فانی لند‌

رکورد‌ ماد‌های بازی Baldur’s Gate 3 در نسخه کنسولی شکسته شد

استودیوی Larian در حال جشن گرفتن موفقیت چشمگیر مادهای کنسولی بازی Baldur’s Gate 3 است که تنها یک هفته پس از انتشار، رکوردها را شکسته‌اند.

بازی Baldur’s Gate 3 از ماه آگوست به طور رسمی از مادها در نسخه PC پشتیبانی می‌کند و ابزارهای رسمی برای مادسازی و مدیریت مادها را در اختیار بازیکنان قرار داده است، حالا این قابلیت از ابتدای اکتبر برای بازیکنان کنسول و مک در دسترس قرار گرفت.

به نظر می‌رسد بازیکنان به‌شدت از این امکان در پلتفرم‌های جدید استقبال کرده‌اند. طبق اطلاعاتی که استودیو Larian در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته، بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ماد تنها در ۲۴ ساعت اول پس از انتشار روی کنسول‌ها دانلود شده است. البته این رقم در مقایسه با ۲۲ میلیون مادی که از زمان انتشار پچ ۷ در ماه آگوست روی PC دانلود شده، کمتر است، اما همچنان شروعی چشمگیر محسوب می‌شود.

طبق آمار Larian، بیش از ۴۰ درصد بازیکنان Baldur’s Gate 3 از زمان عرضه رسمی مادها، از آن‌ها استفاده کرده‌اند. همچنین بیش از ۲۰۰۰ ماد توسط ۷۶۸ سازنده ماد در این مدت آپلود شده است. اگرچه بیشتر مادهای بازی هنوز به‌صورت انحصاری برای PC در دسترس هستند، با تنها حدود ۷۰ ماد برای کنسول‌ها، استودیو Larian اعلام کرده که مادهای بیشتری به تدریج عرضه خواهند شد.

Larian با تشکر از سازندگان ماد گفت:

از سازندگان ماد که با استفاده از ابزار BG3 Toolkit خلاقیت‌های خود را به واقعیت تبدیل کرده‌اند، سپاسگزاریم و همچنین از تمامی بازیکنانی که اکنون در Faerûn آشوب به پا کرده‌اند، تشکر می‌کنیم

ماه گذشته خبری منتشر شد که نشان می‌داد بازی Baldur’s Gate 3 یک قدم به بازگشت به سبک کلاسیک مبارزات (real-time with pause) نزدیک‌تر شده است، و این موفقیت به لطف یک مادساز خلاق به دست آمده بود. اما حتی قبل از اینکه قابلیت مادسازی رسمی برای این بازی فراهم شود، محتوای قابل توجهی برای تجربه و بررسی وجود داشت.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!