فانی لند‌

یوبیسافت ممکن است دوباره به یک شرکت خصوصی تبدیل شود

یوبیسافت شرایط چندان خوبی را پشت سر قرار نمی‌دهد و به نظر می‌رسد تغییراتی اساسی در ساختار شرکت اعمال می‌شوند. 

بر اساس گزارش‌های IGN، بنیان‌گذاران یوبی‌سافت، خانواده گیلموت، به همراه سهامدار بزرگ این شرکت، تنسنت، در حال بررسی همکاری برای خصوصی‌سازی شرکت هستند. این تصمیم به دنبال شکست‌های متعدد در عرضه بازی‌های بزرگ، از جمله Star Wars Outlaws و کاهش ۵۴ درصدی ارزش سهام شرکت در سال جاری مطرح شده است.

گزارش بلومبرگ حاکی از آن است که این مذاکرات در مراحل اولیه قرار دارد و ممکن است به نتیجه نرسد. با این حال، انتشار این خبر باعث افزایش ۲۶.۳۳ درصدی ارزش سهام Ubisoft شده است.

یوبیسافت در سال جاری با چالش‌های زیادی مواجه شده است؛ از جمله عملکرد ضعیف بازی XDefiant که قرار بود رقیب Call of Duty باشد و تأخیر در انتشار Assassin’s Creed Shadows تا سال ۲۰۲۵ به دلیل فروش پایین Star Wars Outlaws. در این میان کارمندان Ubisoft نیز برای اعتراض به دستمزد و شرایط کاری، دست به اعتصاب زده‌اند.

یوبیسافت در تلاش است تا با اجرای برنامه‌های جدید و تغییر در استراتژی‌های خود، به بهبود وضعیت شرکت بپردازد. یکی از این تغییرات، پایان انحصاری بودن عرضه بازی‌ها بر روی Epic Games Store و بازگشت به انتشار همزمان روی Steam است، که با هدف افزایش فروش بازی‌ها انجام شده است.

باید دید این تغییرات آیا باعث می‌شود که یوبیسافت از تمرکز روی بازی‌های لایو سرویس دست می‌کشد یا نه؟ یوبیسافت از چند سال پیش تصمیم گرفت که روی بازی‌های چندنفره و لایو سرویس بیشتری کار کند و در این سال‌ها اکثر پروژه‌های این شرکت با شکست روبه رو شده‌اند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!