فانی لند‌

نسل Z آمریکا چگونه زمان خود را در فضای آنلاین می‌گذراند؟ + اینفوگرافیک

نسل Z که با اینترنت در دسترس خود بزرگ شده است، از کودکی با رسانه‌های اجتماعی و فناوری‌های دیجیتال به عنوان بخش جدایی‌ناپذیری از تعاملات اجتماعی، آموزش، سرگرمی و دسترسی به اطلاعات، آشنا بوده است. طبق گزارش DCDX، شرکت تحقیقاتی و استراتژی متمرکز بر نسل Z، این نسل در سال ۲۰۲۳ به طور میانگین هفت ساعت در روز را با تلفن‌های همراه خود سپری کرده‌اند. اینفوگرافیک زیر نشان می‌دهد که نسل Z چگونه زمان خود را در فضای آنلاین می‌گذراند و سهم کاربران اینترنتی نسل Z در ایالات متحده (متولدین بین ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲) را که در سال ۲۰۲۴ در فعالیت‌های مختلف دیجیتال شرکت کرده‌اند، به تصویر می‌کشد.

نسل Z دوست دارد چگونه زمان خود را در فضای آنلاین بگذراند؟

تماشای محتوای ویدیویی، چه کوتاه و چه بلند، همچنان روش ترجیحی نسل جوان برای گذراندن وقت در فضای آنلاین است. این محبوبیت با ظهور تیک‌تاک و محبوبیت مداوم یوتیوب همراه بوده است.

در سال ۲۰۲۴، ۹۶ درصد از کاربران اینترنتی نسل Z محتوای ویدیویی دیجیتال را به صورت استریم یا دانلود تماشا کرده‌اند.

تیک‌تاک به عنوان یک پلتفرم به طور خاص در میان نسل‌های جوان‌تر محبوبیت پیدا کرده است. طبق گزارش مرکز تحقیقات Pew و Axios، در ژانویه ۲۰۲۳ حدود یک سوم از بزرگسالان آمریکایی زیر ۳۰ سال به طور منظم برای دریافت اخبار به تیک‌تاک مراجعه می‌کردند. این آمار نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایشی ۲۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی (که اغلب محتوای ویدیویی ارائه می‌دهند یا کاربران را به فروشگاه‌های آنلاین متصل می‌کنند) در رتبه دوم قرار گرفت. به طوری که ۸۸ درصد از نسل Z از نوعی پلتفرم رسانه اجتماعی مانند اینستاگرام یا اسنپ‌چت استفاده می‌کنند.

طبق آمار Statista، تا ژوئن ۲۰۲۴، این نسل، ۲۵ درصد از کاربران رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده را تشکیل می‌داد. اینستاگرام Reels (ویدیوهای کوتاه مشابه تیک‌تاک) را افزود. یوتیوب نیز ویدیوهای Shorts یوتیوب را اضافه کرد. X (توییتر سابق) هم محتوای ویدیویی طولانی‌تر را ادغام کرد. بسیاری از این پلتفرم‌ها به ارزش ویدیو پی برده‌اند و در حال یافتن راه‌های جدیدی برای ارائه محتوای ویدیویی به کاربران هستند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!