فانی لند‌

طرز تهیه آبنبات خانگی ساده و خوشمزه

شما در منزل خودتان و با موادی که در دست دارید، خیلی راحت می‌توانید انواع آبنبات و از جمله آبنبات ساده یا ارگانیک را درست کنید که هم از روند و مسیر تهیه بهداشتی آن خیال راحتی داشته باشید و هم در حجم زیاد و با هزینه کم برای فرزند و افراد منزلتان این خوراکی جذاب و محبوب را آماده کنید. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه این مطالب را از دست ندهید که قصد داریم طرز تهیه خوشمزه‌ترین آبنبات‌های خانگی و رازهای این خوراکی جذاب را برایتان شرح دهیم.

مواد مورد نیاز برای تهیه آبنبات خانگی ساده

شما برای تهیه یک آبنبات خوشمزه به این مواد نیاز دارید که مقدار هر کدام بسته به نیاز و حجم آبنباتی که می‌خواهید متفاوت است:

شکر، آب، اسانس خوراکی، رنگ خوراکی، چوب آبنبات یا قالب آبنبات و میوه یا مغزهای مختلف (به دلخواه).


استفاده از میوه یا مغز در آبنبات کاملاً به دلخواه شماست و در صورتی که مورد پسندتان نیست و به دنبال طرز تهیه آبنبات‌های خانگی ساده هستید می‌توانید این مورد را حذف کنید.

دستورالعمل کلی درباره حجم مواد

همواره در درست کردن یک شهد غلیظ برای شربت، شیره و…، باید میزان شکر از آب مقداری بیشتر باشد تا به قوام و غلظت لازم برسد. در طرز تهیه آبنبات خانگی ساده هم همین فرمول باید اجرا شود. به طور مثال، اگر از یک پیمانه آب استفاده می‌کنید، حجم شکر باید دو پیمانه باشد.

مقدار رنگ و اسانس خوراکی هم کاملاً به خود فرد بسته است؛ ولی در حد زیاد سبب مسمومیت می‌شود. معمولاً به اندازه یک الی دو قطره کافی است.

مراحل تهیه آبنبات خانگی ساده

و اما برسیم به روند و مسیر لازم برای تهیه یک آبنبات خانگی از نوع ساده. ابتدا شکر و آب را با هم ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید تا شکر کامل حل شود و شروع به جوشیدن کند

در این مرحله بسته به سلیقه و نیازتان، اسانس و قطره رنگ را اضافه کنید. حالا یک ظرف بردارید؛ کف ظرف را کاغذ روغنی بیندازید و چوب آبنبات‌ها را با فاصله و مرتب روی سینی بچینید و مایع را روی چوب بریزید.


می‌توانید از قالب‌های آماده آبنبات هم استفاده کنید؛ ولی در نظر داشته باشید حتماً قبل از ریختن مایع داخل قالب آن را چرب کنید تا راحت‌تر از قالب خارج شود

حالا اجازه دهید کامل خنک شود و بعد آبنبات‌ها را جدا کرده و میل کنید. به همین راحتی.

ترفندهایی برای خوشمزه‌تر شدن آبنبات

مراحلی که توضیح دادیم، مراحل تهیه آبنبات خانگی ساده هستند. در این بخش می‌خواهیم ترفندهایی را برایتان ذکر کنیم که به خوشمزه‌تر شدن آبنبات‌تان کمک می‌کند:


استفاده از اسانس‌های طبیعی مانند وانیل یا نعنا در حد خیلی زیادی طعم آبنبات‌تان را بهبود می‌بخشند.
انتخاب شکر مناسب در طعم‌دهی فوق العاده به آبنبات تاثیر زیادی دارد.
کنترل دما در خوشمزه‌تر شدن آبنبات بسیار حائز اهمیت است. مثلا سوختن شکر سبب تلخ شدن آبنبات می‌شود.
همانگونه که پیشتر هم اشاره کردیم؛ استفاده از میوه‌ها و مغزها در بهبودی بخشیدن به طعم آبنبات بسیار تاثیرگذار است.
خنک کردن آهسته آبنبات در طعم آن بی‌تاثیر نیست. آبنبات با طی کردن روند طبیعی خنک شدن طعم بهتر و ثابت‌تری خواهد داشت.

 

سخن پایانی

مشاهده کردید که طرز تهیه آبنبات خانگی ساده به همین راحتی و با انجام یک سری فوت و فن‌های خاص قابل اجرا است. شما می‌توانید برای فرزندتان و سایر اعضای خانواده آبنبات‌های ارگانیک و فوق‌العاده خوشمزه درست کنید. اگر به این شیوه آبنبات درست کردید، نتیجه را حتماً با ما هم در میان بگذارید و اگر تجربه جدیدی در تهیه آبنبات ساده خانگی دارید برای ما بنویسید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!