فانی لند‌

۱۳ بازی استراتژیک همزمان برتر که باید روی موبایل تجربه‌شان کنید

راستش را بخواهید، بازی‌های موبایلی بقدری پیشرفت کرده‌اند که ابدا نمی‌توان تاثیر آن‌ها را بر دنیای عناوین ویدئویی نادیده گرفت. پلتفرم موبایل به سبب پتانسیل‌های بسیار خوبی که داشت، تبدیل به میزبانی عالی برای بازی‌های ویدئویی شد و بازی‌سازها نیز با استفاده از ظرفیت‌های این پلتفرم بازی‌های فوق‌العاده‌ای را ساختند. در میان این بازی‌ها، عناوین استراتژیک از محبوبیت بیشتری برخوردار شدند و اگر شما نیز به دنیای بازی‌های استراتژیک موبایلی علاقه‌مندید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا سری به ۱۳ مورد از برترین بازی‌های استراتژیک همزمان یا RTS موبایلی بزنیم.

Power of Planets – Earth


سال انتشار بازی: ۲۰۲۰

یکی از اتفاقات دوست داشتنی که در دنیای بازی‌های موبایلی رخ داد، تولد بازی‌های مستقل جذابی بود که با استفاده از المان‌های خلاقانه موفق شدند تا نمایشی عالی داشته باشند. بازی Power of Planets – Earth دقیقا یکی از همین بازی‌هاست که درست در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و علی‌رغم پتانسیل‌هایی که داشت، هرگز آن‌طوری که باید و شاید مورد توجه گیمرها قرار نگرفت. به همین دلیل حال فرصتی فوق‌العاده فراهم شده تا بازی‌سازها یک‌بار دیگر به سراغ این بازی دوست داشتنی بروند.

این بازی اگرچه عنوانی مدرن تلقی می‌شود، منتهی کالبدی قدیمی دارد. به همین دلیل شباهت‌های بسیاری میان این بازی و همچنین عناوین کلاسیک RTS می‌توان پیدا کرد. از طرفی این بازی مناسب افرادیست که تا پیش از آن به سراغ تجربه بازی‌های استراتژیک همزمان دیگر رفته‌اند و اگر گیمری مبتدی هستید، تجربه این بازی موبایلی چندان توصیه نمی‌شود.

ناشر بازی:
Gábor Auth

دسته بندی:
استراتژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۱۸۰ مگابایت مگابایت

Northgard


سال انتشار بازی: ۲۰۱۸

تمدن وایکینگ‌ها بقدری جذاب و هیجان‌انگیز است که حتی تجربه دنیای آن‌ها در کالبد بازی‌های موبایلی نیز خالی از لطف نیست. پلتفرم موبایل به سبب پیشرفت‌هایی که داشت، باعث کشیده شدن پای بازی‌های بزرگ به دنیای خودش شد. بازی‌هایی که تا پیش از آن صرفا برای کنسول‌ها و پی‌سی عرضه شده بودند و حال در دسترس موبایل گیمرها نیز قرار گرفته بودند. خوشبختانه بازی Northgard یکی از همین عناوین است که نسخه موبایلی آن توسط استودیوی نام‌آشنای Playdigious منتشر شده.

در دنیای این بازی موبایلی شما باید با استفاده از منابعی بسیار محدودی که دارید، تمدن وایکینگی خودتان را بسازید. در جهان خطرناک این بازی زنده بمانید و به دنبال راهی برای گسترش قلمروتان باشید. مدیریت منابع مهم‌تر المان این بازی است و اگر شما به درستی از آن‌ها استفاده نکنید، در دردسر بزرگی خواهید افتاد.

ناشر بازی:
Playdigious

دسته بندی:
استراتژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۸۶۳ مگابایت مگابایت

Iron Marines


سال انتشار بازی: ۲۰۱۷

موضوع مهمی که درباره بازی Iron Marines صدق می‌کند، این است که شما می‌توانید این بازی را به صورت آنلاین و آفلاین تجربه کنید. بنابراین دست گیمرها در تجربه این بازی کاملا باز است و شما می‌توانید از تجربه این بازی لذت ببرید. اولین نسخه از این سری در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و دست‌پختی از استودیوی Ironhide Games بود. این بازی به سبب طراحی هنرمندانه و گرافیک فانتزی که داشت، مورد توجه گیمرها و منتقدان قرار گرفت. جایی‌که این بازی به شما اجازه می‌داد تا کهکشان‌های مختلف را کاوش کنید و رهبری ارتش‌تان را در نبردهای حماسی فضایی برعهده بگیرید.

این بازی موبایلی از نظر گیم‌پلی نیز یک سر و گردن نسبت به سایر رقبایش بهتر بود. تنوع خوب نیروها، هوش مصنوعی قابل قبول بازی و از طرفی لول‌دیزان خوب این عنوان موبایلی، همگی دست به دست هم داده بودند تا تجربه این بازی روی پلتفرم موبایل هیجان‌انگیز باشد و این‌گونه بود که یکی از بهترین بازی‌های آر تی اس موبایلی متولد شد.

ناشر بازی:
Ironhide Games

دسته بندی:
استراتژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۷۱۹ مگابایت مگابایت

Warfare Incorporated


سال انتشار بازی: ۲۰۰۳

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، پلتفرم موبایل به سبب عملکرد بسیار خوبی که داشت، بازی‌سازهای بزرگ را مجبور کرد تا عناوین‌شان را برای این پلتفرم پورت کنند. موضوعی که به خوبی درباره بازی Warfare Incorporated صدق می‌کند. این بازی برای اولین‌بار در ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۰۳ توسط استودیوی Spiffcode برای پی‌سی عرضه شد. اما نسخه موبایلی آن در سال ۲۰۱۴ در ابتدا برای iOS و مدتی بعد برای اندروید منتشر شد.

یکی از المان‌های جذاب این بازی، حضور بیش از ۴۰ مرحله داستانی در دنیای این بازی بودند که تجربه آن را لذت‌بخش‌تر می‌کردند. هدف شما در دنیای این بازی ساخت ارتشی قدرتمند و بزرگ بود. ارتشی که توان رقابت با سایر ارتش‌های بازی را داشته باشد و شما برای تحقق این امر، باید از تمام منابعی که بازی در اختیارتان قرار می‌داد، استفاده می‌کردید.

ناشر بازی:
Spiffcode

دسته بندی:
استراتژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۱۵ مگابایت مگابایت

Plague Inc


سال انتشار بازی: ۲۰۱۲

برخلاف بسیاری از بازی‌های ویدئویی که از شما قهرمان می‌سازند، بازی Plague Inc قرار نیست که شما را تبدیل به قهرمان کند. این بازی از شما فردی شیطان‌ صفت می‌سازد که باید بدترین ویروس دنیا را بسازد. ویروسی که در نهایت باید سبب مرگ میلیاردها انسان شود. هدف بازی این است که شما با ساخت ویروسی توانمند، نسل بشریت را منقرض کنید. برای این‌کار باید با استفاده از منابعی که دارید، ویروس‌تان را ارتقا دهید و آن را در مقابل درمان‌های مختلف محافظت کنید.

این بازی در سال ۲۰۱۲ توسط استودیویی به نام Ndemic Creations منتشر شد. از طرفی گیمرها نیز به سبب گیم‌پلی متفاوت این بازی، آن را مورد ستایش قرار دادند و اگر به دنبال یکی از بهترین بازی‌های RTS موبایلی هستید، می‌توانید روی این بازی حساب ویژه‌ای باز کنید

ناشر بازی:
Ndemic Creations

دسته بندی:
استراژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۹۱ مگابایت مگابایت

Company of Heroes


سال انتشار بازی: ۲۰۰۶

جنگ جهانی دومی رویدادی مهم در تاریخ بشری است. از همین‌رو بسیاری از بازی‌سازهای مختلف با الهام از نبردهای تاریخی این جنگ، عناوین شاهکاری را ساختند که از میان آن‌ها می‌توان به سری کال آو دیوتی، فرنچایز مدال افتخار و حتی بتلفیلد اشاره کرد. اما بی‌شک کمپانی آو هیروز یکی از بهترین بازی‌های اقتباسی از جنگ جهانی دوم است که خوشبختانه می‌توان نسخه اول آن را روی موبایل تجربه کرد. اولین نسخه از بازی کمپانی آو هیروز در سال ۲۰۰۶ منتشر شد و حالا پورت موبایلی آن نیز در دسترس است.

Company of Heroes به معنای واقعی کلمه، به عنوان شاهکاری در میان بازی‌های RTS موبایلی محسوب می‌شود. داستان و کمپین جذاب این بازی مو به تن هر گیمری سیخ می‌کند و از طرفی کنترلرهای آن تا حد بسیار خوبی برای موبایل بهینه شده‌اند تا موبایل گیمرها در هنگام تجربه این بازی از Company of Heroes لذت ببرند.

ناشر بازی:
Relic Entertainment

دسته بندی:
استراتژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۹۱۰ مگابایت مگابایت

Art of War 3


سال انتشار بازی: ۲۰۱۸

پیشرفت‌هایی که پلتفرم موبایل داشت، نه‌تنها زمینه‌ساز پورت شدن یکسری از بازی‌‌های بزرگی چون سری جی‌تی‌ای شد. بلکه روی توسعه‌دهندگان مستقل نیز تاثیر بسزایی داشت. این پیشرفت‌ها اعتماد به نفس کافی را برای بازی‌سازهای کوچک‌تر فراهم کرد تا آن‌ها نیز بازی‌های باکیفیتی بسازند. موضوعی که به خوبی درباره استودیوی مستقل Gear Games Global صدق می‌کند و آن‌ها در سال ۲۰۱۸ یکی از بهترین بازی‌های استراتژی موبایلی را ساختند که تا به امروز نیز پرطرفدار است.

بازی موبایلی Art of War 3 دقیقا همان‌چیزیست که می‌تواند هر گیمری را علاقه‌مند به تجربه بازی‌های ویدئویی کند. این بازی ترکیبی دوست داشتنی از نبردهای نظامی، مدیریت منابع و رهبری ارتشی متشکل از سربازان شجاع است. شما باید پایگاه نظامی‌تان را بسازید، آن را ارتقا دهید و در نهایت برای به دست آوردن منابع بیشتر، با سایر بازیکنان رقابت کنید.

ناشر بازی:
Gear Games Global

دسته بندی:
استراتژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۳۵۰ مگابایت مگابایت

Rome: Total War


سال انتشار بازی: ۲۰۰۴

فرنچایز توتال‌ وار از سوی بسیاری از گیمرها و منتقدان به عنوان یکی از بهترین فرنچایزهای استراتژیک تاریخ شناخته می‌شود. بنابراین تجربه یکی از موفق‌ترین آی‌پی‌های این سری در کالبد پلتفرم موبایل می‌تواند واقعا هیجان‌انگیز باشد. روی صحبتمان با بازی Rome: Total War که اگرچه در سال ۲۰۰۴ توسط استودیوی The Creative Assembly ساخته شد، اما پورت اندرویدی آن در سال ۲۰۱۹ از راه رسید. این پورت نتیجه زحمات استودیوی Feral Interactive بود. استودیویی که در کارنامه‌اش پورت بازی‌های بزرگی چون بازی Grid Autosport و همچنین Alien: Isolation نیز به چشم می‌خورد.

چیزی‌که تجربه این بازی را نسبت به سایر عناوین استراتژی موبایلی خاص می‌کند، طراحی خوب کنترلرهای آن است. همانطور که می‌دانید، مولفه اصلی در دنیای بازی‌های توتال وار، به تصویر کشیدن نبردهای تاریخی آن‌هم در مقیاس‌های بزرگ است. بنابراین کنترلرها، زاویه دوربین و حتی گیم‌پلی در پورت موبایلی چنین عنوانی، بسیار حائز اهمیت‌اند و خوشبختانه روم: توتال وار این موضوع را به خوبی رعایت کرده.

ناشر بازی:
Feral Interactive

دسته بندی:
استراتژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۸۶۱ مگابایت مگابایت

Civilization VI 


سال انتشار بازی: ۲۰۱۶

اگر به دنبال یکی از بهترین بازی‌های RTS موبایلی هستید که تجربه‌ای دوست داشتنی از دنیای این بازی‌ها را برایتان به تصویر بکشد، بد نیست که به سراغ بازی Civilization VI از استودیوی Aspyr Media بروید. این بازی تجربه‌ای حرفه‌ای از دنیای بازی‌های استراتژیک موبایلی است. داستان جذاب این بازی باعث دوست داشتنی‌تر شدن این بازی شده و همچنین گرافیکش سبب شده تا نسخه ششم از سری Civilization جزو برترین‌های پلتفرم موبایل باشد.

همچنین این بازی دوست داشتنی علاوه بر موبایل برای پی‌سی، نینتندو سوئیچ و کنسول‌های نسل هشتمی نیز عرضه شده. مپ‌های مختلف آن و مراحل چالش‌برانگیز این بازی جذاب نیز، نقش مهمی در محبوبیت این بازی ایفا کرده‌اند و اگر موبایل گیمرید، باید به سراغ این بازی بروید.

ناشر بازی:
Aspyr Media

دسته بندی:
استراتژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۱۵۰۰ مگابایت مگابایت

Machines at War 3 RTS


سال انتشار بازی: ۲۰۱۲

راستش را بخواهید، ترکیب یک بازی شوتر با المان‌های استراتژیک بی‌شک موضوعی دوست داشتنی است. بازی Machines at War 3 RTS که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده، یکی از خلاقانه‌ترین آی‌پی‌های حاضر در این لیست است که به شما اجازه می‌دهد تجربه‌ای متفاوت از دنیای بازی‌های استراتژیک توام با المان‌های شوتر داشته باشید. بازی موبایلی Machines at War 3 RTS از بخش آنلاین نیز پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید این بازی را با دوستانتان و یا سایر بازیکنان به صورت تصادفی تجربه کنید.

چیزی‌که درباره این بازی مهم است، لول دیزان خوب آن است. به‌طوری‌که ما در دنیای این بازی ۲۱ مرحله مختلف داستانی داریم که به شما آزادی عمل بی‌حد و مرزی می‌دهند. همچنین هوش مصنوعی این بازی نیز، دنیای این بازی را هیجان‌انگیزتر کرده و شما را حسابی به چالش می‌کشد.

ناشر بازی:
Isotope 244 LLC

دسته بندی:
استراتژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۸۷ مگابایت مگابایت

Medieval II: Total War


زمان انتشار بازی: ۲۰۰۶

بازهم یک بازی استراتژیک دیگر از فرنچایزی محبوب! همانطور که گفته شد سری بازی‌های توتال وار تجربه‌ای فوق‌العاده از دنیای بازی‌های استراتژیک – مدیریتی‌اند. سال‌هاست که این بازی‌ها به عنوان یکی از بهترین‌ها در میان گیمرها شناخته می‌شوند و در سال ۲۰۰۶ بازی Medieval II: Total War عرضه شد. این بازی در مدت زمان کوتاهی به موفقیت بزرگی رسید و پورت موبایلی آن نیز توسط استودیوی Feral Interactive عرضه شد.

اگرچه سال‌ها از عرضه رسمی این بازی می‌گذرد، اما این بازی دوست داشتنی از نظر گرافیک و جلوه‌های بصری حرف برای گفتن دارد. این بازی کلاس تاریخی برای گیمرهاست و آن‌ها به دوره جنگ‌های صلیبی و قرون وسطی می‌برد. جایی‌که شما باید در نبردهای تاریخی شرکت کنید و رهبری شجاع برای سربازانی باشید که در کنارتان شمشیر می‌زنند.

ناشر بازی:
Feral Interactive

دسته بندی:
استراتژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۳۲۰ مگابایت مگابایت

Rusted Warfare – RTS


سال انتشار بازی: ۲۰۱۷

بازی Rusted Warfare – RTS در سال ۲۰۱۷ توسط استودیوی Corroding Games و با الهام از فرنچایزهای محبوبی چون Total Annihilation و همچنین سری بازی‌های Command and Conquer برای موبایل و پی‌سی ساخته شد. این بازی تجربه‌ای کلاسیک در کالبدی مدرن بود و به شما اجازه می‌داد تا تجربه‌ای دوست داشتنی از دنیای بازی‌های RTS موبایلی داشته باشید.

گرافیک این بازی شاید در مقایسه با سایر عناوینی که در این لیست به سراغشان رفته‌ایم، حرفی برای گفتن نداشته باشد، اما گیم‌پلی آن است که از این بازی موبایلی یکی از بهترین‌های پلتفرم موبایل را ساخته و اگر به دنبال تجربه‌ای هستید، ابدا نباید این بازی را نادیده بگیرید.

ناشر بازی:
Corroding games

دسته بندی:
استراتژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۱۲۰ مگابایت مگابایت

Clash of Clans


سال انتشار بازی: ۲۰۱۲

فکر نمی‌کنم که دیگر نیازی به معرفی بازی کلش آف کلنز باشد. بی‌شک این بازی یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های استراتژیک موبایلی است و علی‌رغم گذشت بیش از یک دهه از انتشارش، همچنان پتانسیل لازم برای سرگرم کردن گیمرها را دارد. این بازی به شما اجازه می‌دهد تا وارد دنیای فوق‌العاده‌ای شوید. وظیفه شما ساخت و گسترس دهکده‌ای کوچک است و هرچقدر که در بازی به جلو پیش می‌روید ، این دهکده نیز پیشرفته‌تر خواهد شد.

تنوع خوب نیروها، آزادی عمل بازیکنان و از همه مهم‌تر محبوبیت این بازی میان موبایل گیمرها، باعث شده تا کلش آف کلنز به عنوان بهترین بازی استراتژیک و RTS موبایلی شناخته شود. بنابراین دیدن نام این بازی در این لیست ابدا جای تعجبی ندارد.

ناشر بازی:
Supercell

دسته بندی:
استراتژیک

سیستم عامل:
اندروید

حجم:
۳۷۲ مگابایت مگابایت

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!