فانی لند‌

ورق استیل از کجا بخرم؟ مشخصات انواع ورق استیل

پیدا کردن یک فروشگاه معتبر برای خرید ورق استیل، یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران است. به خاطر بالا بودن تقاضا برای خرید ورق استیل در بازار و افزایش تعداد فروشگاه‌های عرضه‌کننده، طبیعی است که خریداران دچار سردرگمی شوند و این سؤال برایشان مطرح شود که ورق استیل از کجا بخرم؟

پیشنهاد ما به شما فروشگاه‌های آنلاینی است که با حذف واسطه‌ها انواع ورق استیل را با قیمت‌های ارزان در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

مزایای خرید ورق استیل از فروشگاه‌های آنلاین

ورق استیل جزو پرکاربردترین محصولات فولادی در صنایع مختلف است. انواع ورق استیل نیز دارای ابعاد، وزن‌های متفاوت و ویژگی‌های گوناگونی هستند. به همین خاطر دریافت مشاوره برای خرید ورق استیل یک امر ضروری است.

فروشگاه‌های آنلاین به دلیل اینکه تجربه بالایی در زمینه فروش آلیاژهای فولادی دارند و کارشناسان مجربی را در زمینه فروش به کار گرفته‌اند. می‌توانند قبل از خرید مشتریان را راهنمایی کنند و متناسب با نیاز آن‌ها، بهترین نوع ورق را به مشتریان پیشنهاد دهند.
خرید ورق‌های استیل با قیمت‌های مناسب از دیگر مزایای خرید آنلاین است. ازآنجاکه فروشگاه‌های آنلاین واسطه‌ها را حذف می‌کنند. محصولات را با قیمت کارخانه در اختیار مشتری قرار می‌دهند. حتی بعضی از این فروشگاه‌ها خودشان تولید کننده هستند و همین باعث می‌شود تا قیمت مناسب‌تری را برای انواع ورق استیل در نظر بگیرند.

سهند استیل دیدار یکی از این فروشگاه‌های معتبر آنلاین است که می‌توانید خرید خود را از طریق مراجعه به سایت این مجموعه انجام دهید و ورق‌های استیل مورد نیاز خودتان را بعد از دریافت مشاوره کارشناسی با بهترین قیمت‌ها سفارش دهید.

مشخصات انواع ورق استیل

حالا که دیگر می‌دانید برای خرید ورق استیل باید از طریق چه فروشگاه‌هایی اقدام کنید. بهتر است با انواع ورق استیل و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید. ورق‌های فولادی با توجه به نیاز صنایع و کاربردی که دارند به دو صورت شیت و رول تولید می‌شوند. این ورق‌ها دارای گریدهای مختلفی هستند و همگی آن‌ها معمولاً ضد خش، ضد اسید، ضد سایش و نسوز هستند. از مهم‌ترین و پرکاربردترین ورق‌های فولادی می‌توان موارد زیر را برشمرد.

ورق استیل ۳۱۰
ورق استیل ۳۰۴
ورق استیل ۳۱۶
ورق استیل ۳۰۹
ورق استیل ۴۱۰
ورق استیل ۴۲۰
ورق استیل ۴۳۰

مشخصات ورق استیل ۳۱۰

ورق استیل ۳۱۰S در دسته فولادهای ضد زنگ آستنیتی قرار می‌گیرد. این نوع ورق استیل دارای میزان کربن متوسطی است و برای ساخت ابزارهای روش گرمایی، قطعات کوره و قطعات واحد تصفیه به کار می‌رود. ویژگی‌های این نوع از ورق استیل کاملاً مشابه ورق استیل ۳۱۰ است و تنها تفاوت آن‌ها میزان محتوای کربن است. در واقع این نوع از ورق فولادی، کربن کمتری از آلیاژ ۳۱۰ دارد. کم کردن میزان کربن نیز باعث شده تا جوش پذیری این نوع از ورق‌های استیل بهبود پیدا کند و فرایند ساخت آن آسان‌تر شود.

ویژگی‌های ورق استیل ۳۰۴

ورق‌های استیل ۳۰۴ نیز کاربرد بالایی دارند و به خاطر اینکه غیر مغناطیسی هستند به استیل نگیر شهرت دارند. این نوع از ورق‌ها دارای مواد تشکیل دهنده چون نیکل و کروم هستند. همین باعث شده تا در برابر زنگ زدگی مقاومت خوبی داشته باشند. وجود مقدار کمی از کربن در این ورق‌ها، قابلیت شکل دهی و جوشکاری آن‌ها را بهبود بخشیده است. این ورق‌ها سطح صیقلی دارند. ضد زنگ هستند و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها دارا بودن سطح صاف و براق است. ورق‌های استیل ۳۰۴ برای ساخت تجهیزات آزمایشگاهی، هواپیماسازی، در صنایع نفت و گاز، خودروسازی، نساجی و … کاربرد دارند.

ویژگی‌های ورق استیل ۳۰۹

یکی دیگر از نمونه‌های استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، ورق‌های ۳۰۹ هستند. این ورق‌ها در برابر خوردگی مقاومت بسیار خوبی دارند و بخش عمده تشکیل دهنده آن‌ها عنصر کروم است. از این ورق‌ها برای ساخت قطعات اگزوز اتومبیل، مبدل‌های حرارتی، قطعات موتور هواپیما، جت، قطعات کوره و وسایل حمل و نقل در شرایط دمایی بالا استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ورق استیل ۳۱۶

یکی دیگر از ورق‌های استیل پرکاربرد در صنایع، ورق استیل ۳۱۶ است. وجود عنصری مانند مولیبدن در این ورق‌ها استحکام آن‌ها را بهبود بخشیده و باعث شده خواص مکانیکی بهتری در شرایط دمایی بالا داشته باشند. این ورق‌ها در مقابل عوامل خورنده مانند هیدروکلریک اسید، سولفوریک اسید و … مقاومت دارند و با نام استیل ضد اسید نیز شناخته می‌شوند. از این ورق‌ها در محیط‌های دریایی که دارای نمک زیادی هستند، استفاده می‌شود. برای ساخت تجهیزات آماده‌سازی مواد غذایی، تجهیزات آزمایشگاهی و ظروف شیمیایی نیز به کار می‌روند.

ویژگی‌های ورق استیل ۴۱۰

ورق استیل و ضد زنگ ۴۱۰ دارای استحکام بالا، چقرمگی خوب و مقاومت بالایی نسبت به سایش و خوردگی است. این ورق برای ساخت چاقو و چنگال، پیچ گوشتی و پیچ و مهره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های ورق استیل ۴۲۰

ورق‌های استیل ۴۲۰ خاصیت مغناطیسی دارند. به همین خاطر با نام ورق استیل بگیر در بازار شناخته می‌شوند. این ورق‌ها در دسته فولادهای مارتنزیتی قرار می‌گیرند. استیل‌های ۴۲۰ در برابر اسید حاصل از مواد غذایی، محیط‌های مرطوب، محیط‌های شیمیایی و … مقاومت خوبی دارند. این ورق‌های استیل نمی‌توانند دمای بیشتر از ۴۲۷ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند و خیلی زود نرم می‌شوند. بنابراین در برابر خوردگی چندان مقاومت ندارند. برای ساخت ابزارهای جراحی، تیغه برش، کارد و چنگال، چرخ دنده و دریچه‌ها از آن ها استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ورق استیل ۴۳۰

یکی از نمونه‌های پرکاربرد استیل‌های فریتی، ورق استیل ۴۳۰ است که خواص مغناطیسی دارد. این نوع از ورق‌ها برای ساخت پنل‌های سقفی، وسایل خانگی، ماشین ظرفشویی و صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق‌های استیل ۴۳۰ مقاومت خوبی در برابر اسید نیتریک، گاز گوگرد و اسیدهای غذایی دارند. مقاومت کششی این ورق‌ها بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ مگاپاسکال است. عناصر تشکیل دهنده آن ها نیز شامل کروم، گوگرد، فسفر، سیلیسیم، منگنز و کربن می‌شود.

استعلام قیمت انواع ورق استیل

بعد از آشنایی با انواع ورق استیل و کسب اطلاعات دقیق درباره ویژگی‌ها و مشخصات آن ها، اگر قصد خرید دارید، می‌توانید برای استعلام قیمت با کارشناسان مجرب سهند استیل دیدار تماس حاصل فرمایید. مطمئناً می‌دانید که قیمت انواع ورق با یکدیگر تفاوت دارد و به خاطر اینکه عوامل متعددی بر قیمت محصولات فولادی تأثیر دارند، نمی‌توان یک قیمت دقیق برای آن ها ارائه نمود.

کلام پایانی

ورق استیل نوعی فولاد ضد زنگ است که از نیکل، کروم، آهن و ترکیبات دیگری تشکیل می‌شود. این فولاد به خاطر داشتن مقاومت خوب در برابر زنگ زدگی، خوردگی و تأثیرات محیطی در صنایع مختلف کاربردهای بالایی دارد. ورق‌های استیل به صورت مات و براق در بازار موجود هستند و با گریدهای مختلف به فروش می‌رسند. در این مقاله گفتیم که بهتر است برای خرید ورق‌های استیل از طریق فروشگاه‌های آنلاین اقدام کنید که ویژگی‌ها و قیمت محصولات خود را در سایت اعلام می‌کنند و به خاطر حذف واسطه‌ها، قیمت‌های استثنایی را برای انواع ورق استیل در نظر می‌گیرند.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!