فانی لند‌

تاد هاوارد دلایل وسعت زیاد بازی‌های شرکت Bethesda را فاش کرد

تاد هاوارد کارگردان باز‌ی های مطرحی چون Skyrim و Starfield در مصاحبه‌ای تازه از دلایل گستردگی فوق‌العاده بازی‌های شرکت Bethesda پرده برداشت.

همه عاشق بازی‌های نقش‌آفرینی استودیوی بتسدا هستند؛ از فال‌اوت گرفته تا استارفیلد و الدر اسکرولز. یکی از دلایل موفقیت آثار بتسدا، وسعت زیاد این بازی‌ها است، چون بازیکنان می‌توانند ساعت‌ها وقت صرف کاوش در این جهان‌ها کنند. برای برخی، این بازی‌ها آن قدر بزرگ هستند که ترسناک به نظر می‌رسند یا به قول تاد هاوارد، آن‌ها «غیرمسئولانه» بزرگ هستند.

بازی‌های بتسدا در سال‌های اخیر بزرگ‌تر و بلندپروازانه‌تر شده‌اند. برای مثال قسمت پنجم از سری The Elder Scrolls یعنی «اسکایریم» که سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر شد، نقشه‌ای باز و وسیع به بازیکنان ارائه داد که می‌توانستند صدها یا حتی هزاران ساعت در آن بچرخند و ماجراهای مختلفی را تجربه کنند.. این نقشه صدها ساعت بازی و کاوش را در بر می‌گرفت. سال ۲۰۱۵ هم شاهد قسمت چهارم از سری Fallout بودیم که تبدیل به پرفروش‌ترین نسخه در این سری شد.

بتسدا پس از سال‌ها توسعه، بازی استارفیلد را در سال ۲۰۲۳ منتشر کرد که دنیایی بسیار عظیم شامل هزار سیاره مختلف را مقابل مخاطب خود قرار می‌داد.

اما افراد بسیاری معتقدند که بزرگ‌تر بودن لزوما به معنای بهتر بودن نیست. تاد هاوارد هم تایید می‌کند که ساختن این دنیاهای عظیم همیشه منطقی نیست. او در بخش‌هایی از مصاحبه خود با انجمن بفتا می‌گوید:

ما در بتسدا بخش‌های بسیار کمی از بازی‌ها را حذف می‌کنیم. برای همین است که بازی‌ها به‌طور غیرمسئولانه‌ای بزرگ هستند. این نتیجه تلاش تیم است و همه در آن خلاقیت زیادی به کار می‌برند. قطعا فقط من نیستم و همین موضوع بازی‌ها را خاص می‌کند.

این یک تلاش تیمی است. فلسفه کاری در بتسدا این است که همه چیز را در بازی‌ها نگه دارند. اگرچه بخش‌های زیادی از بازی‌هایی مثل فال‌اوت ۴ در نسخه نهایی حذف شد، اما این شرکت ترجیح می‌دهد چیزی در انتها کنار نرود. بارها هم پیش آمده است که هر چیزی حذف شود، بعدا دوباره در بازی قرار می‌گیرد.

استارفیلد بازی عظیمی بود، اما بتسدا با مشکل پر کردن این فضای بزرگ مواجه شد. یکی از انتقادات اصلی به این بازی، تکراری بودن نقاط خاص در آن بود. بسیاری از غارها و مجتمع‌ها دارای دشمنان و غنائم مشابه بودند یا بسیاری از سیاره‌ها محتوای خاصی نداشتند.

انتظار می‌رود که دو بازی The Elder Scrolls VI و Fallout 5 بزرگ‌ترین نسخه‌ها در سری خود باشند. اما آیا بزرگ‌تر بودن لزوما به معنای بهتر بودن خواهد بود؟ نظر شما چیست ؟

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!