فانی لند‌

کم کردن حجم فایل

بارها پیش آمده که برای کم کردن حجم پی دی اف یا فایل دیگری و آپلود آن به مشکل خوردیم. در این مقاله روش‌های کم کردن حجم فایل را بررسی خواهیم کرد تا یکبار برای همیشه این موضوع را حل کنیم.

کم کردن حجم فایل

برای کاهش حجم فایل راه‌های زیادی پیش روی شماست و می‌توانید این کار را به صورت آنلاین یا آفلاین انجام دهید. از آنجایی که قصد داریم بهترین راهکار کوچک کردن حجم فایل را به شما آموزش دهیم، تنها یک برنامه و یک سایت که بهترین عملکرد را داشتند به شما معرفی می‌کنیم:

ناگفته نماند اگر دنبال کم کردن حجم عکس هستید، بهترست به مقاله تخصصی آن سر بزنید.

Winrar، بهترین برنامه کم کردن حجم فایل آفلاین

بهترین برنامه برای کم کردن حجم فایل‌ها، اپلیکیشن نام آشنای Winrar است که به شما کمک می‌کند در کم‌ترین زمان ممکن فایل خود را فشرده کنید. اگر نمی‌دانید با Winrar چگونه حجم فایل را کم کنیم کافیست این برنامه را روی سیستم خود نصب کنید، سپس با زدن راست کلیک روی دسکتاپ یک New Winrar باز نمایید و فایل مدنظرتان را به آن اضافه کنید.

همچنین می‌توانید فایل‌های مدنظرتان را انتخاب کنید و سپس با کلیک راست روی آن‌ها، گزینه Add to Archive را بزنید. با این کار پنجره زیر برای شما باز می‌شود که در قسمت Archive Name می‌توانید نام فایل فشرده خود را انتخاب نمایید. سپس فرمت را تعیین و گزینه OK را بزنید. همچنین امکان پسورد گذاری یا تعیین حجم سایز فایل فشرده نیز وجود دارد.

برای کم کردن حجم ویدیو نیز می‌توانید آن را با winrar فشرده سازی کنید، گرچه روش‌های بهتری نیز وجود دارد که در مقاله مرتبط با آن، آموزش دادیم. این برنامه برای تمام پلتفرم‌ها در دسترس است، گرچه نسخه ویندوز آن بهترین عملکرد را دارد.

compress2go، بهترین روش کم کردن حجم فایل آنلاین

یکی از باثبات‌ترین سایت‌های چند سال اخیر که توانسته توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند و تبدیل به پیشنهاد اول ما برای کم کردن سایز فایل به صورت انلاین شود. این سایت کم کردن حجم فایل محیط ساده و سرعت بالایی دارد و بعد از ورود به این سایت، تنها کافیست فرمت فایل خود را انتخاب نمایید و سپس فایل خود را در آن آپلود و سایز حدودی را تعیین کنید. به همین سادگی حجم فایل شما کاهش میابد.

قیمت ویژه: ۲۲,۵۹۹,۰۰۰ تومان

تلویزیون ال ای دی بلست مدل BTV-55KDA312B سایز ۵۵ اینچ

قیمت ویژه: ۵,۳۱۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi A3 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

قیمت ویژه: ۹,۳۴۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۷,۴۳۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۹,۵۶۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۷,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X6 ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

کم کردن حجم پی دی اف

اگر قصد کم کردن حجم فایل پی دی اف را دارید، بهترین روش برای این کار استفاده از ابزارهای آنلاین است . سایتی که در بخش قبل معرفی کردیم یعنی، compress2go برای کاهش حجم pdf نیز کاربرد دارد. البته سه وب‌سایت زیر نیز توانستد برای کاهش حجم پی دی اف آنلاین  عملکرد موفقی داشته باشند و با سرعت و محیط کاربری خود رضایت کاربران را جلب کردند و از آن‌ها هم می‌توانید برای کاهش حجم فایل pdf بدون افت کیفیت آنلاین استفاده کنید.

کلیات کم کردن حجم فایل pdf آنلاین در سایت‌ها کاملاً یکسان است و کافیست فایل PDF خود را آپلود و حجم یا شدت فشرده سازی آن را مشخص کنید. ناگقته نماند هر چه قدر کاهش حجم پی دی اف بیشتر باشد و به عبارتی قصد فشرده‌سازی شدیدتری را داشته باشید، فرآیند کم کردن حجم فایل پی دی اف انلاین زمان بیشتری از شما خواهد گرفت.

ابزارهای آفلاین کم کردن حجم pdf

برنامه‌های کاهش حجم فایل pdf نیز بسیار زیاد است و این قابلیت به عنوان یک ویژگی فرعی در بسیاری از برنامه‌ها دیده می‌شود و معمولاً از هر ابزاری استفاده کنید به نتیجه دلخواه خواهید رسید. با این حال ما سه اپلیکیشن محبوب چندسال اخیر که به صورت تخصصی برای کاهش حجم فایل پی دی اف برنامه نویسی شدند را بررسی کردیم که به شرح زیر است:

iLovePDF: PDF Editor & Scanner

محبوب‌ترین برنامه کاهش سایز فایل pdf در موبایل که با بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود، توانسته امتیاز فوق‌العاده ۴.۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد. همین موضوع به خوبی رضایت کاربران از این اپلیکیشن را نشان می‌دهد. محیط کاربری ساده در کنار رایگان بودن قابلیت‌های کاربردی، باعث شده این برنامه در حوزه فشرده سازی فایل پی دی اف تقریباً بی‌رقیب باشد.

Smallpdf: All-In-One PDF App

این برنامه نیز کاربردهای زیادی از جمله تبدیل چند عکس به پی دی اف دارد و بیش از ۵ میلیون بار بر روی دستگاه‌های اندرویدی نصب شده و تاکنون هیچ شکایت یا نقصی از آن گزارش نشده است. از جمله ویژگی‌های این برنامه‌ی کم کردن حجم فایل pdf می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ذخیره سازی آسان و اشتراک گذاری راحت اسناد PDFطبقه بندی فایل‌های PDFادغام فایل‌های PDF و قابلیت مرتب سازی صفحات فشرده سازی و تبدیل فایل PDF به دیگر فرمت‌ها

کم کردن حجم فایل pdf با adobe acrobat

نام آشنا‌ترین برنامه در زمینه ادیت و کم کردن حجم pdf در ویندوز بی‌شک Adobe Acrobat است. این نرم افزار کاهش حجم فایل pdf برای تمام پلتفرم‌ها موجود بوده و شما به سادگی می‌توانید آن را نصب و استفاده کنید. کامل بودن ابزارهای ادیت در کنار محیط کاربری ساده و سابقه درخشان Adobe، باعث شده این اپلیکیشن در صدر بهترین ابزارهای کم کردن سایز فایل pdf قرار بگیرد.

کم کردن حجم فایل زیپ

اگر فایل خود را زیپ کردید و هنوز حجم آن بالاست؛ برای کاهش حجم فایل زیپ می‌توانید مجدد آن را Zip کنید. البته بهترین راهکار اینست که فایل‌های اضافی را حذف نمایید و فرمت‌های کم‌حجم‌تر را جایگزین فرمت‌های پر حجم کنید تا حجم فایل زیپ کاهش یابد. برای مثال اگر تصویری در فایل زیپ وجود دارد و فرمتش PNG است، آن را به JPEG تبدیل نمایید.

ناگفته نماند برای کم کردن حجم عکس با گوشی نیز می‌توانید آن را Zip کنید. همچنین کاهش حجم فایل زیپ آنلاین را نیز به کمک سایت‌ها می‌توانید انجام دهید، اما پیشنهاد ما روش آفلاینی است که به آن اشاره کردیم.

کم کردن حجم فایل صوتی

برای کاهش حجم فایل صوتی می‌توانید از برنامه‌های آفلاین یا سایت‌های آنلاین که معمولاً رایگان هستند، استفاده کنید. گرچه اگر اینترنت ضعیفی دارید بهترست روش‌های آفلاین را امتحان کنید تا نیازی به آپلود و دانلود فایل صوتی نداشته باشید.

سایت Aspose

یکی از بهترین سایت‌های آنلاین کم کردن حجم فایل صوتی که از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی می‌کند. کافیست فایل خود را در این سایت آپلود و سپس فرمت و بیت مدنظر را تعیین کنید تا در کم‌ترین زمین حجم فایل شما را کاهش دهد.

ناگقته نماند بسته به فرمتی که انتخاب می‌کنید، کیفیت فایل شما می‌‌تواند دست خوش تغییر شود. برای کاهش حجم فایل صوتی m4a آنلاین نیز می‌توانید از این سایت استفاده کنید.

نرم افزار کاهش حجم فایل صوتی M4A Audio Compressor

اگر دنبال بهترین برنامه اندروید برای کاهش حجم فایل صوتی بدون افت کیفیت هستید، توصیه می‌کنیم M4A Audio Compressor را تست کنید. بعد از نصب این برنامه کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا برای انتخاب فایل‌ها، دسترسی لازم را به برنامه بدهید.سپس روی Tap here ضربه زده و گزینه Next را بزنید.محل ذخیره سازی فایل جدید و سطح فشرده سازی فایل صوتی را انتخاب کنید.
در بخش Advance نیز می‌توانید پارامترهایی مثل Bit rate، Sample rate، channels و Profile را تعیین نمایید.در آخر گزینه start را بزنید تا فرآیند کاهش حجم فایل صوتی شروع شود.

کم کردن حجم فایل ورد

برای کم کردن حجم فایل word چندین راهکار دارید، یکی از ساده‌ترین آن‌ها تغییر فرمت به DOCX است که فایل شما را تا جای ممکن فشرده می‌کند. البته این فرمت در نسخه‌های اخیر به عنوان فرمت پیش فرض ذخیره سازی ورد تعیین شده است.

از دیگر راه‌ها می‌توان به زیپ کردن فایل ورد و همینطور استفاده از گزینه Insert برای واردسازی تصاویر ( به جای کپی و پیست کردن عکس‌ها در ورد) اشاره کرد. اگر دنبال تغییر سایز عکس آنلاین و کاهش حجم تصاویر هستید، حتماً مقاله مرتبط با آن را مطالعه نمایید.

همچنین اگر در فایل خود تصویری دارید بهترست فرمت آن را به JPEG تغییر دهید و به غیر از ویرایش‌های متنی، بقیه تغییرات را در ورد انجام ندهید.

در آخر اگر دنبال یک گوشی خوب هستید که برنامه‌های گفته شده را به راحتی اجرا کند و با خود می‌گویید گوشی خوب چی بخرم در مقاله‌ای مفصل به آن پرداختیم.

بعد از انتخاب خود می‌توانید برای آگاهی از ارزانترین قیمت گوشی نیز سری به فروشگاه ۱۹کالا بزنید.

نظر شما درباره نحوه کم کردن حجم فایل پی دی اف چیست؟ شما از کدام ابزار برای کاهش حجم pdf آنلاین یا آفلاین استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستانتان در ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!