فانی لند‌

کمبود کدام ویتامین‌ها سبب ترک پاشنه پا می‌شود؟

ترک پاشنه پا معمولاً عارضه جدی نیست. برای بسیاری از افراد، این ترک ها تنها بر روی لایه سطحی پوست تاثیر می گذارند و دردی ایجاد نمی کنند. اما وقتی ترک‌ها به لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌رسند، ممکن است دردناک شوند و در برخی موارد حتی ممکن است پاشنه پا شروع به خونریزی کند.

کمبود ویتامین و ترک پاشنه پا

به گزارش سرگرمی روز، حتما شنیده اید که پوست شما انعکاسی از سلامت درونی شماست. و عدم دریافت کافی ویتامین های ضروری مورد نیاز می تواند باعث تیرگی، خشکی و پیری زودرس پوست شود. در برخی موارد حتی می تواند باعث لایه برداری یا ترک پوست پاشنه پا شود.

سه ویتامین ضروری زیر نقش مهمی در حفظ ظاهری سالم و تغذیه مناسب پوست دارند:

ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان از سلول های شما محافظت می کند و به آنها کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند. همچنین در حفظ سلامت پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. ویتامین E در رژیم غذایی از کلاژن در برابر فرآیندهای بیولوژیکی مرتبط با پیری پوست و همچنین از تأثیر خشکی بر روی پوست محافظت می کند. پوست خشک نیز به نوبه خود می تواند خطر ترک پاشنه پا را افزایش دهد.

منابع غذایی خوب ویتامین E عبارتند از: روغن هایی مانند روغن جوانه گندم، روغن فندق، روغن آفتابگردان و روغن بادام، تخمه آفتابگردان، آجیل مانند بادام، فندق و آجیل کاج، سالمون، آووکادو و انبه. کمبود ویتامین E در افرادی که اختلالات گوارشی مانند بیماری کرون یا فیبروز کیستیک ندارند، که هضم یا جذب صحیح چربی ها را دشوار می کند، نادر است.

ویتامین B-3

ویتامین B-3 که به نام نیاسین نیز شناخته می شود، نقش مهمی در متابولیسم انرژی ایفا می کند. بدون ویتامین B-3، بدن نمی تواند انرژی موجود در غذا را به انرژی مصرفی تبدیل کند. ویتامین B-3 یک آنتی اکسیدان است و با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند. اینها مولکول های ناپایداری هستند که در صورت افزایش می توانند به بدن آسیب برسانند.

مصرف ناکافی ویتامین B-3 می تواند شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به پلاگر قرار دهد. یکی از علائم پلاگرا خشکی پوست و پوسته پوسته شدن است که می تواند در قسمت هایی از بدن به خصوص پاشنه پا ظاهر شود. گیجی، اسهال، بی اشتهایی، درد شکم و ضعف از دیگر علائم پلاگر هستند.

منابع غنی از ویتامین B-3 عبارتند از: مرغ مانند سینه مرغ و بوقلمون، گوشت چرخ کرده و جگر گاو، غذاهای دریایی مانند ماهی تن، سالمون، برنج قهوه ای، آووکادو و عدس.

ویتامین c

ویتامین C یا اسید ال اسکوربیک ویتامین دیگری است که به عنوان یک آنتی اکسیدان از آسیب سلولی و تولید کلاژن جلوگیری می کند. بدن مقادیر زیادی ویتامین C را در سلول های پوست ذخیره می کند تا از آسیب های محیطی محافظت کند. تحقیقات نشان می دهد که سطح ویتامین C در پوست آسیب دیده از نور خورشید کمتر است. از آنجایی که ویتامین C به پوست کمک می کند رطوبت را حفظ کند، دریافت ناکافی آن می تواند منجر به کم آبی و خشکی سلول های پوست از جمله پاشنه پا شود.

کمبود ویتامین C اسکوربوت نامیده می شود و علائم مختلفی دارد از جمله: کبودی، خشکی پوست، پوسته پوسته شدن، تاخیر در بهبود زخم، ترک خوردن پوست، خونریزی در پوست یا اطراف فولیکول های مو.

منابع غذایی غنی از ویتامین C عبارتند از: فلفل قرمز و سبز، کیوی، کلم بروکلی، توت فرنگی، پرتقال و کلم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!