بازی های AAA فروش چندان خوبی ندارند
صنعت بازیهای ویدیویی در حال تجربه تغییرات بزرگی است و اکنون تیم سویینی، مدیرعامل Epic Games، به صحبت درباره بازی های AAA پرداخته است.
تیم سویینی باور دارد که تغییرات صنعت بازیهای ویدئویی به سوی عناوینی پیش میرود که تمرکز بیشتری بر تجربههای چندنفره و تعاملات اجتماعی دارند. در صحبتهای اخیر سویینی در رویداد Unreal Fest Seattle 2024، او به چالشهای اخیر بازی های AAA اشاره کرد و بیان داشت که بسیاری از بازیهای پرهزینه به اندازهای که انتظار میرود، فروش نداشتهاند.
به گفته سویینی، بازیهایی که تمرکز بیشتری بر روی لذت بخشی و تعامل اجتماعی با دوستان دارند، موفقتر ظاهر شدهاند. برای مثال، Fortnite همچنان یکی از بزرگترین موفقیتهای اپیک گیمز است که به لطف ویژگیهایی مانند کنسرتهای مجازی و تعاملات چندنفره جذاب، تجربهای بینظیر و متفاوت در تاریخ سرگرمیهای دیجیتال ارائه میدهد.
سویینی معتقد است که این روند به سمت متاورس و تجربههای مجازی گسترده، آینده بازیهای ویدیویی را شکل میدهد. این روند نشان میدهد که صنعت بازیهای ویدیویی در حال ورود به نسل جدیدی است که در آن، تجربه مشترک و تعامل بین بازیکنان، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.
البته صحبتهای تیم سویینی برای همه بازیها صدق نمیکند و موضوع مهم کیفیت تجربه بازیکنان است. دو مثال در این زمینه بازیهای سونی هستند: Concord یک شکست بزرگ و در طرف مقابل Helldivers 2 یک موفقیت بی نظیر برای این شرکت بودند.
اپیک گیمز در سالهای گذشته تمام تمرکز خود را روی بازیهای لایو سرویس و گسترش دنیای فورتنایت قرار داده است و با توجه به محبوبیت موتور بازیسازی آنریل انجین، از شرایط صنعت اطلاعات زیادی در اختیار دارد.