فانی لند‌

هیئت انتخاب و داوری «جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان» معرفی شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اعضای هیئت انتخاب و داوری بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، اعضای هیئت انتخاب و داوری بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان-همدان معرفی شدند.

بر این اساس نادر برهانی‌مرند، علی خوسیانی و مهدی سیم‌ریز به عنوان اعضای هیئت انتخاب و داوری بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان-همدان کار ارزیابی و انتخاب متون ارسال شده این بخش را به عهده گرفته‌اند.

نادر برهانی مرند از نویسندگان، کارگردانان و مدرسان دانشگاه در حوزه تئاتر است که طی سال های اخیر علاوه بر دبیری دو دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر، دبیری جشنواره بین المللی «تئاتر الف»، نویسندگی و کارگردانی آثار نمایشی چون «تولد»، «پاییز»، «چیستا»، «تهران زیر بال فرشتگان»، «کابوس‌های یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو»، «باران اگر بخواهد»، «سردار»، «در خواب دیگران»، «برای سایه نوشتن ها»، «مرگ فروشنده»، «مرغابی وحشی»، «تیغ کهنه»، «جزیره»، «شکارگاه ممنوع»، «رومولوس کبیر»، «رویای هالیوود»، «در خواب دیگران» و تعدادی دیگر را به عهده داشته است. ضمن اینکه سردبیری، نویسندگی و کارگردانی صدها نمایش رادیویی، کارگردان تله‌تئاترهای «یک راز کوچک»، «تیغ کهنه»، «آخرین غزل»، «باغ زیتون» و نویسندگی سریال های «آتش سرد»، «نامه‌ها» بخشی دیگر از پیشینه فعالیت‌های فرهنگی هنری برهانی‌مرند هستند.

علی خودسیانی هم از جمله هنرمندانی است که طی سال‌های اخیر در حوزه‌های فیلمنامه‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و بازیگری نگارش نمایشنامه و فیلمنامه‌های متعددی را در بخش‌های رادیویی، مجموعه‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی، تهیه‌کنندگی، کارگردانی، رمان‌نویسی را به عهده داشته و فعالیت‌های مستمری را در حوزه‌های مختلف تدریس فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی انجام داده است.

مهدی سیم‌ریز دیگر عضو هیئت انتخاب بخش مسابقه‌نمایشنامه نویسی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از جمله هنرمندان فعال حوزه تئاتر در حوزه نویسندگی، کارگردانی و تدریس است که در پیشینه فعالیت‌های او نویسندگی بیش از ۴۰ نمایشنامه و رمان از جمله «تنهای هزارساله»، «رویای اسبی به نام شبرنگ»، «بچه‌های بهشت»، «قصه سارا»، «غول چراغ جادو» و تعدادی دیگر دیده می‌شود.

بخش مسابقه نمایشنامه نویسی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با هدف دستیابی به نمایشنامه‌های با کیفیت این بخش در ۲ مرحله برگزار می‌شود.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان-همدان به دبیری امیر مشهدی عباس توسط اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت شهرداری همدان و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، انجمن هنرهای نمایشی ایران آبان سال ۱۴۰۳ با شعار «تئاتر گفت و گوی بدون مرز» و با هدف «تقویت هم دلی و همراهی، رشد و آگاهی واعتماد به نفس فرزندان ایران از مسیر هنر نمایش» در شهرتاریخی همدان برگزار خواهد شد.

«تحقق مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان»، «ارتقای سطح فرهنگ عمومی»، «تقویت بنیان‌های اصیل خانواده و ارتباط نسل ها»، «آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت پذیری با ایجاد زمینه مشارکت فعال کودکان و نوجوان ایران زمین در تولید آثارنمایشی» به عنوان بخشی از حقوق قشر پویا و اثر گذار جامعه بخش دیگری از اهداف ستاد برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!