فانی لند‌

چه زمانی باید به دکتر گوش و حلق و بینی مراجعه کنیم؟ + معرفی بهترین دکتر گوش و حلق و بینی تهران

در حال حاضر مشکلات مربوط به گوش و حلق و بینی از شایع‌ترین عارضه‌هایی هستند که هر فرد ممکن است در طول زندگی خود به دلایل مختلف آن‌ها را تجربه کند. گاهی اوقات این مشکلات و عارضه‌ها تا اندازه‌ای جدی می‌شوند که فرد از زندگی و کارهای روزمره خود باز می‌ماند؛ به همین جهت در این شرایط لازم است به دکتر گوش و حلق و بینی مراجعه کنیم و مشکل را با او در میان بگذاریم. اگر دغدغه‌ی شما اطلاع از زمان مناسب مراجعه به دکتر و پیدا کردن بهترین دکتر گوش حلق و بینی در شهر تهران است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید؛ چرا که با وجود وب‌سایت دکترتو این کار به سادگی و در عرض چند دقیقه انجام می‌شود.

زمان مناسب برای مراجعه به متخصص گوش حلق و بینی

اطلاع از زمان مناسب مراجعه به دکتر گوش و حلق و بینی به شما کمک می‌کند بیماری و مشکلات موجود را به سرعت درمان کنید و به زندگی عادی و روزمره خود بازگردید؛ بنابراین در صورتی که شرایط و علائم زیر را دارید به معنی آن است که باید به پزشک مراجعه کنید:

عفونت سینوسی

عفونت سینوسی که به نام سینوزیت هم شناخته می‌شود از جمله بیماری‌های شایعی است که منجر به التهاب و تورم سینوس‌‌ها می‌شود و با سردرد، گرفتگی بینی، درد و فشار در صورت همراه است و گاهی اوقات ترشحات زرد یا سبز از بینی و تب هم بروز می‌کند؛ بنابراین در صورت مشاهده‌ی این علائم لازم است که به دکتر گوش حلق و بینی مراجعه کنید.

عفونت گوش

افراد در هر سنی ممکن است عفونت گوش را که علائم متعددی از قبیل گوش درد، کاهش شنوایی، تخلیه مایع از گوش، گرفتگی گوش و سرگیجه و مشکلات تعادلی دارد، تجربه کنند که در نوع خود خطرناک هستند و زندگی را مختل می‌کنند.

عفونت لوزه‌ها

لوزه‌ها در پشت گلو قرار دارند و به دلایل مختلف ممکن است دچار التهاب شوند و مشکلات متعددی از قبیل گلودرد، مشکل در بلع و تورم غدد گردن، گرفتگی صدا و تب را به همراه داشته باشند. گاهی اوقات بلعیدن به حدی دشوار و دردناک می‌شود که افراد به گرفتن وقت از متخصص گوش حلق و بینی نیاز پیدا می‌کنند.

آلرژی

آلرژی با اثرگذاری بر روی گوش، بینی و گلو باعث بروز علائمی مثل عطسه، خارش، احتقان بینی، آبریزش از چشم‌ها، سرفه و خستگی می‌شود. اگر به صورت مداوم علائم ذکر‌شده در شما بروز می‌کند به معنی این است که باید به دکتر گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

پولیپ بینی

پولیپ‌ها توده‌های غیرسرطانی هستند که در لایه‌ی پوششی بینی یا سینوس‌ها ایجاد می‌شوند و مشکلاتی مثل احتقان، اختلال در تنفس و از دست‌دادن حس بویایی و چشایی را ایجاد می‌کنند. پزشک متخصص به کمک آندوسکوپ بینی هرگونه مشکل و ناهنجاری در مجرای بینی شما را تشخیص می‌دهد و درمان‌های لازم را تجویز می‌کند.

لارنژیت

لارنژیت التهاب حنجره است که در صورت عدم درمان منجر به گرفتگی یا از دست‌رفتن همیشگی صدای شما می‌شود. علائمی که می‌تواند به شما در این زمینه هشدار دهد شامل گلودرد دردناک به همراه بلع دشوار، خستگی، خشکی و خراش گلو، خشن‌شدن صدا و… هستند.

سخن پایانی

گاهی اوقات بیماری‌هایی که در گوش، حلق و بینی بروز می‌کنند با مراجعه به موقع به پزشک متخصص با کمترین عوارض قابل درمان هستند و می‌توانند از مشکلات جدی و خطرناک‌تر پیشگیری کنند.

منبع: https://www.porthuronent.com/when-should-i-see-an-ent-doctor/

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!