فانی لند‌

هر آنچه که باید از بازی Silent Hill 2 Remake بدانید

بعد از سال‌ها انتظار برای یک بازی جدید سایلنت هیل، بالاخره کونامی با ریمیک نسخه دوم هواداران را به خواسته خود رساند. کونامی و Bloober Team آماده بازگرداندن این فرانچایز محبوب با عنوانی هستند که شباهت خاصی هم به ریمیک رزیدنت اویل ۲ دارد. برای بسیاری از هواداران، Silent Hill 2 نه تنها جزو برترین آثار ترس و بقایی تاریخ است، بلکه می‌شود بدون اغراق آن را بین بهترین عناوین صنعت بازی هم قرار داد. در این متن از ویجیاتو قصد داریم تا به تمامی جزئیات مورد نیاز شما قبل از تجربه بازی Silent Hill 2 Remake بپردازیم. با ما همراه باشید.

یک ریمیک وفادار

از خیلی جهات، Silent Hill 2 شباهت‌های زیادی با ریمیک‌های اخیر رزیدنت دارد، ولی یک مورد مهم باعث متمایز بودن آن با فرانچایز کپکام می‌شود. چیزی که کونامی و بلوبر تیم به شدت روی آن اصرار داشتند ساخت یک ریمیک شدیدا وفادار به نسخه افسانه‌ای سال ۲۰۰۱ بود. البته که تغییرات و گستردگی‌های زیادی در موارد مختلف آن وجود دارد، اما چون داستان بازی آنچنان تغییری نکرده، قطعا شباهت‌های عظیمی بین نسخه اصلی و ریمیک شاهد خواهیم بود. همچنین نمره منتقدین هم تاییدی بر این موضوع است که بازی یک ریمیک وفادار به نسخه کلاسیک است. در این مطلب خبری می‌توانید نظر منتقدان درباره بازی سایلنت هیل 2 را بخوانید.

بازگشت اعضای کلیدی تیم توسعه بازی کلاسیک

بلوبر تیم اقدام‌های بزرگی برای احترام گذاشتن به میراث Silent Hill 2 کرده، اما مشخصا تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان امروزی بازی، دستی در نسخه اصلی نداشته‌اند. به همین دلیل، چند نفر از توسعه‌دهندگان کلیدی نسخه اصلی بازی نقش اساسی و بزرگی در روند ساختن آن ایفا می‌کنند. برای مثال می‌شود به تاثیرگذاری بالای ماساهیرو ایتو (Masahiro Ito) کارگردان هنری و طراح موجودات بازی و آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka) آهنگساز نسخه اصلی اشاره کرد. تهیه‌کننده بازی یعنی آقای موتوی اوکاموتو (Motoi Okamoto) اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که سازندگان نسخه اصلی برای یک سری تغییرات اساسی هم دستورات لازم را به بلوبر تیم می‌دادند.

بازسازی افتتاحیه بازی

بیشتر جزئیات داستان اصلی در ریمیک دست نخورده باقی مانده‌اند، اما اگر نگاهی ریزبینانه‌تر داشته باشیم، با تغییرات و دگرگونی‌های قابل توجهی مواجه می‌شویم. برای مثال طی فوتیج‌هایی که از گیم‌پلی آن داخل شوکیس‌های مختلف دیده‌ایم، متوجه پیچش‌های متنوعی در افتتاحیه بازی شدیم. جایگذاری آیتم‌ها، روبرویی با دشمنان، ساختار بعضی مکان‌ها، اتاق و راه‌ها همگی تغییرات قابل توجهی از همان ابتدای مسیر ‌به چشم دیده‌اند.

ساختمان‌های قابل جستجوی بیشتر و ساختارهای تغییر یافته

بلوبر تیم گیم‌پلی‌ گسترده‌تر با ریمیک Silent Hill 2 ارائه می‌دهد که شامل مناطق بسیار بیشتری برای گشت و گذار و جستجو می‌شود. طی یک پیش نمایش در وبلاگ پلی‌استیشن، مشخص شد که بازیکنان می‌توانند به ساختمان‌های جدیدی بروند و مشغول گشت و گذار شوند که اصلا داخل نسخه اصلی وجود نداشتند. داخل خیلی از این ساختمان‌ها، پاداش‌هایی نظیر مهمات و منابع مختلف وجود دارد که در چالش‌ها و مواجهه با دشمنان کمک بزرگی محسوب می‌شوند.

در کنار اضافه شدن مکان‌های جدید، تعداد زیادی از مناطق اصلی Silent Hill 2 هم در ریمیک حضور دارند و بین آن‌ها چند موردشان دست خوش تغییرات عظیمی شده‌اند. برای مثال، ساختار آپارتمان‌های دو بخش Wood Side و Blue Creek به طور کامل تغییر یافته که برای هواداران قدیمی سری می‌تواند محتوایی کاملا ناآشنا و جدید باشد.

تغییرات المان‌های مبارزه و دیدار با دشمنان

این بخش از ریمیک Silent Hill 2 شامل بیشترین تغییرات شده، چون برعکس نسخه اصلی، یک عنوان سوم ‌شخص است که کنترل‌هایش شبیه به Resident Evil 2 Remake هستند. شخصیت اصلی ما یعنی جیمز حالا قادر است تا از حملات دشمنان جاخالی بدهد و البته مبارزات با سلاح‌های سرد وحشیانه‌تر از قبل هستند. جالب است که دشمنان هم شامل حملات و انیمیشن‌های جدیدی هستند که آن‌ها را خطرناک‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر می‌کنند.

طبق گفته موتوی اوکاموتو به جز تغییرات هسته‌ای مکانیک‌های مبارزه، رویارویی با دشمنان هم دچار جابجایی یا ری‌مپ شده. او طی یک مصاحبه در رابطه با تغییرات مبارزه داخل ریمیک گفت: «ما همه دشمنان را جابجا و ری‌مپ کردیم، یعنی آن‌ها دیگر در جای قبلی خود حضور ندارند و مبارزات تازه‌ای تحویل طرفداران می‌دهند».

پازل‌ها

درست مثل مبارزات، پازل‌های بازی هم اختیارات بالایی به پلیرها می‌دهند. مانند بقیه المان‌های Silent Hill 2، پازل‌ها به سه شکل دست نخورده نسبت به نسخه اصلی، تغییر یافته و کاملا جدید وجود دارند. کارگردان خلاق بازی آقای Mateusz Lenart در رابطه با رویکرد ریمیک به پازل‌ها گفت: «ما سعی داشتیم با دقت بالا نسبت به خاطرات Silent Hill 2 بعضی مواقع انتظارات بازیکنان را با استفاده از راه حل‌های پازل‌ها عوض کنیم. ما باور داریم که با این رویکرد، نه تنها اشاره‌های متعدد و شوکه کننده‌ای به بازی اصلی می‌کنیم، بلکه تجربه‌ای تازه همراه معماهای جدید برای حل ارائه می‌دهیم». در ضمن به این مورد هم اشاره کنیم که مثل نسخه اصلی، ریمیک هم اجازه انتخاب سطح سختی پازل‌ها و مبارزات را به صورت جداگانه می‌دهد.

ارائه تجربه‌ای سینماتیک و فیلتر دهه ۹۰

یکی از چیزهایی که همیشه بلوبر تیم در آن شهرت داشته ساخت عناوین فوق‌العاده سینماتیک است، موردی که نسخه مدرن Silent Hill 2 هم شاملش می‌شود. به همین دلیل، اگر شما دنبال سینماتیک‌ترین و جذاب‌ترین تجربه ممکن می‌گردید، گزینه غیرفعال کردن همه المان‌های رابط کاربری روی صفحه (On-Screen UI Elements) جلوی شماست. همچنین بلوبر تیم اعلام کرد که یک فیلتر دهه ۹۰ برای ریمیک Silent Hill 2 در نظر گرفته شده است. طبق سخنان استودیو، این فیلتر شامل افکت شنی، تنظیم رنگ و تنظیمات صفحه می‌شود تا تجربه ریمیک را نزدیک به نسخه اصلی بکند.

پیشنهاد می‌شود: چرا Silent Hill 2 یکی از برترین بازی‌های تمام دوران است؟

دیالوگ‌های تغییر یافته

با اینکه ریمیک Silent Hill 2 قرار است شدیدا به نسخه اصلی وفادار باشد، اما نمی‌خواهد داستان آن را کلمه به کلمه بازنویسی کند. به گفته کارگردان خلاق بازی آقای Mateusz Lenart، ریمیک شامل تغییرات اندکی در دیالوگ‌هاست، چون Silent Hill 2 از تکنولوژی Performance Capture استفاده می‌کند. لنارت در این مورد توضیح داد: «شخصیت‌های مرکزی داستان اصلی یعنی جیمز و ماریا، قلب ریمیک محسوب می‌شوند. قوس‌های احساسی آن‌ها با دقت بالا حفظ شده‌اند تا با استفاده از تکنولوژی موشن کپچر ظاهری بی‌نقص داشته باشند. این کار به ما اجازه می‌دهد تا تکنیک‌های نشان بده، ولی چیزی نگو را بیشتر و بهتر پیاده کنیم. دلیل اضافه کردن تفاوت‌های ظریف به دیالوگ‌ها هم مسئله پویایی شخصیت‌هاست».

جزئیات موسیقی متن

همان طور که گفتیم، آهنگساز نسخه اصلی یعنی آکیرا یامائوکا Silent Hill 2 برای موسیقی متن ریمیک بازگشته، اما دقیقا چه انتظاراتی از ترک‌های بازی داریم؟ نه تنها موسیقی متن بازی اصلی به ریمیک آورده و بازسازی شده‌اند، بلکه ترک‌های جدیدی هم داخل پلی‌لیست آن حضور دارند. یامائوکا چند وقت پیش در یک توئیت به این مسئله اشاره جالبی داشت: «بعد از ۲۵ سال، رویکرد من به موسیقی تکامل پیدا کرده. این کار تغییر من را بازتاب می‌کند و با ترکیب علاقه گذشته و صدای امروز، چالشی کاملا جدید پیش رویم قرار داده».

مدت زمان مورد نیاز برای اتمام بازی

نسخه اصلی Silent Hill 2 اصلا بازی طولانی‌ای نیست، ولی ریمیک قرار است تجربه‌ای شدیدا عمیق‌تر باشد. آقای لنارت اشاره کرد که تجربه بازی برای اولین بار چیزی حدود ۱۶ الی ۱۸ ساعت زمان می‌برد، البته که اگر عجله‌ای طی مسیر نداشته باشید بیش از ۲۰ ساعت هم می‌توانید مشغول آن شوید. نکته جالب این است که نسخه اصلی فقط ۷ الی ۸ ساعت زمان نیاز داشت و برای تکمیل بازی ۲ برابر آن باید وقت می‌گذاشتید.

پلتفرم مقصد بازی Silent Hill 2

سایلنت هیل ۲ به عنوان انحصاری کنسول پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد و مشخصا از تکنولوژی‌های آن نهایت بهره را می‌برد. این یعنی بازی از تریگرهای تطبیق‌پذیر و Haptic Feedback همراه با صدای سه‌بعدی کنسول پشتیبانی می‌کند. همچنین بد نیست به این اشاره کنیم که دیگر صفحه لودینگ را در نسخه ریمیک نخواهیم دید.

اما اگر شما می‌خواهید نسخه پی‌سی را تجربه کنید، باید سیستم کاملا مجهزی برای این اثر داشته باشید. حداقل CPU مورد نیاز شما Intel Core i۷-۶۷۰۰K یا Ryzen ۵ ۳۶۰۰ همراه با کارت گرافیکی GeForce GTX ۱۰۷۰ Ti یا Radeon RX ۵۷۰۰ هست. برای سیستم پیشنهادی اما، شما حداقل نیازمند Intel Core i۷-۸۷۰۰K یا Ryzen ۵ ۳۶۰۰X همراه با کارت گرافیکی GeForce ۲۰۸۰RTX یا Radeon ۶۸۰۰XT می‌باشید. برای هر دو حالت اما، حداقل ۱۶ گیگابایت رم و ۵۰ گیگابایت حافظه SSD نیاز دارید.

بازی Silent Hill 2 Remake در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهر ۱۴۰۳) برای کنسول پلی‌استیشن ۵ و پی‌سی با قیمت ۷۰ دلار عرضه خواهد شد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!