فانی لند‌

۱۵ بازی سونیک که در آن کنترل کاراکتر شدو را به دست می‌گیرید

شخصیت شدو بدون شک جزو محبوب‌ترین کاراکترهای فرانچایز سونیک به حساب می‌آید. اولین حضور شدو در فرانچایز داخل بازی Sonic Adventure ۲ شکل گرفت، جایی که او برای نجات دنیا حاضر شد جان خود را فدا کند. محبوبیت بالای این شخصیت اما باعث شد سگا با عوض کردن رویه داستان، شدو را برای عناوین آینده سری بازگرداند. علیرغم این که شدو طرفداران بسیار زیادی دارد، داخل آثار خطی اخیر سری حضور چندان قدرتمندی از او ندیده‌ایم و بیشتر داخل عناوین اسپین‌آف شاهد او بودیم. در این متن از ویجیاتو قصد داریم تا ۱۵ بازی سونیک را معرفی کنیم که شدو در آن‌ها یک شخصیت قابل کنترل است. با ما همراه باشید.

Sonic Dash

تاریخ انتشار: ۷ مارس ۲۰۱۳

توسعه‌دهنده: Hardlight Studios

وقتی صحبت از اولین آثار اندلس رانر موبایل می‌شود، در کنار عناوین نمادینی نظیر Subway Surfers، بازی Sonic Dash هم سریع به ذهن ما می‌آید. این بازی موبایلی از سری سونیک جزو نمادین‌ترین و البته متفاوت‌ترین آثار اندلس رانر دوره خودش محسوب می‌شد. سونیک دش شامل چند زون مختلف با محیط‌های جذاب است و شخصیت‌های متعددی را نظیر شدو در اختیار بازیکنان می‌گذارد.

شاید تنها ایراد سونیک دش تکراری بودن هسته گیم‌پلی آن است ولی هنوز می‌تواند لحظات جذابی را برای شما رقم بزند. هر کدام از کاراکترها شاخصه‌های به خصوص خود را دارند و تجربه متفاوتی تقدیم مخاطب می‌کنند. اگر دنبال یک بازی نوستالژیک و خاص از سری سونیک هستید که می‌شود شدو را هم در آن انتخاب کرد، Sonic Dash گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید.  

Sonic Forces: Speed Battle

تاریخ انتشار: ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷

توسعه‌دهنده: Hardlight

سونیک دش ۱ و ۲ تنها آثار اندلس رانر موبایلی این فرانچایز نیستند. عنوان Sonic Forces: Speed Battle یک بازی اندلس رانر و البته PvP از این مجموعه است که به شکل آنلاین قابل تجربه است. این بازی هر بار ایونت‌های مختلف و جذابی برگزار می‌کند و یک سری کاراکتر جدید به بازیکنان ارائه می‌دهد.

حالت PvP بازی باعث ایجاد رقابت بین شما و بازیکنان دیگر می‌شود و همچنین گیم‌پلی سریع آن نیازمند دقت بالا و عکس‌العمل به موقع هست. تنوع کاراکترهای سونیک فورسز اسپید بتل فوق‌العاده بالاست و شما قادر هستید تا چندین ورژن مختلف از یک شخصیت را انتخاب کنید. شدو هم جزو بهترین کاراکترهای بازی محسوب می‌شود و می‌توانید با او به مسابقه با بازیکنان دیگر بپردازید. 

Mario & Sonic At The Olympic Games Series

تاریخ انتشار آخرین بازی: ۱ نوامبر ۲۰۱۹

توسعه‌دهنده: Sega Sports R&D

سری بازی Mario & Sonic At The Olympic Games برای همه گیمرها به خصوص طرفداران این دو شخصیت تجربه‌ای فوق‌العاده جذاب است. داخل این سری، بازیکنان در ورزش‌های المپیکی متعدد و البته ایونت‌های تخیلی که درون مکان‌های عناوین سونیک و ماریو جریان دارند، مشغول رقابت می‌شوند. شدو در همه آثار این فرانچایز اسپین‌آف به عنوان یک شخصیت سرعتی حضور دارد.

به همین دلیل، او در ایونت‌های رانینگ تابستانی پکن، لندن، ریو و توکیو دارای برتری محسوسی نسبت به بسیاری از کاراکترهاست. همچنین داخل بازی‌های زمستانی Vancouver و Sochi، شدو گزینه مناسبی در ایونت‌های اسکیت سرعت هست. تقریبا در همه توانایی‌ها، شدو با سونیک برابری می‌کند. در اکثر آثار المپیکی اما، برای سونیک سرعت کامل و شدو شتاب بیشتری در نظر گرفته شده.

Sonic Riders Series

تاریخ انتشار آخرین بازی: ۴ نوامبر ۲۰۱۰

توسعه‌دهنده: Sonic Team

شدو در همه عناوین سه‌گانه Sonic Riders شخصیت قابل بازی‌ست. مشخصا او یک کاراکتر سرعتی هست که قابلیت سر خوردن روی ریل‌های مسیر را هم دارد. در دو عنوان اول سری، شدو یک کاراکتر قابل باز شدن است و جزو داستان اصلی بازی نیست. حتی در اولین نسخه سری، او برخلاف بقیه شخصیت‌ها شامل Extreme Gear نبود.

اما در آخرین نسخه این مجموعه اسپین‌آف یعنی Sonic Free Riders، برای اولین بار شدو داخل بخش داستانی حضور داشت. او در کنار Rouge، E-۱۰۰۰۰B و متال سونیک، باید داخل Grand Prix با رقبای خود یعنی Team Heroes، Team Rose و Team Babylon به رقابت بپردازد. همچنین Extreme Gear شدو که Black Shot نام دارد برای اولین بار درون نسخه Zero Gravity معرفی شد.

Sonic Racing Series

تاریخ انتشار: ۲۱ می ۲۰۱۹

توسعه‌دهنده: Sumo Digital

بازی‌های مشترک The Sonic و Sega All-Stars اجازه می‌دهند تا شدو در لوکیشن‌های نمادین و رنگارنگ فرانچایزهای مختلف سگا با بقیه شخصیت‌ها مسابقه بدهد. در هر دو عنوان این سری، شدو با رقبای آشنایی از دنیای سونیک و کاراکترهای تازه‌ای از دیگر شخصیت‌های سگا رقابت می‌کند. داخل بازی Team Sonic Racing، شدو دوباره با روژ و E-۱۲۳ Omega هم‌تیمی می‌شود و اسم با هم Team Dark را یدک می‌کشند.

هر کدام از این شخصیت‌ها ویژگی خاص خود را دارند. برای مثال شدو شخصیت سرعتی تیم است و می‌تواند پیشرو و رهبر روژ و E-۱۲۳ باشد.سرعتی بودن شدو اما با خودش بدترین دست فرمان را هم می‌آورد، از این رو شما نیازمند قابلیت‌های تکنیکی روژ و قدرت Omega برای پیروزی داخل مسابقات هستید. 

Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood

تاریخ انتشار: ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۸

توسعه‌دهنده: بایوور

این بازی نقش‌آفرینی خاص سونیک و دوستانش را در مقابل یک دشمن جدید و قدرتمند به نام The Marauders قرار می‌دهد که ناکلز و Master Emerald را گروگان گرفته‌اند. شدو برای اولین بار در چپتر ۴ بازی یعنی A Wolf In The Shadows حاضر می‌شود و به جنگ با سونیک می‌پردازد.

اما زمانی که هویت و نیت Marauderها مشخص می‌شود، شدو به تیم سونیک می‌پیوندد و به کاراکتری قابل بازی تغییر نقش می‌دهد. این جا شدو یک شخصیت قدرتی به حساب می‌آید و حملات بسیار نیرومندی دارد ولی نسبت به کاراکترهای منعطف‌تر، بیشتر طول می‌کشد تا بهبود پیدا کند. همچنین شدو نسبت به سونیک دفاع قوی‌تری دارد و با وجود HP کمترش، قادر به تله‌پورت کردن است.

Sonic Rivals Series

تاریخ انتشار آخرین بازی: ۱۳ نوامبر ۲۰۰۷

توسعه‌دهنده: Backbone Entertainment

این دوگانه سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای کنسول PSP عرضه شد. اولین عنوان سری روی شخصیت مرموز Eggman Nega تمرکز دارد، کسی که از آینده بازگشته است. او که خود را جای دکتر اگمن جا زده، می‌تواند هر شخص و چیزی، حتی Master Emerald افسانه‌ای را به کارت تبدیل کند. این بازی داستان سونیک، شدو، ناکلز و سیلور را دنبال می‌کند و هر کدام هدفی حول این قضیه مرموز دارند. در سونیک رایولز ۲، کاراکترهای قابل بازی افزایش پیدا کردند و در مجموع 8 نفر شدند. اگمن نگا دوباره ویلن اصلی بازی‌ست و Chaoها را گروگان گرفته. هر شخصیت هم حملات خاص خود را دارد و شدو شامل Chaos Control می‌شود که دشمنان را بسیار کند می‌کند.

Sonic Battle

تاریخ انتشار: ۵ دسامبر ۲۰۰۳

توسعه‌دهنده: Sonic Team

این عنوان انحصاری سونیک که برای کنسول گیم بوی ادونس ساخته شده، دومین عنوان فایتینگ سری بعد Sonic The Fighters به حساب می‌آید. سونیک بتل اجازه می‌دهد تا بازیکنان قبل از رفتن به مکان مسابقه بعدی خود، داخل نقشه‌های مرکزی پرسه بزنند. همچنین پلیرها قادر هستند تا یکی از سه قدرت مخصوص شخصیت مدنظر خود را پیش از مسابقه انتخاب کنند. قدرت‌های مخصوص کاراکترها شامل تله انفجاری، حمله قدرتی و ضربه از راه دور می‌شود.

سونیک بتل تمرکز بالایی هم روی داستان دارد و ۱۰ شخصیت قابل بازی آن شامل استوری‌لاین‌های مخصوص خود (همراه با تداخل در داستان‌های یکدیگر) می‌شوند. مرکز داستان‌های همه کاراکترها یک ربات بسیار قدرتمند به نام Emerl هست. شدو هم داستان مخصوص خودش را دارد و با انجام Chaos Control می‌تواند تله‌پورت کند و شخصیت بسیار دشواری برای مقابله کردن هست. 

Sonic Forces

تاریخ انتشار: ۷ نوامبر ۲۰۱۷

توسعه‌دهنده: Sonic Team

شدو در سونیک فورسز یک شخصیت قابل بازی‌ست و DLC مخصوص خودش را با نام Episode Shadow دارد. این دی‌ال‌سی یک کمپین ۳ مرحله‌ای هست که نقش پیش درآمدی برای داستان اصلی بازی را ایفا می‌کند. اپیزود شدو به ریشه تم بازی می‌پردازد و اجازه گشت و گذار در منشا Infinite را می‌دهد.

همچنین تم مراحل دی‌ال‌سی ترکیبی از لول‌های سونیک ادونچر ۲ هست که رفرنس‌های جذابی برای هواداران به همراه دارد. به این مورد هم اشاره کنیم که بعد از تمام کردن دی‌ال‌سی، می‌شود شدو را داخل مراحل اصلی داستان نیز انتخاب کرد. با وجود کوتاه بودن، این بازی جزو معدود حضورهای شدو در خط داستان اصلی یک عنوان سونیک طی چند سال اخیر است.

Sonic & The Black Knight

تاریخ انتشار: ۳ مارس ۲۰۰۹

توسعه‌دهنده: Sonic Team

بعد از انتقال به داستان King Arthur، سونیک باید برای شکست دادن پادشاه تلاش بسیاری بکند. این قضیه تا جایی ادامه دارد که همراه ما یعنی Merlina نیت‌های اصلی خود را نمایان می‌کند و باید شوالیه‌های میز گرد را علیه او جمع کنیم. شدو هم که اینجا در اصل حکم یک همزاد را دارد، به عنوان Sir Lancelot حاضر می‌شود. بعد از اتمام مرحله Faraway Avalon، شدو شخصیت قابل بازی می‌شود و باید به Shrouded Forest برود تا یک سنگ مانع پیدا کند.

همچنین شدو دارای سبک بازی مخصوص خودش هم هست. یک ایستراگ جذاب هم که در بازی وجود دارد، نظر دادن شدو درباره آشنا بودن اژدهای قرمزی‌ست که مشغول مبارزه با سونیک است. این اژدها اشاره مستقیم به Biolizard در Sonic Adventures ۲ دارد، هیولایی که شدو باید با او می‌جنگید تا برای سونیک و ناکلز وقت بخرد.

Sonic Heroes

تاریخ انتشار: ۳۰ دسامبر ۲۰۰۳

توسعه‌دهنده: Sega

این بازی بعد از زنده شدن دوباره شدو توسط سگا جریان دارد، چون محبوبیت این کاراکتر بین هواداران فوق‌العاده زیاد بود. روژ شدو را داخل یک کپسول ایستایی پیدا می‌کند و بعد از آزادی توسط مورد حمله E-۱۲۳ Omega قرار می‌گیرد. با مداخله روژ، این ۳ نفر Team Dark را تشکیل می‌دهند و پی یافتن اگمن می‌روند.

رهبر تیم در اصل روژ است اما بخش حیاتی داستان مربوط به شدو می‌شود. شدو می‌خواهد اگمن را پیدا کند تا بفهمد چرا در کپسول بوده و همه چیز را فراموش کرده. درست مثل آثار ریسینگ سری، شدو این جا هم یک کاراکتر سرعتی‌ست. روژ و امگا همیشه دور شدو می‌چرخند و تا الان نشده جایی که او حضور دارد دیده نشوند.

Sonic The Hedgehog

تاریخ انتشار: ۱۴ نوامبر ۲۰۰۶

توسعه‌دهنده: Sonic Team

شدو یکی از سه شخصیت قابل بازی این اثر است و نقش بزرگی طی داستان ایفا می‌کند. طی داستان، سونیک وظیفه دارد تا پرنسس Elise را از دست دکتر اگمن نجات دهد و سیلور مشغول مبارزه با Iblis آتشین می‌شود. در همین حین شدو باید با Mephiles حیله‌گر دست و پنجه نرم کند، کسی که از ما می‌خواهد تا با او برای اجرای نقشه شیطانی‌اش همکاری داشته باشیم. سبک بازی شدو شباهت زیادی با سونیک دارد، ولی بیشتر روی وسیله نقلیه تفنگدار و مبارزات متمرکز است. همچنین شدو با قدرت‌های Choas خود قادر است آسیب بسیار زیادی به دشمنانش بزند.

Shadow The Hedgehog

تاریخ انتشار: ۱۵ دسامبر ۲۰۰۵

توسعه‌دهنده: Sega Studio USA

سگا به خاطر محبوبیت شدو تصمیم گرفت تا ۴ سال بعد از اولین حضورش داخل فرانچایز، عنوان مخصوص خودش را بسازد. با وجود دریافت انتقادهای سنگین به خصوص برای استفاده از اسلحه، طرفداران شدو حتما باید این اثر را تجربه کنند. ماموریت شدو داخل داستان، پی بردن به حقایق گذشته‌اش حین دست و پنجه نرم کردن با فراموشی‌ست. مشخصا برای طرفداران سری، این بازی بسیار خاص است چون حول شخصیتی به غیر از سونیک می‌گردد و قدرت انتخاب مسیر پیش رو را تقدیم مخاطب می‌کند.

ساختار غیرخطی بازی بر سیستم اخلاقیات آن اتکا می‌کند و بازیکنان با اعمال مختلف، به مراحل متمایزی می‌رسند. چند پایان‌بندی مختلف داخل بازی وجود دارد که با رسیدن به همه آن‌ها، سرنوشت نهایی و واقعی مشخص می‌شود. شخصیت‌پردازی حول شدو داخل این بازی جزئیات معرکه‌ای دارد و تجربه‌ای جذاب برای همه طرفداران سری رقم می‌زند.

Sonic Adventures ۲

تاریخ انتشار: ۱۹ ژوئن ۲۰۰۱

توسعه‌دهنده: Sonic Team USA

سونیک ادونچرز ۲ یکی از برترین عناوین فرانچایز است که شدو اولین حضور خود را داخل آن تجربه کرد. هواداران خیلی از این اتفاق راضی بودند، هر چند عده‌ای با مرگ شدو در آخر داستان ناامید شدند. کمپین داستان بازی بین دو بخش Hero و Dark تقسیم‌بندی شده است. در حالی که سونیک و دوستانش دنبال خنثی کردن نیت‌های شیطانی اگمن هستند، بخش تاریک داستان حول شدو و ماموریت انتقام جویی او می‌چرخد.

اگمن و روژ با تلاش در جمع‌آوری زمردهای آشوب، می‌خواهند تا نقشه شدو تکمیل شود. بازی این خارپشت مصمم را مقابل سونیک قرار می‌دهد، ولی بعد از درک حقیقت دو جوجه‌تیغی داستان با هم متحد می‌شوند. تجربه این عنوان برای تمامی طرفداران شدو واجب است، چون ماجراجویی جذاب و مرموزی از خارپشت عبوس سگا را تقدیم مخاطبین می‌کند.

Sonic X Shadow Generations

تاریخ انتشار: ۲۲ اکتبر ۲۰۲۴

توسعه‌دهنده: Sonic Team

در نهایت به بازی آینده فرانچایز سونیک یعنی Sonic X Shadow Generations می‌رسیم. این اثر ریمستر بازی کلاسیک و محبوب سگاست که سونیک و ورژن کلاسیکش را در اختیار بازیکنان می‌گذاشت. این بار اما توسعه‌دهندگان به جز ریمستر تنها، یک بخش داستانی مخصوص شدو را هم به بازی اضافه کرده‌اند تا تجربه‌ای جدید برای هواداران بسازند.

هسته گیم‌پلی بازی با نسخه اولیه تفاوتی ندارد و شامل قدرت‌های همیشگی شدو هم می‌شود. محیط بخش مخصوص شدو به شکل اوپن-زون هست و مکان‌های جدیدی هم همراه خود دارد. قدرت‌های شدو هم مثل همیشه شامل Chaos Control و Spear هست و البته در این بین Doom Powerهای جدیدی اضافه شده‌اند که اجازه موج‌سواری، پرواز و نابود کردن دسته بزرگی از دشمنان را می‌دهند.

خب دوستان نظر شما چیست؟ شما کدام یک از آثار بالا را بازی کرده‌اید یا قصد تجربه آن‌ها را دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!