فانی لند‌

(تصاویر) مزدا ئی زد-۶؛ این ژاپنی برای چینی‌ها!

در تریم‌های بالاتر مزدا ئی زد-۶ پوشش چرم برای کابین استفاده شده است. سیستم صوتی با ۱۴ اسپیکر، نورپردازی ۶۴ رنگ، صندلی‌های زرو گراویتی، سقف پانورامیک ثابت، پد شارژ برای دو تلفن هوشمند و… بخشی دیگر از ویژگی‌های کابین هستند.

به گزارش عصر ایران، مزدا ئی زد-۶ خودرویی است که ویژه بازار چین در نسخه‌های الکتریکی و افزاینده برد حرکتی روانه بازار شده است. این خودرو محصولی مشترک میان مزدا و چانگان است. قیمت درنظر گرفته شده برای مزدا ئی زد-۶ از ۲۲۸۰۰ دلار آغاز و تا ۲۸۵۵۰ دلار بالا می‌رود.

این خودرو شباهت‌هایی با دیپال اس ال ۰۳ و ال ۰۷ را همراه دارد که البته عجیب هم نیست، زیرا یک سر این ائتلاف، چانگان تولیدکننده همین خودرو‌های نامبرده از دیپال است.

مزدا ئی زد-۶ برابر با ۴۹۲۱ میلیمتر در طول، ۱۸۹۰ میلیمتر در عرض، ۱۴۸۵ میلیمتر در ارتفاع و ۲۸۹۵ میلیمتر در فاصله بین محور‌ها توسعه یافته که با این مشخصات از دیپال اس ال ۰۳ و ال ۰۷ بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

امضا و سند اصالت مزدا در قسمت جلوپنجره مشاهده می‌شود و از ویژگی نورپردازی بهره می‌برد. شیب کوپه سقف، چراغ‌های ال ئی دی، بال دم اردکی ثابت عقب و سایر ویژگی‌های یک خودرو اسپرت در مزدا ئی زد-۶ ارائه شده است.

در کابین مزدا ئی زد-۶ یک نمایشگر ۱۴.۶ اینچی برای تنظیمات سیستم سرگرمی، ۵۰ اینچ نمایشگر هداپ و… نصب شده که مدیریت عملکرد همه چیز برعهده چیپ ۸۱۵۵ اسنپ دراگون است.

در تریم‌های بالاتر مزدا ئی زد-۶ پوشش چرم برای کابین استفاده شده است. سیستم صوتی با ۱۴ اسپیکر، نورپردازی ۶۴ رنگ، صندلی‌های زرو گراویتی، سقف پانورامیک ثابت، پد شارژ برای دو تلفن هوشمند و… بخشی دیگر از ویژگی‌های کابین هستند.

تریم الکتریکی مزدا بازار چین از یک موتور روی محور عقب استفاده می‌کند که ۲۵۸ اسب بخار خروجی دارد. این تریم با باتری‌های ۵۶.۱ و ۶۸.۸ کیلووات ساعت قابل سفارش است که به ترتیب برد حرکتی ۴۸۰ و ۶۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. این باتری‌ها از نوع لیتیم آهن فسفات بوده و با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، ظرفیت آن‌ها طی ۱۵ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد می‌رسد.

تریم افزاینده برد حرکتی در واقع ترکیبی از انجین ۱.۵ لیتری ۹۵ اسب بخاری با تک موتور الکتریکی ۲۱۸ اسب بخاری را ارائه می‌دهد. برد حرکتی با توجه به ظرفیت باتری ۱۳۰ و ۲۰۰ کیلومتر است. برد خودرو در حالت ترکیبی به ۱۳۰۱ کیلومتر می‌رسد، زیرا انجین به عنوان ژنراتور باتری در این چرخه عمل می‌کند.

اینجا هم فناوری شارژ سریع شرایطی را فراهم کرده که باتری طی ۲۰ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد شارژ شود.

مزدا ئی زد-۶ از سطح ۲.۵ رانندگی خودران بهره می‌برد که به مفهوم حضور مجموعه‌ای از سنسور‌های دقیق است. از جمله امکانات ایمنی خودرو می‌توان به کروز کنترل تطبیقی هوشمند آن اشاره کرد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!