فانی لند‌

توقف فعالیت گروه هکری IRLeaks به دلیل سیاست‌های جدید تلگرام

گروه هکری آی‌آر لیکس (IRLeaks)، اعلام کرد: با توجه به سیاست‌های جدید تلگرام مبنی بر همکاری مستقیم با دولت‌ها جهت ارائه اطلاعات کاربران این شبکه و همچنین نبودن جایگزین مناسب، تصمیم بر آن گرفتیم که فعالیت گروه را برای همیشه متوقف کنیم.

به گزارش تجارت نیوز،

گروه هکری IRLeaks در گروه تلگرامی خود اعلام کرد برای همیشه به فعالیت خود پایان داده است. این گروه، تپسی، اسنپ‌فود، اتاقک، سازمان حج و زیارت و چند شرکت بیمه و بانک را در ماه‌های گذشته هک کرده بود.

گروه IRLeaks دلیل تصمیم خود را برای پایان همیشگی فعالیت، «سیاست‌های جدید تلگرام مبنی بر همکاری مستقیم با دولت‌ها جهت ارائه اطلاعات کاربران این شبکه و همچنین نبودن جایگزین مناسب» اعلام کرده است. 

در آخرین مورد، این گروه چندی پیش خبر هک یک بانک را در کانال خود منتشر کرد و دقایقی بعد بدون هیچ توضیحی آن خبر را حذف کرد. مدتی بعد نشریه پولیتیکو ادعا کرد این گروه ۲۰ بانک ایرانی را هک کرده است و در ازای اطلاعات هک‌شده، ۳ میلیون دلار از شرکت توسن که ارائه‌دهنده راهکارهای جامع بانکداری و پرداخت الکترونیک به این بانک‌ها بوده، دریافت کرده است.

در اطلاعیه توقف فعالیت این گروه، آمده است: «از این لحظه هرگونه فعالیتی با نام IRLeaks مسلما اسکم است و مرتبط با ما نخواهد بود.»

همچنین گفته شده داده‌های شرکت‌های بیمه‌ای، تپسی و سازمان حج و زیارت که تا پیش از این قابل خرید بود، دیگر فروخته نخواهد شد

 

منبع :

دیجیاتو

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!