فانی لند‌

(تصاویر) بیوگرافی، عکس‌های شخصی و زندگی خصوصی ماهور الوند

ماهور الوند (زاده ۲۲ تیر ۱۳۷۳) بازیگر سینما اهل ایران است.

نام: ماهور الوند

زمینه فعالیت: سینما

متولد: 22 تیر 1373

محل تولد: تهران
حرفه: بازیگر

سالهای فعالیت: 1394 تا به امروز

تحصیلات: فوق لیسانس بازیگری و کارگردانی

بیوگرافی

ماهور الوند (زاده ۲۲ تیر ۱۳۷۳) بازیگر سینما اهل ایران است. ماهور الوند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته تئاتر به پایان رساند و در مقطع بالاتر دانشجوی رشته بازیگری و کارگردانی شد. ماهور الوند دختر سیروس الوند کارگردان ایرانی است و یک خواهر به نام آهو دارد.

ماهور الوند بازیگری را با فیلم دختر آغاز کرد که در آن نقش اول فیلم را بازی کرد و اتفاقاً به خاطر همین کار به شهرت رسید. او همچنین برای بازی در فیلم چهارراه استانبول نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر ۲۰۱۶ شد.

ماهور الوند همچنین یکی از بازی های درخشان خود را در فیلم ملی و راهش نمی گیرد در نقش ملیحه به کارگردانی تمینه میلانی انجام داد.

نظر ماهور در مورد فعالیت هنری خود

چگونه وارد عرصه بازیگری شویم

من دانشجوی تئاتر هستم و حضور در این محیط‌ها باعث می‌شود از تست‌های بازیگری مختلف مطلع شوم. به همین دلیل متوجه شدم که آقای میرکریمی برای فیلم جدیدش از دختران هم سن و سال من تست می گیرد. پس زنگ زدم و به دفترش رفتم. در آنجا متوجه شدم که آنها نمی‌خواهند نقش اول زن در فیلم باشد و به غیر از یک بازیگر، چند دختر دیگر هم حضور دارند. همان جا به خودم گفتم که نقش اصلی چیزی نیست، اما نقش های دیگر می تواند تجربه خوبی برای من باشد.

جدیدترین تصاویر ماهواره ای الوند

اولین آزمایشی که شامل موقعیت های مختلف بود به من داده شد. همان جا به من گفتند که برای نقش اصلی دنبال دختر بومی می گردند که خودش لهجه داشته باشد و نیازی به تمرین لهجه نداشته باشد. ما چند نفر را تست دادیم و آنها خوب عمل کردند، اما باید دختران دیگری را انتخاب کنیم که نقش کوچکی ندارند. بعد از تست به من گفتند که از بازی من راضی هستند و تصمیم گرفتند با من تماس بگیرند.

ماهور الوند و عمویش حشایار الوند

ماهور الوند و پسر عمویش دیاکو (پسر هاسیار الوند)

پدرت هرگز تو را در فیلم بازی نکرد؟

من و پدرم هر دو دوست داریم با هم کار کنیم، اما هر دو موافقیم که کار بازیگری من نباید با کار پدرم شروع شود. چون فکر می کنم اگر جایی در این سینما داشته باشم از طریق خودم و کارم باشد نه با این برچسب که من دختر سیروس الوند هستم و در فیلم پدرم بازی می کنم.

در واقع با این کار به دنبال کاهش هرچه بیشتر حاشیه ها بودم چون نمی توانم آنها را حذف کنم، اما می خواستم نشان دهم که کارم را با فیلم دیگری شروع کردم و مسیرم از پدرم جداست، هرچند که این کار را انجام خواهیم داد. در آینده با هم کار کنیم، اما من می خواستم ابتدا جایگاه خود را پیدا کنم.

ماهور الوند و پدرش سیروس الوند

منبع: انتخاب

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!