فانی لند‌

رشد ۱۷۹ درصدی سرمایه‌گذاران صندوق‌ها در ۷ سال

به گزارش خبرگزاری سرگرمی روز، داده‌های آماری بورس تهران گویای این است که مجموع دارندگان واحدی (یونیت هلدرهای) صندوق‌های سرمایه‌گذاری از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۲ با رشد ۱۷۹ درصدی روبرو بوده است.

بر این اساس، مجموع یونیت هولدرهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری از ۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۶۲۵ نفر در سال ۹۶ به ۶ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۲۴ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

از سویی دیگر، مجموع یونیت هلدرهای صندوق‌های مشترک قابل معامله شامل (اوراق بهادار درآمد ثابت، مختلط و در سهام) در سال ۹۶ معادل ۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۶۲۵ نفر، در سال ۹۷ معادل ۲ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۵۶۱ نفر، در سال ۹۸ معادل ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۶۳ نفر، در سال ۹۹ معادل ۴ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۳۶۸ نفر، در سال ۱۴۰۰ معادل ۴ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۸۵۳ نفر، در سال ۱۴۰۱ معادل ۴ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۳۸ نفر بوده است.

بر اساس سامانه جامع اطلاعات مشتریان، همچنین در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اشخاص حقیقی و ۱۳ هزار و ۹۹۳ نفر اشخاص حقوقی در صندوق‌های ETF سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به بیانی دیگر، دراین بازه زمانی مجموع یونیت هلدرهای صندوق‌های ETF به یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۹۸۶ نفر رسیده است.

داده‌های بورس تهران حاکی از آن است که روند افزایشی یونیت هلدر صندوق‌ها از سال ۹۹ آغاز شده و در سال ۱۴۰۲ به بالاترین میزان رسیده است.

رشد صندوق‌های سهامی قابل معامله

مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و سرمایه‌گذاری مشترک حاکی از آن است که رشد سرمایه‌گذاران در صندوق‌های سهامی قابل معامله به مراتب بیشتر از صندوق‌های سهامی مشترک بوده است. به بیان دیگر، سرمایه‌گذاران برای حضور غیرمستقیم در بازار سهام، صندوق‌های قابل معامله سهامی را به صندوق مشترک سهامی ترجیح داده‌اند.

به نظر می‌رسد، این امر به دلیل دسترسی راحت‌تر به صندوق‌های قابل معامله در مقایسه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک باشد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!