فانی لند‌

عربستان سعودی در حال بررسی افزایش سهام خود در کمپانی نینتندو است

صندوق سرمایه‌گذاری دولتی عربستان سعودی در حال بررسی اقدامی برای افزایش سهام خود در کمپانی نینتندو است.

این موضوع طبق مصاحبه‌ای جدید مطرح شد که طی آن درباره برنامه‌های صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) برای رشد بحث شده است.

شاهزاده فیصل آل سعود معاون این گروه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری Kyodo News گفت:

همیشه فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری بیشتر وجود دارد. مهم است که ارتباطات را ادامه دهیم تا به روش درست به مقصد برسیم. ما نمی‌خواهیم عجولانه عمل کنیم.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF) در زمینه‌های مختلفی از جمله ورزش، پارک‌های تفریحی، فیلم، بازی‌های ویدیویی و دیگر رسانه‌های سرگرمی فعالیت دارد. این صندوق یکی از نهادهای اصلی برگزارکننده جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی (Esports World Cup) بود که اوایل امسال در عربستان سعودی برگزار شد.

این صندوق در ابتدا در ماه می ۲۰۲۲ میلادی، حدود پنج از سهام نینتندو را خریداری کرد. مالکیت این صندوق در نینتندو تا سال ۲۰۲۴ به ۸.۵۸ درصد افزایش یافته است.

نینتندو قبلا اعلام کرده بود زمانی که صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سهام اولیه خود را در این شرکت خریداری کرد، از این معامله بی‌خبر بوده و اولین بار از طریق گزارش‌های خبری از این سرمایه‌گذاری مطلع شده است.

صندوق PIF که در سال‌های اخیر مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی انجام داده است، نقشی کلیدی در هدف «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برای کاهش وابستگی اقتصاد این کشور به درآمدهای نفتی دارد.

این صندوق در دسامبر ۲۰۲۰ بیش از ۳ میلیارد دلار سهام در شرکت اکتیویژن بلیزارد، صاحب بازی Call of Duty، ناشر سری FC EA Sports یعنی الکترونیک آرتز و شرکت مادر راکستار یعنی Take-Two خریداری کرد.

لازم به ذکر است صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF) بزرگترین سرمایه‌گذار خارجی در شرکت بازی‌سازی ژاپنی نینتندو است.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!