فانی لند‌

چگونه امکان شنیدن نام تماس‌گیرنده را در گوشی‌های شیائومی فعال کنیم؟

حتماً برای شما هم پیش آمده که هنگام انجام کاری مثل رانندگی باشید و هنگام زنگ خوردن موبایلتان نتوانید به آن نگاه کنید و برای متوجه شدن این که چه کسی پشت خط است؛ ترجیح دهید اسم مخاطب برایتان خوانده شود. این مقاله مختص شماست و در آن ترفند خواندن اسم تماس گیرنده شیائومی را آموزش خواهیم داد.

اگر شما هم از طرفداران گوشی شیائومی هستید، توصیه می‌کنیم حتماً این آموزش را یاد بگیرید و از آن استفاده کنید.

خواندن اسم تماس گیرنده شیائومی

یکی از قابلیت‌های نه چندان جدید، اما محبوب در تنظیمات تماس شیائومی بازگو کردن نام مخاطب است که البته آن را در برندهای دیگر نیز دیده‌ایم. این کار هنوز هم برای عده زیادی کاربرد و جذابیت دارد. برای اعلام نام تماس گیرنده در گوشی شیائومی کار بسیار ساده‌ای پش رو دارید و برنامه‌های زیادی در این زمینه نیز وجود دارند که مطمئن‌ترین و ساده‌ترین آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

اگر با تنظیمات شیائومی آشنایی داشته باشید، نیاز به هیچگونه نرم‌افزار اضافی ندارید و کافیست مسیر زیر را طی کنید تا به راحتی خواندن نام تماس گیرنده در شیائومی را فعال نمایید.

وارد برنامه شماره‌گیر گوشی خود شویددر بالا و گوشه راست، علامت سه نقطه را بزنیدگزینه Settings را انتخاب نمایید

در انتهای صفحه باز شده، گزینه Caller ID announcement که به معنای خواندن نام تماس گیرنده در شیائومی است را بزنید.

در این بخش دو گزینه پیش روی شماست و اگر می‌خواهید تحت هر شرایطی و همیشه گفتن نام تماس گیرنده در شیائومی اتفاق بیفتد؛ گزینه Always را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید اعلام نام تماس گیرنده در شیائومی تنها موقعی که هدست به گوشی متصل است انجام شود، گزینه Only when wsing a headset را بزنید.

قیمت ویژه: ۱۸,۳۵۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A55 ظرفیت ۱۲۸ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A05s ظرفیت ۶۴ رم ۴ گیگابایت

قیمت ویژه: ۲۴,۸۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy S23 FE ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۵,۸۸۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A35 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۵,۶۴۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A05 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

قیمت ویژه: ۶,۷۶۹,۰۰۰ تومان

گوشی سامسونگ Galaxy A05s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

جالب است بدانید تنظیمات کیبورد گوشی شیائومی نیز قابلیت‌های بی‌شماری دارد که هنگام نوشتن پیام می‌تواند حسابی به کمک شما بیاید و توصیه می‌کنیم حتماً به آن نیم‌نگاهی داشته باشید.

سفارشی سازی خواندن اسم مخاطب هنگام تماس در شیائومی

پس از فعال کردن قابلیت گفتن اسم مخاطب هنگام تماس در شیائومی می‌توانید مواردی مثل زبان و گویش، تعداد تکرار دفعات خواندن اسم مخاطب در شیائومی هنگام تماس و همینطور گروه‌بندی مخاطبان را مطابق با سلیقه خود تنظیم کنید. ناگفته نماند این قابلیت در همه ورژن‌های MIUI و HyperOS در دسترس نیست.

خواندن مخاطبین هنگام تماس شیائومی با یک ترفند دیگر

اگر گوشی شما توانایی پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل یا همان Google Assistant را داشته باشد، می‌توانید به کمک آن، قابلیت خواندن اسم هنگام زنگ خوردن شیائومی را فعال یا غیرفعال کنید.

برای این کار کافیست دستوراتی مانند “Hey Google, announce caller name” را بدهید. البته حتماً لازم نیست این جمله را تکرار کنید و هر جمله‌ای با چنین مضمونی را بیان کنید و منظور خود را برسانید، قابلیت اعلام صوتی نام تماس گیرنده در شیائومی برای شما فعال می‌شود.

همچنین امکان ایجاد میانبر در برخی از نسخه‌های رابط کاربری MIUI وجود دارد و به راحتی می‌توانید سخنگو تماس شیائومی را در کسری از ثانیه فعال یا غیرفعال کنید.

برنامه خواندن اسم مخاطب هنگام تماس در شیائومی

اپلیکیشن‌های زیادی برای گفتن نام تماس گیرنده در گوشی شیائومی وجود دارد و می‌توانید مطابق سلیقه خود یکی از آن‌ها را دانلود کنید، اما یکی از برترین برنامه‌ها با بیش از ۵ میلیون بار دانلود در گوگل پلی، Caller Name Announcer App است که علاوه بر گفتن اسم تماس گیرنده در شیائومی می‌تواند هنگام آمدن پیامک نیز نام مخاطب را برای شما بخواند. همچنین می‌توانید تم آن را تغییر دهید و قابلیت‌های شخصی‌سازی مناسبی در اختیارتان می‌گذارد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا از قابلیت خواندن نام مخاطب در شیائومی استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستانتان در ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!