فانی لند‌

برای رهن کامل آپارتمان در بجنورد چقدر باید هزینه کرد؟

سال ۱۴۰۲ سال سخت مستاجران بود و اجاره‌نشینان در سراسر کشور هنگام تمدید قرارداد خود با مشکل مواجه شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که سال گذشته مستاجران در شهر بجنورد نیز از این قاعده مستثنی نبودند و افزایش قیمت چشمگیری را پشت سر گذاشتند.

به گزارش تجارت نیوز، رئیس اتحادیه مشاوران املاک بجنورد در این باره گفته است که بهار ۱۴۰۲ اجاره‌بهای مسکن در مناطق مختلف شهر بجنورد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۷۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافت که بیشترین افزایش مربوط به هسته مرکزی شهر بوده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۳ با وجود اینکه با تاثیر از رکود بازار مسکن، اجاره‌ها نیز نسبت به سال گذشته افزایش کندتری را تجربه کردند، اما باز هم از بار روی دوش مستاجران کاسته نشد. اما اکنون برای اجاره خانه در شهر بجنورد باید چه بودجه‌ای را در نظر داشت؟

قیمت اجاره خانه در بجنورد

بررسی آگهی‌های اجاره خانه در شهر بجنورد نشان می‌دهد، اکنون با رهن ۷۰ میلیون تومان و پرداخت اجاره ماهانه بالغ بر ۶ میلیون تومان می‌توان در محدوده بلوار شهدا آپارتمانی ۴۵ متری و ساخت سال ۱۳۹۶ اجاره کرد. در این بین افزایش رهن تا ۱۰۰ میلیون تومان برای مستاجران این امکان را فراهم می‌کند تا خانه‌هایی با متراژ بالاتر اجاره کنند.

برای مثال اکنون اجاره آپارتمانی ۱۰۰ متری و ۱۳ ساله در محدوده ملاصدرا مستلزم رهنی معادل ۱۰۰ میلیون تومان و پرداخت اجاره‌ای بالغ بر هفت میلیون تومان است.

اگر متقاضیان رهنی برابر با ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشند، خانه‌هایی بزرگ‌متراژ با محدوده بیش از ۱۳۰ متر در سبد انتخاب‌های آنها قرار می‌گیرد. در این بین مستاجران با دارا بودن محدوده بین ۲۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز می‌توانند آپارتمانی متوسط‌متراژ را رهن کامل کنند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!