فانی لند‌

راهنمای بازی الدن رینگ | 10 ترفند و راهنمای بازی Elden Ring

این روزها بازی‌های سولزلایک جزو پرطرفدارترین‌ سبک‌ها در میان عناوین ویدئویی‌اند. خوشبختانه در این بین Elden Ring به عنوان یکی از شاهکارهای فراموش‌نشدنی هیدتاکا میازاکی موفق شد تا عملکردی فوق‌العاده داشته باشد و عرضه دی‌ال‌سی Shadow of the Erdtree کمک شایانی به محبوبیت بازی کرد. از همین‌رو اگر شما نیز تصمیم به تجربه این بازی دارید، با راهنمای بازی الدن رینگ همراه ویجیاتو باشید تا قدم در دنیای این بازی بگذاریم.

راهنمای بازی الدن رینگ

Elden Ring در سال ۲۰۲۲ منتشر شد و به جایگاه بهترین بازی‌ سال رسید. آخرین ساخته هیدتاکا میازاکی تجربه‌ای چالش‌برانگیز و سخت است که اگر گیمری تازه‌وارد باشید، بی‌شک برای پیش‌برد آن مسیری دشوار خواهید داشت. بنابراین اگر نیاز به کمک دارید، با راهنمای جامع الدن رینگ همراه ما باشید تا نکات آموزشی و هرآن‌چیزی‌که باید پیش از شروع این بازی بدانید را به شما آموزش دهیم.

معرفی تمام کلاس‌ های بازی الدن رینگ


درست مانند سولزلایک‌های دیگری که توسط هیدتاکا میازاکی ساخته شدند، الدن رینگ نیز از نظر تنوع کلاس‌ها غنی، متنوع و دوست داشتنی است. بطوری‌که ما در دنیای این بازی نزدیک به ۱۰ کلاس متفاوت داریم که شما باید با توجه به سبک بازی‌تان به سراغ یکی از آن‌ها بروید. هر یک از این کلاس‌ها، ویژگی‌های خاصی دارند که صرفا انحصاری خودشان است. این کلاس‌ها عبارت‌اند از:

Hero: اگر چندان تجربه‌ای در بازی‌های سولزلایک ندارید و به عبارتی تازه‌وارد هستید، این کلاس انتخاب مناسبی برای شماست. کلاس هیرو به سبب استفاده از سلاح‌های سرد و همچنین قدرت بدنی بالا، می‌تواند آسیب نسبتا خوبی را به هیولاهای بازی وارد کند. همچنین پشتیبانی کلاس هیرو از قابلیت آرکین نیز به شما اجازه می‌دهد تا دشمنان‌تان را نه‌تنها با Melee، بلکه با استفاده از جادو نیز شکست دهید.

Bandit: این کلاس یکی از بهترین‌ها در Elden Ring است که در می‌توان ردپای آن را در لیست راهنمای بازی الدن رینگ پیدا کرد. کلاسی که نه‌تنها آرکین خوبی به شما می‌دهد، بلکه اجازه می‌داد تا از بیلدهای فوق‌العاده‌ای چون دکستریتی و استرنگت نیز کمک بگیرید.

Astrologer: نوبتی هم که باشد، نوبت به کلاسی می‌رسد که به شما اجازه استفاده از جادو را بدهد. این کلاس به شما اجازه می‌دهد تا از جادو برای شکست دادن دشمنان‌تان استفاده کنید و انتخاب بسیار خوبی برای کاربران تازه‌وارد است. اما فراموش نکنید که برای استفاده از تمامی قابلیت‌های کلاس، باید صبور باشید و خودتان را مدام ارتقا دهید.

Warrior: این کلاس همانطور که از نامش پیداست، از شما یک جنگجو ماهر می‌سازد. جنگجویی که حالا این‌بار به‌جای استفاده از شمشیر و سپر، به سراغ استفاده از ۲ شمشیر با ویژگی‌های مختلف رفته. بهتر است که در انتخاب این کلاس حواس‌تان را خیلی خوب جمع کنید. زیرا از آن‌جایی که کاراکتر شما عملا از سپری استفاده نمی‌کند، بیشتر از سایر کلاس‌ها در معرض آسیب خواهد بود. منتهی استفاده از ۲ شمشیر، به او قدرت بالایی داده.

Prisoner: اگر می‌خواهید هم از قدرت‌های جادویی استفاده کنید و هم از سلاح‌های سبک، این کلاس انتخاب بهتری برای شماست. ویژگی‌های اصلی این کلاس، استفاده از دکستریتی و اینتلیجنس است. این کلاس نیز درست مانند بندیت و هیرو، نیازمند داشتن استراتژی در ارتقای قابلیت‌های آن است و اگر شما از بیلدهای درست استفاده نکنید و قابلیت‌هایتان را به خوبی ارتقا ندهید، نمی‌توانید از تمام پتانسیل این کلاس بهره‌مند شوید.

Confessor: اگر شما نیز طرفدار قدرت‌های جادویی هستید و می‌خواهید تجربه‌ای دوست داشتنی از دنیای بازی الدن رینگ داشته باشید، یکی از نکات مهمی که باید در راهنمای بازی Elden Ring به سراغش بروید، انتخاب این کلاس است. جایی‌ که شما قادر به استفاده از جادو و همچنین سلاح‌های سبک خواهید بود و تجربه‌ای متفاوت خواهید داشت.

Vagabond: کلاس شوالیه در سری دارک سولز به قدری جذاب بود که بخواهد حضور دوباره‌ای در الدن رینگ داشته باشد. منتهی این‌بار با نامی متفاوت! این کلاس شباهت‌های زیادی به کلاس شوالیه در سری دارک سولز دارد و اگر علاقه‌مند به استفاده از سلاح‌ها و سپرهای سنگین هستید، می‌توانید روی این سلاح حساب باز کنید.

Prophet: پروفت به نوعی اولین کلاسی‌ست که تمرکز ویژه‌ای روی Faith دارد و می‌تواند تجربه‌ای دوست داشتنی از دنیای این بازی را برای شما رقم بزند.

Samurai: سامورایی‌ها کلاسی فوق‌العاده برای افراد تازه‌وارد به دنیای الدن رینگ‌ هستند. کلاسی که با استفاده از بیلد دکستریتی (Dexterity) کارش را شروع می‌کند و تمرکز ویژه‌ای نیز در استفاده از این ویژگی دارد.

Wretch: رچ به نوعی جایی برای استفاده از خلاقیت‌تان است. این کلاس از همان لول‌های ابتدایی بازی در دسترس است و به شما اجازه می‌دهد تا این کلاس را شخصی‌سازی کرده و آن را درست همان‌طوری که دوست دارید، بسازید.

چگونه کاراکتر و سلاح‌هایمان را ارتقا دهیم؟


درست مانند هر بازی دیگری، ارتقای کاراکترها و سلاح‌ها در دنیای بازی Elden Ring از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید مدام کاراکترتان را ارتقا دهید تا بتوانید عملکردی به مراتب بهتر در دنیای بازی الدن رینگ داشته باشید. خوشبختانه پروسه ارتقای کاراکترها و سلاح‌ها در الدن رینگ چندان پیچیده نیست. با این‌ حال بد نیست که نیم‌نگاهی به نکات آموزشی ارتقای آن‌ها داشته باشید. کاراکتر اصلی شما دارای هشت ویژگی مختلف است که می‌تواند بر نحوه عملکرد او تاثیرگذار باشند. شما باید با توجه به سبک بازی که دارید، اولویت‌بندی داشته باشید و این هشت ویژگی‌ها را به ترتیب در طول روند بازی ارتقا دهید. همچنین اگر امتیاز کافی برای ارتقای ویژگی‌‌هایتان ندارید، جایی برای نگرانی نیست.

دنیای بازی الدن رینگ مملو است از هیولاها، دشمنان و باس‌هایی که در همان حوالی محیط بازی درحال پرسه زدند. پس شما می‌توانید با کشتن آن‌ها امتیاز فارم کنید و در نهایت ویژگی‌های کاراکتر اصلی‌تان را ارتقا دهید. اما صرفا ارتقای کاراکتر اصلی نیست که مهم است. ارتقای سلاح‌هایتان نیز درست به همان اندازه مهم و کاربردیست! پس باید نیم‌نگاهی نیز به سلاح‌تان داشته باشید.

همچنین از آن‌جایی که شما برای ارتقای سلاح‌ها و کاراکترتان نیاز به سنگ‌های جادویی دارید، فراموش نکنید که از این سنگ‌ها به درستی استفاده کنید. تعداد این سنگ‌ها به شدت محدود است و شما برای به دست آوردن آن‌ها با چالش‌های بزرگی روبرو خواهید شد. البته در بازی Elden Ring آیتم‌هایی مخفی شده‌اند که شما با پیدا کردن و فروش آن‌ها به کاراکتری چون Roundtable، می‌توانید این سنگ‌ها را تهیه کنید. منتهی با این‌حال بد نیست که حواستان به سنگ‌هایتان باشد.

در کل در بازی الدن رینگ شما می‌توانید توانایی‌های زیر را ارتقا دهید تا بیلدهای مختلف ساخته شود:

ارتقای Strength باعث می‌شود تا از سلاحات و سپرهای سنگین راحت‌تر استفاده کنید. به طور کلی ارتقای این قابلیت، کاراکتر شما را قوی‌تر می‌کند.

ارتقای Dexterity باعث می‌شود تا سرعت کاراکتر در استفاده از سلاحات بالاتر برود. این قابلیت باعث می‌شود تا از شمشیرها و کاتانا و از این قبیل سلاحات بیشتر استفاده کنید.

ارتقای Faith هم باعث می‌شود تا از Incantation استفاده کنید.

ارتقای Vigor باعث افزایش نوار سلامتی می‌شود.

ارتقای Mind باعث افزایش نوار آبی‌رنگ که می‌توان با آن از قابلیت‌های Ash of War و جادو استفاده کرد می‌شود.

ارتقای Endurance باعث افزایش استقامت بازیکن و نواری سبزرنگ استامینا خواهد شد.

ارتقای Intelligence باعث ارتقای توانایی جادویی بازیکن می‌شود و بازیکن می‌تواند از قابلیت‌های جادوگری و سلاحات مربوطه استفاده کند.

ارتقای Arcane باعث می‌شود تا آیتم‌های جذاب و خوب بهتری را پیدا کنید و از طرفی میزان قدرت شما در استفاده از ویژگی‌ها خاص سلاحات را بالا می‌برد.

جادوها در Elden Ring چگونه کار می‌کنند؟


یکی از نکاتی که باید در مقاله مرتبط با راهنمای بازی Elden Ring به آن توجه داشته باشید، استفاده از جادوها و همچنین کاربرد آن‌هاست. به‌ طور کلی ما در بازی الدن رینگ دو شاخه مختلف از جادوها را داریم. اولی سورسری یا همان Sorceries است و دومی با نام اینکانتیشن شناخته می‌شود. هر یک از این جادوها ویژگی‌های خاصی دارند که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

Sorceries: این شاخته از جادوها بر مبنی اینتلیجنس طراحی شده‌اند. از دسته از جادوها معمولا با جادوهایی چون شهاب سنگ‌هایی از آتش و همچنین پروجکتایل شناخته می‌شوند و دنیای Elden Ring تاثیرگذارند.

Incantations: اینکانتیشن دومین شاخه از جادوها در الدن رینگ است. این جادو که بر اساس ویژگی Faith طراحی شده، به شما در بازیابی میزان سلامتی‌تان و ایجاد همچنین تغییراتی روی سلاح‌تان کمک خواهد کرد.

چگونه از بخش آنلاین بازی الدن رینگ کمک بگیریم؟


در این قسمت از راهنمای بازی الدن رینگ به سراغ بخش آنلاین بازی که یکی از محبوب‌ترین‌ها هم هست صحبت خواهیم کرد. یکی از موضوعات جذاب درباره الدن رینگ، امکان تجربه کوآپ و آنلاین آن است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر را به صورت آنلاین و با دوستانتان تجربه کنید. خوشبختانه برای تجربه آنلاین و چندنفره این بازی جذاب، نیازی به طی کردن پروسه‌ای پیچیده نیست و صرفا با انجام یکسری از کارهای ساده، می‌توان Elden Ring را به صورت چندنفره تجربه کرد. برای تجربه آنلاین این بازی، در ابتدا باید از طریق منوی اصلی الدن رینگ، وارد بخش Multiplayer بازی شوید. پس از آن‌که رمز مورد نظرتان را انتخاب کردید، می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید و از سایر بازیکنان بخواهید تا وارد دنیای‌تان شوند.

درست پس از آن‌که بازیکنان با استفاده از آیتم Tarnished’s Furled Finger نامشان را روی زمین نوشتند، شما می‌توانید با استفاده از Furlcalling Finger Remedy اسامی آن‌ها را مشاهده کرده و در نهایت آن‌ها را دعوت کنید. منتهی باید توجه داشته باشید که صرفا باید افرادی را دعوت کنید که نام‌شان با رنگ زرد نوشته شده. افرادی که نامی قرمز رنگ دارند، قصد نابودی جهان شما را خواهند داشت و بهتر است از دعوت آن‌ها صرف نظر کنید. همچنین اگر می‌خواهید با سایر بازیکنان الدن رینگ بازی کنید و شخص خاصی مدنظرتان نیست، صرفا کافیست تا همین مراحل را بدون انتخاب رمز، تکرار کنید.

سیستم فلاسک‌های بازی چگونه کار می‌کند؟


الدن رینگ یک تجربه‌ای چالش‌برانگیز است. عنوانی که نیازمند داشتن استراتژی است و اگر شما بدون نقشه عمل کنید، در دردسرهای بزرگی خواهید افتاد. یکی از راه‌هایی که می‌تواند ناجی شما در دنیای الدن رینگ باشد، استفاده به موقع از فلاسک‌هاست! اما به‌طور کلی دو نوع فلاسک متفاوت در بازی داریم. اولین مورد مربوط به Flask of Crimson Tears می‌شود که با استفاده از آن می‌توان میزان سلامت و HP کاراکترهای بازی را بهبود داد. همچنین شما با استفاده از آیتم‌هایی که در طول بازی پیدا می‌کنید، قادر به ارتقای این فلاسک‌ها نیز خواهید بود.

منتهی دومین دسته از فلاسک‌های بازی با نام Flask of Cerulean شناخته می‌شوند. این دسته از فلاسک‌ها در بهبود و احیای میزان تمرکز یا همان FP شما تاثیرگذارند. نوار آبی رنگی که درست زیر نوار قرمز رنگ بازی قرار گرفته. شما برای افزایش تعداد هر دو این فلاسک‌ها نیاز به استفاده از آیتمی به نام Golden Seed خواهید داشت. این آیتم را می‌توان در نزدیکی درخت‌های زرد رنگی که در نقشه بازی پراکنده شده‌اند، پیدا کرد. همچنین برای ارتقای کیفی آن‌ها، شما باید از آیتم Sacred Tear کمک بگیرید که می‌توان آن‌ها را در کلیساهای بازی پیدا کرد.

پس از آن‌که تعداد مشخصی از این آیتم‌ها را پیدا کردید، صرفا کافیست که به یکی از مناطق Grace بازی بروید و هر کدام از فلاسک‌هایی که نیاز داشتید را انتخاب کرده و آن را ارتقا دهید. همچنین فلاسک سومی نیز در بازی مخفی شده که با نام Flask of Wondrous Physik شناخته می‌شود و آن را می‌توان درمنطقه Third Church of Marika پیدا کرد. این فلاسک به شما اجازه شخصی‌سازی می‌دهد و کاربرد نسبتا خوبی در بازی دارد.

سیستم گشت و گذار بازی چگونه است؟


یکی از موضوعات مهمی که در راهنمای بازی Elden Ring و دنیای این بازی صدق می‌کند، گشت و گذار در بازی است. از آن‌جایی که الدن رینگ عملا دست شما را در پیش‌برد گیم‌پلی بازی باز می‌گذارد، مهم است که شما تمام دنیای این بازی را کشف کنید. یکی از ماموریت‌های مهمی که شما در دنیای این بازی خواهید داشت، آزاد کردن لوکیشن‌هایی است که با نام Site of Grace شناخته می‌شوند. هدف شما از آزاد کردن این مناطق، هموارتر کردن مسیر برای دمی گادهاست!

Site of Grace‌ها خود به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند. Site of Grace اصلی از خود نور زرد رنگی خارج می‌کنند که جهت هدف را نشان می‌دهند و از طرفی Site of Grace فرعی، به شما در Fast Travel کردن کمک می‌کنند. از طرفی نیز اگر با دشمنی روبرو شدید، الزوما نباید آن را در همان لحظه بکشید. همچنین دشمنان بازی می‌توانند قوی‌تر از شما باشند و شما می‌توانید بدون درگیری با آن‌ها از مسیر دیگری پیش بروید و پس از آن‌که به لول مدنظرتان رسیدید، مجددا به آن منطقه بازگردید و این دشمنان را شکست دهید. در نهایت فراموش نکنید که NPC‌ها و آیتم‌های ارزشمندی که پیدا کردید را علامت‌گذاری کنید تا مجددا به سراغشان بروید

اسب‌ بازیکن تا چه اندازه مهم‌ است؟


بسیاری از افرادی‌ که به تازگی به سراغ تجربه بازی الدن رینگ رفته‌اند، نمی‌دانند که اسب‌ها تا چه اندازه مهم‌اند. شما می‌توانید در همان اوایل بازی قابلیت استفاده از اسب‌ها را به دست آورید. اسب‌ها چه در مبارزات و چه در گشت و گذارهایتان بسیار مهم‌اند. سرعت بالای آن‌ها به شما اجازه می‌دهد تا در محیط‌های باز Elden Ring عملکرد به مراتب بهتری داشته باشید و سریع‌تر در دنیای این بازی جا به جا شوید.

همچنین از آن‌جایی‌که در دنیای الدن رینگ با دشمنانی رو به رو می‌شوید که از شما بسیار قوی‌تر هستند، اسب‌ها این امکان را فراهم می‌کنند تا شما سریع‌تر از دست این نوع از دشمنان فرار کنید. بنابراین استفاده از این ویژگی بازی را ابدا نادیده نگیرید.

قابلیت Ashes of War چه کاربردی دارد؟


همانطور‌ که بارها و بارها در این مقاله به آن اشاره کردیم، شباهت‌های بسیاری میان الدن رینگ و ساخته‌های پیشین هیدتاکا میازاکی وجود دارد. در بازی‌های قبلی میازاکی، شما با برداشت برخی از سلاح‌های بازی، قادر به استفاده از مهارت‌های منحصر به فردی بودید. مهارت‌هایی جادویی! خوشبختانه پای این مکانیزم به بازی الدن رینگ نیز باز شده و با نام Ashes of War شناخته می‌شود. شما می‌توانید با گشت و گذار در محیط بازی و همچنین کشتن باس‌ها و دشمنانی که در دنیای الدن رینگ پرسه می‌زنند، این قابلیت را باز کنید.

در واقع Ashes of War انواع مختلفی دارد. برخی از آن‌ها مربوط به سلاح‌های شما هستند و برخی دیگر، مرتبط با سپر و آیتم‌های دفاعی‌اند. در واقع این مکانیزم طراحی شده تا شما در مبارزات بازی از استراتژی‌های مختلفی استفاده کنید. الدن رینگ، شما را مجبور می‌کند تا پیش از رو به رو شدن با هر دشمنی، یک‌بار تمام آیتم‌هایی که دارید را از نو بسازید و این موضوعی دوست داشتنی است.

Spirit‌ها چه کاربردی دارند؟


اگرچه بازی الدن رینگ از قابلیت کوآپ و بخش آنلاین پشتیبانی می‌کند، اما قابلیت دیگری نیز در بازی قرار گرفته که با نام Spirits Summon شناخته می‌شود. مکانیزمی دوست داشتنی که به شما اجازه می‌دهد تا ارواح مختلف را احضار کرده و از کمک آن‌ها برای شکستن دادن دشمنان بازی استفاده کنید. هرچند که این ارواح نمی‌توانند مانند یک بازیکن واقعی در شکست دادن دشمنان کارآمد باشند، اما در پرت کردن حواس دشمنان بسیار مفید هستند. از طرفی اگر شما Spirits Summon‌ها را ارتقا دهید، می‌توانید به عملکرد بهتر آن‌ها کمک کنید.

همچنین باید توجه داشته باشید که برای احضار این ارواح صرفا داشتن خود سامن‌ها کافی نیست. شما باید شب هنگام به Church of Elleh بروید و پس از تعامل با یکی از کاراکترهای حاضر در این کلیسا، آیتم مورد نیاز را کسب کنید. از طرفی باید توجه داشته باشید که احضار این ارواح در هر منطقه از بازی امکان‌پذیر نیست و صرفا شما زمانی می‌توانید این ارواح را احضار کنید که علامت سفید رنگ آن‌ها در HUD بازی مشخص شده باشد.

چگونه آیتم‌ جدیدی بسازیم؟


جهان دوست داشتنی بازی الدن رینگ به قدری وسیع و غنی است که شما را مجبور به گشت و گذار در دنیای این بازی می‌کند. شما با کشف لوکیشن‌های جدید و گشت و گذار در دنیای این بازی، می‌توانید منابع ارزشمندی پیدا کنید که در ساخت آیتم‌های جدید به شما کمک می‌کنند. آیتم‌هایی که می‌توانند از شما در برابر یکسری از طلسم‌ها و حتی دشمنان محافظت کنند. متاسفانه بخش ساخت آیتم‌ها در همان ابتدای بازی در دسترس نیست و شما باید با مراجعه به Church of Elleh و گفتگو با یکی از کاراکترهای حاضر در این کلیسا، کیت ساخت آیتم‌های جدید را از او خریداری کنید.

همچنین خبر خوب دیگر این است که شما با گشت و گذار در محیط بازی می‌توانید آیتمی به نام Cookbook پیدا کنید. این آیتم به شما کمک می‌کند تا کیت ساخت آیتم‌ها را ارتقا دهید و از این راه، قادر به ساخت چیزهای بیشتری باشید. در نهایت ممکن است که این قابلیت در مراحل اولیه بازی چندان حیاتی نباشد، اما با پیش‌روی در دنیای الدن رینگ شما مجبور به استفاده از کیت ساخت آیتم‌ها خواهید شد.

جمع‌بندی


اگرچه چندسالی می‌شود که از انتشار بازی الدن رینگ می‌گذرد، اما این بازی همچنان پرطرفدار است و افراد بی‌شماری تصمیم به تجربه این بازی گرفته‌اند. از همین‌رو ما در این مقاله از ویجیاتو به سراغ راهنمای بازی الدن رینگ رفته‌ایم و ۱۰ نکته آموزشی برتر این بازی را به شما معرفی کرده‌ایم که پیش از شروع Elden Ring بد نیست که با آن‌ها آشنا شوید. امیدواریم از راهنمای بازی Elden Ring بیشترین بهره را برده باشید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!