فانی لند‌

اولین افزایش فروش تسلا در سال جاری

انتظار می‌رود تسلا اولین افزایش فروش سه ماهه خود را در سال جاری پس از اینکه خریداران خودرو در چین، بزرگترین بازار خودروهای الکتریکی جهان، از مشوق دولتی استفاده کردند، به ثبت برساند.

به گزارش تجارت نیوز،

تحلیلگران بلومبرگ اظهارکردند که این خودروساز احتمالاً در سه ماهه سوم حدود ۴۶۳ هزار و ۹۰۰ خودرو در سراسر جهان تحویل داده است که حدود ۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. دولت چین اخیراً یارانه‌ای را دو برابر کرد که رانندگان را به خرید و فروش و معامله خودروهای قدیمی‌تر با مدل‌های برقی تشویق می‌کرد، که به افزایش تقاضا در چند ماه گذشته کمک کرد.

دان لوی، تحلیلگر بارکلیز، اعلام کرد که این قدرت چین در زمان بسیار مناسبی برای تسلا می‌آید و تخمین می‌زند تسلا در سه ماهه سوم ۴۷۰ هزار دستگاه در سراسر جهان تحویل داده و این کمک به جبران ضعف مداوم در ایالات‌متحده و اروپاست.

با گذشت ۹ ماه از سالی که تسلا هشدار داده ممکن است فروش را با نرخ بسیار پایین‌تری افزایش دهد، سازنده خودروهای برقی باید سرعت خود را افزایش دهد تا از ۱.۸ میلیون خودروی تحویل‌شده در سال ۲۰۲۳ فراتر رود.

این خودروساز برنامه‌های خود را برای شروع تولید مدل‌های ارزان‌تر در نیمه اول سال ۲۰۲۵ به منظور افزایش تقاضا در میان خریداران روزمره خودرو، به اشتراک گذاشته است. ماسک بیشتر سال جاری را صرف ساخت نمونه‌های اولیه رباتاکسی کاملاً خودران کرده است، که او قصد دارد در لس‌آنجلس آن‌ها را ارائه کند. او همچنین قول داده تا اوایل سال آینده ساخت یک ربات انسان نما به نام اپتیموس (Optimus)  را در حجم محدود آغاز کند.

ایلان ماسک، تحت فشار قرار گرفته تا خودروهای برقی مقرون به صرفه‌تر و معمولی بسازد تا سود تسلا را در جریان نگه دارد. او همچنین سابقه ناکامی در رسیدن به اهداف فنی را دارد. با این حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که شرکت در مسیر بلندمدت درستی قرار دارد و سهام در نتیجه اهداف عالی مدیرعامل برای محصولات جدید به دست آمده است. سهام تسلا پس از کاهش ۴۳ درصدی در اوایل سال ۲۰۲۴، تا حدی به دلیل فروش غافلگیرکننده در سه ماهه اول، اندکی برای سال افزایش یافته است.

مصرف‌کنندگان در ایالات‌متحده، تعداد فزاینده‌ای از انتخاب در مورد خودروهای الکتریکی دارند. در عین حال، نرخ بهره بالا، اثرات ماندگار تورم و نگرانی در مورد دسترسی به شبکه‌های شارژ، برخی از خریداران بالقوه را در حاشیه نگه داشته است. تسلا قیمت‌ها را در طول سال ۲۰۲۳ برای فروش کاهش داد و کاهش بیشتر فقط به حاشیه سود سنگین آن آسیب بیشتری وارد می‌کند.

ماسک اظهار کرد که خودروهای ارزان‌تری که این شرکت در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ معرفی کند، رونق بیشتری خواهند داشت. فروش سایبرتراک، آخرین محصول جدید تسلا، با روکش فولاد ضد زنگ، در حال افزایش است، اگرچه این شرکت ارقام تحویل مشخصی ارائه نکرده است.

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!