فانی لند‌

بازار مسکن تغییر فاز داد؟

 دبیر انجمن انبوه سازان مسکن گفت: بازار مسکن که بعد از گذشت ۱۳ سال در رکود بوده است، با حضور بخش خصوصی جان دوباره‌ای خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرشید پورحاجت، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه در سال‌های گذشته بخش خصوصی در بخش ساخت مسکن حضور کم رنگی داشت و همین امر زمینه‌ساز کاهش حجم ساخت و ساز شده بود، گفت: با ورود دولت جدید و تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه طی تابستان در حوزه مسکن شاهد ثبات نسبی بودیم، گفت: این ثبات می‌تواند نویدی برای بخش خصوصی باشد تا بتواند در سرمایه‌گذاری خود برنامه‌ریزی کند.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور تصریح کرد: باید یک ثبات نسبی در بازار مسکن حاکم باشد و این ثبات تا زمانی که در حوزه تولید وجود نداشته باشد امکان پذیر نیست؛ بنابراین در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار باید قرار گیرد.

وی اظهار کرد: طی ۱۳ سال گذشته میزان ساخت و ساز کاهش یافته است و اگر حضور بخش خصوصی در این بخش پر رنگ شود؛ می‌توان امید داشت که بازار ساخت و ساز و در نهایت بازار خرید وفروش رونق بگیرد.

پورحاجت گفت: امیدواریم طی ماه‌های آینده خرید و فروش شرایط بهتری پیدا کند و متقاضیانی که امکان خرید برای آنها فراهم است بتوانند واحد مسکونی مورد نظر خود را بخرند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!