فانی لند‌

پیکر شهید سید حسن نصرالله احتمالا در کربلا تدفین می شود

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک، برخی منابع خبری غیر رسمی از به خاک سپرده شدن پیکر سید حسن نصرالله در کربلا خبر می دهند.

مشاور نخست وزیر عراق در پیامی در شبکه ایکس اعلام کرده پیکر سید حسن نصرالله در جوار امام حسین (ع) به خاک سپرده خواهد شد.

در این میان برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در عراق، از موکب‌داران خواستند که برای تشییع باشکوه پیکر دبیرکل حزب‌الله لبنان در طول جاده نجف_کربلا آماده شوند. 

برخی منابع رسانه‌ای از جمله روزنامه النهار لبنان و وبگاه الثائر، گزارش دادند که جنبش حزب‌الله لبنان تصمیم گرفته است که پس از برگزاری مراسم باشکوه تشییع پیکر سید حسن نصرالله در بیروت و اقامه نماز میت غایب در ایران، پیکر شهید را به کربلای معلی انتقال دهد تا در صحن شریف جد بزرگوارش، امام حسین (ع)، به خاک سپرده شود.

روز گذشته نیز تصاویری از آماده کردن پیکر شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای تشییع و تدفین منتشر شده بود.

لازم به ذکر است شهید سید حسن نصرالله زاده ۹ شهریور سال ۱۳۳۹ و از ۱۹۹۲ به عنوان سومین دبیرکل حزب‌الله لبنان فعالیت کرد.

نصرالله در خانواده‌ای از شیعیان لبنان به دنیا آمد و تحصیلاتش را در صور به پایان رساند. او مدتی به جنبش امل پیوست و پس از آن به حوزه علمیه‌ای در بعلبک رفت. نصرالله بعدها در مدرسهٔ امل به تحصیل و تدریس پرداخت.

نصرالله پس از تهاجم ۱۹۸۲ اسرائیل به لبنان به حزب‌الله پیوست. در پی دوره کوتاه مطالعات دینی در ایران، نصرالله پس از ترور و شهادت سید عباس موسوی در سال ۱۹۹۲ به لبنان بازگشت و رهبری جنبش حزب‌الله لبنان را در اختیار گرفت.

نصرالله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت در ۶ مهرماه سال ۱۴۰۳ شمسی/ ۲۰۲۴ میلادی به شهادت رسید.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!