فانی لند‌

قیمت اجاره خانه در بجنورد / برای رهن کامل آپارتمان در بجنورد چقدر باید هزینه کرد؟

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

گزارش‌ها حاکی از آن است که شهر بجنورد از سال گذشته تورم چشمگیری را در زمینه اجاره‌بها تجربه کرده است. بررسی آگهی‌های اجاره خانه در این شهر نشان می‌دهد، مستاجران برای رهن کامل آپارتمانی با متراژ بین 70 تا 90 متر، باید بودجه بین 250 میلیون تا 300 میلیون تومان در اختیار داشته باشند.

به گزارش تجارت نیوز،

سال 1402 سال سخت مستاجران بود و اجاره‌نشینان در سراسر کشور هنگام تمدید قرارداد خود با مشکل مواجه شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که سال گذشته مستاجران در شهر بجنورد نیز از این قاعده مستثنی نبودند و افزایش قیمت چشمگیری را پشت سر گذاشتند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بجنورد در این باره گفته است که بهار 1402 اجاره‌بهای مسکن در مناطق مختلف شهر بجنورد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۷۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش مربوط به هسته مرکزی شهر بوده است.

از ابتدای سال 1403 با وجود اینکه با تاثیر از رکود بازار مسکن، اجاره‌ها نیز نسبت به سال گذشته افزایش کندتری را تجربه کردند، اما باز هم از بار روی دوش مستاجران کاسته نشد. اما اکنون برای اجاره خانه در شهر بجنورد باید چه بودجه‌ای را در نظر داشت؟

قیمت اجاره خانه در بجنورد

بررسی آگهی‌های اجاره خانه در شهر بجنورد نشان می‌دهد، اکنون با رهن 70 میلیون تومان و پرداخت اجاره ماهانه بالغ بر 6 میلیون تومان می‌توان در محدوده بلوار شهدا آپارتمانی 45 متری و ساخت سال 1396 اجاره کرد. در این بین افزایش رهن تا 100 میلیون تومان برای مستاجران این امکان را فراهم می‌کند تا خانه‌هایی با متراژ بالاتر اجاره کنند.

برای مثال اکنون اجاره آپارتمانی 100 متری و 13 ساله در محدوده ملاصدرا مستلزم رهنی معادل 100 میلیون تومان و پرداخت اجاره‌ای بالغ بر هفت میلیون تومان است.

اگر متقاضیان رهنی برابر با 200 میلیون تومان داشته باشند، خانه‌هایی بزرگ‌متراژ با محدوده بیش از 130 متر در سبد انتخاب‌های آنها قرار می‌گیرد. در این بین مستاجران با دارا بودن محدوده بین 250 میلیون تا 300 میلیون تومان نیز می‌توانند آپارتمانی متوسط‌متراژ را رهن کامل کنند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید. 

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!