فانی لند‌

مایکروسافت تولید هدست واقعیت ترکیبی HoloLens را متوقف خواهد کرد

مایکروسافت تایید کرده که تولید هدست واقعیت ترکیبی HoloLens را متوقف می‌کند. این شرکت به UploadVR گفت تولید HoloLens 2 به پایان رسیده، به این معنی که اکنون آخرین فرصت برای خرید سخت افزار، قبل از اتمام موجودی است. قیمت هولولنز ۲ که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، از ۳۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

مایکروسافت گفت HoloLens 2 تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۷ (۱۰ دی ۱۴۰۶) به دریافت «به‌روزرسانی‌ها برای رسیدگی به مسائل امنیتی حیاتی و رگرسیون‌های نرم‌افزاری» ادامه می‌دهد و پس از آن پشتیبانی نرم‌افزاری متوقف می‌شود. پشتیبانی نرم افزاری هدست اصلی هولولنز که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، در ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) به پایان می‌رسد.

مایکروسافت به UploadVR گفت که همچنان به قرارداد برای فروش هدست‌های واقعیت افزوده ارتش ایالات متحده مبتنی بر هولولنز و با پشتیبانی خدمات رایانش ابری Azure «کاملا متعهد» است. پیش از این گفته شده بود که ارزش این قرارداد طی ۱۰ سال به ۲۱.۸۸ میلیارد دلار می‌رسد.

جاه طلبی‌های فعلی واقعیت ترکیبی مایکروسافت اکنون به همکاری با متا گره خورده که سال گذشته Xbox Cloud Gaming و برنامه‌های تحت وب آفیس را به هدست‌های Quest آورد. در ماه آپریل، این شرکت‌ها اعلام کردند که دوباره با یکدیگر همکاری می‌کنند تا نسخه محدود Meta Quest را با الهام از ایکس باکس ایجاد کنند.

جزئیات عرضه هدست مقرون به صرفه Meta Quest 3 هفته گذشته اعلام شد. Meta Quest 3S در ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) عرضه می‌شود و با Batman: Arkham Shadow همراه با قیمت ۳۰۰ دلار برای هدست ۱۲۸ گیگابایتی منتشر می‌شود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!