‌استیشن 5 از فناوری صوتی ۳D Audio  بهره می‌برد که به بازیکنان اجازه می‌دهد صدای بازی را به عنوان یک فضای سه‌بعدی درک کنند و تجربه بازی را بهبود دهند. این فناوری در پلی‌استیشن 4 وجود ندارد. به طور کلی، پلی‌استیشن 5 از نظر تصویر و صدا، بهبودهای قابل توجهی نسبت به پلی‌استیشن 4 دارد.


نسخه استاندارد پلی استیشن ۵

نسخه استاندارد پلی استیشن ۵ با ابعاد بزرگتر و وزن بالاتر در تک رنگ کلاسیک سفید و مشکی عرضه شده است. این کنسول مجهز به درایو بلوری با رزولوشن 4K و محتوا‌های سه بعدی است. این نسخه با قیمت ۴۹۹ دلاری و صد دلار بیشتر از ورژن دیجیتالش راهی بازار شده است. با این حال قیمت نسخه دیجیتال و استاندارد این کنسول در ایران تفاوت چندانی ندارد!

به علت اختلاف قیمت ناچیز و همچنین عدم دسترسی به اینترنت باکیفیت برای دانلود بازی‌ها در ایران و همچنین محدودیت حافظه ذخیره سازی کنسول دیجیتال پیشنهاد می‌شود نسخه استاندارد این کنسول را تهیه کنید. با خرید نسخه استاندارد شما علاوه بر تجربه با کیفیت بازی‌ها می‌توانید اقدام به تهیه دیسک بازی‌ها و کالک کردن آن نیز کنید.

نسخه دیجیتال پلی استیشن ۵

نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 با ابعاد کوچکتر و یکپارچه و همچنین وزن کمتر در تک رنگ کلاسیک سفید و مشکی عرضه شده است. این کنسول به علت حذف درایو بلوری ظاهری زیبا و مدرن‌تر دارد. این نسخه با قیمت فوق العاده ۳۹۹ دلاری و صد دلار ارزان‌تر از نسخه استاندارد این کنسول راهی بازار شده است. با این حال قیمت نسخه دیجیتال و استاندارد این کنسول در ایران نه تنها تفاوت چندانی ندارد، بلکه در بعضی موارد قیمت نسخه دیجیتال بالاتر بوده است!

این نسخه با حذف درایو بلوری به طبع پاور با توان مصرفی کمتری داشته و برق کمتری نیز مصرف می‌نماید. این نسخه به علت اختلاف قیمت ناچیز، عدم دسترسی به اینترنت باکیفیت برای دانلود در ایران و همچنین حافظه ذخیره سازی محدود با این رنج قیمت سرسام آور در ایران پیشنهاد نمی‌شود.

پلی استیشن ۵ اسلیم

اگر خیلی ساده بخواهیم بگوییم کنسول پلی استیشن ۵ اسلیم، برادر کوچک‌تر پلی استیشن ۵ فت است که با ابعادی کوچک‌‌‌تر می‌تواند عملکردی مشابه ارائه دهد. این کنسول علاوه بر اینکه ابعاد کوچک‌تری که دارد، وزن کمتری نیز دارد که همین موضوع این کنسول را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی که دائما در حال جابه‌جایی کنسول خود هستند می‌کند.

این کنسول هم دیسک خور است هم دیسک خور نیست، زیرا شما می‌توانید با جدا کردن یا نصب کردن پلیت‌های مخصوص امکان استفاده از دیسک را نیز در این کنسول داشته باشید، البته که برای این ویژگی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

حافظه این کنسول هم حدود ۲۰۰ گیگابایت بیشتر از کنسول پلی استیشن ۵ فت است و به همین دلیل با قیمت برابر ارزش خرید بیشتری دارد. اما در حال حاضر پلی استیشن اسلیم با قیمت بیشتری در مقایسه با پلی استیشن ۵ فت به فروش می‌رسد و همین مساله باعث شده که این کنسول ارزش خرید زیادی نداشته باشد و خرید آن چندان منطقی نباشد. برای اطلاعات بیشتر مقاله «مقایسه پلی استیشن 5 پرو با پلی استیشن 5 اسلیم» را مطالعه کنید.


پلی استیشن ۵ پرو

آخرین نسخه پلی استیشن ۵ یعنی پلی استیشن ۵ پرو پس از شایعات فراوانی به تازگی به بازار عرضه شد. این کنسول میان نسلی از لحاظ ظاهری تفاوت خاصی با نسخه فت ندارد اما از لحاظ پردازشی یک سر و گردن از آن بالاتر است. این کنسول تا ۴۵ درصد در زمینه رندرینگ از پلی استیشن ۵ فت سریع‌تر است و همین موضوع سبب می‌شود تا پلی‌استیشن ۵ پرو بتواند بازی‌های مختلف را با گرافیک بهتر و روان‌تر اجرا کند.

یکی دیگر از ارتقاهای مهم در این کنسول حافظه ۲ ترابایتی است که خیال بازیکنان را از بابت فضای ذخیره سازی راحت می‌کند. همچنین سونی در این کنسول از قابلیت جدیدی به نام PlayStation Spectral Super Resolution استفاده کرده است که این قابلیت به‌صورت قابل توجهی نرخ فریم و وضوح اجرایی بازی‌ها را ارتقاء می‌دهد. البته که این کنسول قیمت سرسام آوری نیز دارد و با قیمت حدودی ۷۰۰ دلاری برای بسیاری از کاربران گزینه‌ای مقرون به صرفه نخواهد بود.


پلی استیشن پورتال

پلی استیشن پورتال از جمله اکسسوری‌هایی است که افراد یا از آن خوششان می‌آید یا از آن متنفر هستند. به طور کلی پلی استیشن پورتال در نگاه اول مانند یک کنسول دستی مثل PSP به نظر می‌آید و بسیاری از افراد گمان می‌کنند که این اکسسوری یک کنسول دستی است. اما اینگونه نیست، پلی استیشن پورتال یک صفحه نمایش به علاوه یک کنترلر دوال سنس است که به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از قابلیت ریموت پلی کنسول‌های سونی به آنها متصل شوید.

شما برای استفاده از این دستگاه نیاز به یک اینترنت با حداقل سرعت ۵ مگابایت در ثانیه دارید، و بالطبع با یک اینترنت ضعیف نمی‌توانید از این اکسسوری به خوبی استفاده کنید. به‌طور کلی اگر یک کنسول پلی استیشن ۵ دارید و زامبی پلی‌ استیشن هستید، خرید این محصول به شما پیشنهاد می‌شود.


کنترلر نسل نهمی با تغییرات بنیادی

درحالی که ماکروسافت کمابیش همان کنترلر سابق نسل هشت را برای پلتفرم نسل نهمی خود عرضه کرده است. سونی با تغییراتی کلی در معماری کنترلر پلی ‌استیشن ۴ وارد نسل نهم شده است. سونی با تغییر در معماری کنترلرهای قبلی خود و آفرینش دوال‌سنس (Dual Sense) وارد نسل نهم شده است.

 اولین نکته‌‌ای قابل توجه در دوال سنس، تغییر گسترده‌ در طراحی و ارگونومی کنترلر است. کنترلر اکنون بزرگ‌تر و حجیم‌تر شده است. به مراتب وزن دسته نیز کمی بیشتر از نسل پیشین خود شده است تا خستگی مچ دست و انگشتان را حین تجربه بازی‌ها به حداقل برساند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به «ویجی لاگ: با دوال‌سنس خفن‌ترین کنترلر تاریخ از نزدیک آشنا شوید» مراجعه کنید.

دوال سنس در چیدمان کلید‌ها تفاوت چندانی با کنترلر نسل هشتمی ندارد. این کنترلر همان چیدمان آشنای پیشین را کمابیش حفظ کرده است. هرچند در کنترلر نسل نهمی تغییراتی چون جایگزینی کلید Share با دکمه Create ایجاد شده است. ال‌ای‌دی‌های نمایش وضعیت دسته نیز به منظور زیبایی هرچه تمام‌تر دوال سنس، تغییر مکان داده‌اند.

تریگر‌ها نیز نسبت به نمونه‌‌های دوال شاک ۴ کمی بزرگ‌تر شده‌اند. کلید‌های L1 و R1 اکنون کمی ابعاد بزرگ‌تری داشته و شاهد کاهش فاصله میان آن‌ها با تریگر‌ها هستیم. در بخش پشتی کنترلر نیز درگاه میکرو USB‌ با USB-C جایگزین شده است. از دیگر تغییرات قابل‌توجه دوال سنس، می‌توان به اضافه شدن میکروفن و کلید قطع آن به دسته است. این موضوع به گیمرها را قادر می‌سازد تا بدون هدست و با هدفون‌های فاقد میکروفن نیز اقدام به انجام بازی‌های چندنفره و صحبت با دیگر بازیکنان نمایند.

تریگرهای تطابق پذیر

اما تغییر و تحول اصلی داخل دسته رخ داده است. سونی با تعبیه‌ی موتورهای منحصر به فردی در هر یک از تریگر‌ها (L2 و R2) درصدد خلق تجربه‌ی کاملا متفاوتی از استفاده از آن‌ها بوده است. نیروی لازم برای فشردن این کلید‌ها در هر بازی‌ و شرایط مختلف رفتار و بازخورد کاملا متفاوتی خواهد داشت. منحنی نیروی لازم برای فشردن کلید نیز می‌تواند متفاوت باشد. در واقع این تریگرها با تطابق پذیری منحصر به فرد درصدد هستن واقعی‌ترین تجربه ممکن را برای کاربر خلق کنند.

پایه شارژر دوال سنس

با توجه به قابلیت‌های جدید کنترلر دوال سنس از جمله بازخورد هپتیک، تریگرهای تطبیق‌پذیر، پد لمسی و همچنین نوار نوری مدت زمان شارژدهی این کنترلرها کمتر از همیشه است. از این رو سونی برای افزایش طول عمر این کنترلر از باتری‌های داخلی جدیدی استفاده کرده که قابلیت شارژ سریع را دارا هستند. به همین منظور با پایه شارژر دوال سنس می‌توانید دو عدد کنترلر دوال سنس را به صورت همزمان از پورت EXT که مخصوص شارژ سریع دوال سنس است، شارژ کنید. 

پایه شارژر دوال‌سنس توسط سونی و به طور اختصاصی برای کنسول‌های پلی استیشن 5 و دوال سنس طراحی شده است. این پایه شارژر به‌گونه‌ای طراحی شده که می‌توانید کنترلرهای بی‌سیم دوال سنس را به سادگی و تنها با قرار دادن روی مکان مشخص شده، بدون اتصال سیم، شارژ کنید. به کمک پایه شارژر دوال‌سنس، می‌توانید دو کنترلر را به صورت همزمان و فقط با قرار دادن روی این پایه‌شارژر، شارژ کنید. 

این پایه شارژر کنترلرهای بی‌سیم دوال سنس را سرعتی برابر با کنسول شارژ می‌کند. بنابراین می‌توانید با استفاده از آن بدون مصرف انرژی مستقیم از کنسول، کنترلرهای بی‌سیم دوال سنس را شاٰرژ کنید. و همچنین پورت‌های USB پلی اسیتشن 5 را برای مصارف دیگر آزاد بگذارید. علاوه براین، پایه شارژر پس از به اتمام رسیدن مدت زمان شارژ کنترلرهای بی‌سیم دوال سنس، جریان برق وارد شده به باتری‌ها را قطع می‌کند تا از بروز هرگونه مشکلی در باتری کنترلر جلوگیری شود.

هدست سه بعدی

با ورود به نسل نهم و به کار گیری تکنولوژی‌های مرتبط با جلوه‌های صوتی، نظیر تکنولوژی eARC، اهمیت صدا بیش از پیش بر فعالان حوزه گیم اهمیت یافته است. از این رو سونی مانند گذشته، هدست نسل جدید خود را نیز با عرضه کنسول‌های جدید معرفی کرده است.

هدست بی‌سیم PULSE 3D از طراحی یک پارچه و متریال با کیفیت ساخته شده است، که تنها در تک رنگ سفید، مشکی در دسترس است. این هدست وزن کمی داشته و بدون خستگی گوش به راحتی روی سر قرار می‌گیرد. این هدست به لطف باتری قابل شارژ قدرتمند داخلی می‌تواند تا ۱۲ ساعت شارژ نگه دارد. وجود جک ۳.۵ میلی‌متری نیز، اتصال بی‌دغدغه به PlayStation VR، موبایل و همچنین سایر دیوایس‌ها ممکن می‌سازد.

این هدست با بهره گیری از سیستم صوتی سه بعدی امکان تجربه بازی‌ها را به شکلی هرچه تمام‌تر ممکن می‌سازد. هدست فوق با دو میکروفون داخلی، به بهترین شکل برای ارتباط کاربران حین بازی بهینه شده و صدایی کاملا شفاف و بدون نویز را منتقل می‌کند. این هدست در حال حاضر با قیمت نسبتا بالای صد دلاری در اختیار کاربران است.

دوربین پلی استیشن ۵

دوربین HD پلی استیشن 5 از آن جمله لوازم جانبی است که به کار استریمرها و گیمرهای واقعیت مجازی می‌آید. این دوربین مجهز به لنز دوگانه با قابلیت ضبط با کیفیت 1080p و پایه برای اتصال به مانیتور است. همچنین این دوربین مجهز به قابلیت حذف پس زمینه بوده که آن را به گزینه‌ای مناسب برای استریمرها بدل می‌نماید.

دوربین فوق مجهز به یک استند برای اتصال راحت به انواع نمایشگرها است. این استند با توجه به ضخامت نمایشگر قابل تنظیم خواهد بود. دوربین فوق همچنین قابلیت تنظیم روی میز یا هر سطح دیگری را نیز خواهد داشت. با این حال به علت قیمت بالا و همچنین عدم سازگاری این محصول با هدست PSVR خرید آن توصیه نمی‌شود.

مدیا ریموت پلی استیشن ۵

این ریموت مجهز به دکمه‌هایی برای کنترل محتوای صوتی یا تصویری در کنسول پلی استیشن 5 است. روی این کنترل دکمه‌های اختصاصی برای دسترسی به اپلیکیشن‌های استریم چون نتفلیکس، دیزنی پلاس، یوتیوب و اسپاتیفای تعبیه شده است.

با خرید این ریموت شما می‌توانید به راحتی، اقدام به گشت و گذار در منوهای داخلی کنسول کرده و از سرویس‌های اشتراکی چون اسپاتفای بدون دغدغه لذت ببرید. با این حال دسترسی به تسیاری از سرویس‌های مرتبط با این ریموت در ایران با محدودیت‌هایی همراه است. تهیه این قلم از لوازم جانبی سونی به علت مازاد بودن و البته قیمت بسیار بالا توصیه نمی‌شود.

قیمت روز انواع پلی استیشن ۵ و لوازم جانبی

پلی استیشن ۵ استاندارد۲۸ میلیون تومانپلی استیشن ۵ دیجیتال۲۶.۵ میلیون تومانپلی استیشن ۵ اسلیم۳۰ میلیون تومانپلی استیشن ۵ پرونامشخصپلی استیشن پورتال۱۴ میلیون تومانکنترلر دوال‌ سنس۳.۵ میلیون تومانکنترلر دوال سنس اج۱۱.۵ میلیون تومانهدست پالس 3D۳.۵ میلیون تومانهدست پالس الیت۹ میلیون توماندوربین پلی استیشن ۵۳.۵ میلیون تومان


کلام پایانی

مقاله فوق، درآمد کوتاهی بود بر کنسول پلی استیشن ۵ و لوازم جانبی آن. بدیهی است که این مطلب همه ویژگی‌های خارق العاده این کنسول نسل نهمی را بررسی نمی‌کند. و برای نمایان شدن پتانسیل واقعی این کنسول بایستی به سونی زمان داد.

پلی استیشن ۵ در چهار مدل استاندارد دیجیتال، اسلیم و پرو به بازار عرضه شده است.

بله شما می‌توانید بدون مشکل از این اکسسوری در ایران استفاده کنید.

هم اکنون به دلیل اختلاف قیمتی‌ای که بین پلی استیشن ۵ فت و اسلیم وجود دارد همچنان خرید نسخه فت انتخاب بهتری به حساب می‌آید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!