فانی لند‌

۱۰ فیلم ترسناک که می‌توانند بازی‌های موفقی باشند

سازندگان بازی هیچ کمی و کاستی برای انتخاب یک فیلم ترسناک و ساخت یک بازی از روی آن ندارند. درحالی که بعضی از این فیلم‌ها نسبت به دیگر آثار زیاد ترسناک محسوب نمی‌شوند، فیلم‌های ترسناکی هم وجود دارند که سال‌هاست ادامه پیدا نکرده‌اند. چه برسد به ساخت یک اقتباس در شکل بازی که حتی طرفداران می‌توانند از آن حمایت کنند. فیلم‌های ترسناک همیشه بهترین اقتباس را از بازی‌ها نداشتند. ولی بازی‌هایی مانند Alien: Isolation و همین‌طور Dead by Daylight نشان می‌دهند که ساخت یک بازی با اقتباس از فیلم می‌تواند نشان دهد که بازیکنانی وجود دارند که علاقه زیادی به این سبک بازی‌ها دارند. در این مقاله از ویجیاتو قصد داریم تا به شما ۱۰ سری از فیلم‌های ترسناکی را معرفی کنیم که می‌توانند بازی‌‌های خوبی در ژانر ترسناک برای طرفداران باشند.


فیلم The Purge؛ ایده خاص برای گیمر‌ها

در فیلم The Purge، یک شب در سال، هر جرم و قتلی در آمریکا قانونی است. در این شب تمام سرویس‌های خدماتی مانند پلیس، آتش نشانی و فوریت‌های پزشکی به مدت ۱۲ ساعت به حالت تعلیق در می‌آیند. فروشنده تجهیزات امنیتی، جیمز باید به همراه خانواده خود باید تمام شب را مبارزه کنند تا بتوانند از خانه خود محافظت کنند و تا آخر شب جان سالم به در ببرند. این فیلم فرضیه منحصر به فردی دارد که می‌تواند تبدیل به یک بازی جذاب شود.

ایده بازی The Purge می‌تواند بسیار جالب باشد. شبی که همه آدم‌ها سعی می‌کنند جان خود را نجات دهند در حالی که تمام قانون شکنی‌ها عملا قانونی است. حتی بازی می‌تواند به شکل یک بتل رویال باشد. بازیکنان با یکدیگر و شخصیت‌های درون بازی مبارزه کنند تا بتوانند آن شب را زنده بمانند. به جای استفاده از یک منطقه که هر بار کوچک‌تر شود، می‌توان از یک چرخه روز و شب استفاده کرد.


فیلم Bram Stoker’s Dracula؛ روایتی کلاسیک از خون‌آشام‌ها

Bram Stoker’s Dracula، دنباله‌ای از فیلم Count Dracula است. یک خون‌آشام که بیش از یک قرن عمر دارد وکیل خود جاناتان هاکر (Jonathan Harker) را زندانی می‌کند و به لندن سفر می‌کند تا نامزد او را اغوا کند و نامزدی خودش دربیاورد. داستان کنت دراکولا، بار‌ها و بار‌ها در محیط‌های مختلفی بازتعریف شده است و ایده جالبی است اگر یک بار به شکل بازی که در خور این داستان باشد نیز برای مخاطبین عرضه شود.

خون‌آشام‌ها در طول دهه‌ها نقش بسیار پر رنگی در صنعت سرگرمی ایفا کرده‌اند. بازی‌هایی که بر اساس خون‌آشام‌ها هستند نیز از این قاعده مستثنا نیستند. جدید‌ترین بازی در این سبک Redfall بود که سال گذشته عرضه شد که توجه زیادی را از سمت و سوی منتقدین و گیمر‌ها دریافت نکرد. چیزی که در بیشتر بازی‌های خوناشامی به آن توجه نمی‌شود، یک داستان و روایت است که مخاطب را جذب کند تا به ادامه بازی ترغیب شود. داستان فیلم Bram Stoker’s Dracula می‌تواند همان روایتی باشد که مخاطب به دنبال آن در یک بازی خون‌آشامی می‌گردد.


فیلم Jaws؛ یک تجربه هیجان انگیز از ترس در زیر آب

زمانی که فیلم Jaws برای اولین بار رونمایی شد، با ترسی افرادی که در مناطق ساحلی زندگی می‌کنند به سرعت به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد. این ترس به میزانی بود که برخی از ماهی‌گیران از رفتن به دریا خودداری می‌کردند. در فیلم Jaws، شهروندان یک شهر ساختگی در در انگلیس که امیتی (Amity) نام دارد، توسط یک کوسه سفید مورد تهدید قرار می‌گیرند.

رئیس پلیس این شهر، مارتین برودی (Martin Brody) باید به ترس خود نسبت به آب غلبه کند تا بتواند از خانه خود در برابر شکارچی اقیانوس محافظت کند. Jaws دارای محیطی جذاب و هیولایی است که می‌تواند یک بازی ترسناک بسیار سرگرم کننده شود. بازی می‌تواند مانند Subnautica که توسط استودیو Unknown عرضه شد باشد. بازی که در آن شما باید بتوانید منابع خود را مدیریت کنید و از دست هیولا قاتلی که در آب است مخفی شوید.


فیلم Final Destination؛ یک بازی عالی برای تجربه اتفاقات لحظه‌ای

از زمان عرضه اولین قسمت از سری فیلم‌های Final Destination، بیندگان خود را از تمام وسایلی که در خانه استفاده می‌کنند ترسیده بودند. این فیلم داستان گروهی از جوان‌ها را دنبال می‌کند که از انفجار در پرواز جان سالم به در می‌برند، زیرا یکی از آنها توانسته بود قبل از بلند شدن هواپیما آن اتفاق را پیش‌بینی کند. اما حالا مرگ تسویه حسابی دارد که باید آن را پرداخت کند و به سراغ آن‌ها آمده است.

Final Destination می‌تواند رویایی باشد که برای گیمر‌ها به واقعیت تبدیل شود، مخصوصا آن دسته از گیمر‌هایی که عاشق اتفاقات لحظه‌ای هستند. استودیو Telltale Games در بازی‌های ماجراجویی اپیزودیک تخصص دارد که معمولا برای گیم پلی بازی به رویداد‌ها و اتفاقات لحظه‌ای تکیه می‌کنند اما داستان سرگرم کننده‌ای نیز روایت می‌کنند.


فیلم It Comes At Night – پتانسیل بالا در ساخت بازی

It Comes At Night، داستان دو نفر به نام پاول و ویل را که با یکدیگر نسبت خانوادگی دارند دنبال می‌کند. آن‌ها مجبور هستند خانه خود را برای زنده ماندن بعد از یک حادثه آخرالزمانی در دنیا، با یکدیگر به اشتراک بگذارند. فیلم با تکیه بر ترس از چیز‌های ناشناخته تلاش می‌کند تا بیننده خود را به صندلی میخکوب کند.

فیلم It Comes At Night پتانسیل مرموز بودن و جذابیت خاص برای یک بازی جذاب در سبک بقا را دارد. یکی از چیز‌هایی که بیشتر بازیکنان راجع به بازی‌هایی که در سبک ترس و بقا است دوست دارند، دنبال کردن سرنخ‌های مخفی و راز‌های آن است. این باعث می‌شود که بازیکنان انگیزه کافی برای پیدا کردن راز بازی را داشته باشند. داستان بازی چه از طریق نامه‌های مخفی بازی و چه از طریق دفتر خاطرات منتقل شود و بازیکنان دوست دارند پرده از داستان بازی بردارند.


فیلم A Nightmare On Elm Street لیاقت یک بازی کامل را دارد

رابرت آنگلوند (Robert Englund) ستاره فیلم است و در نقش فردی کروگر (Freddy Krueger) بازی می‌کند. او به عنوان یک قاتل جمعی است که صورت معیوب و زخمی دارد و در رویای قربانیان خود به آن‌ها حمله می‌کند. این فیلم خیلی سریع تبدیل به اثری شد که مردم آن را دوست داشتند. همین باعث شد که ۶ دنباله دیگر نیز برای این فیلم ساخته شود و یک همکاری با بازی Friday the 13th نیز صورت بگیرد. فیلم A Nightmare On ElmStreet می‌تواند تمام چیزی باشد که برای ساخت یک بازی ترسناک نیاز است.

بازی‌های Evil Dead، Friday the 13th و حتی Killer Klowns From Outer Space همه بازی‌های چند نفره نامتقارن هستند. فردی کروگر به عنوان قاتل جمعی در بازی چند نفره محبوب Dead by Daylight حضور داشته است. او دوست دارد که در قتل‌های خلاق حضور داشته باشد و این باعث می‌شود که بازی بسیار هیجان انگیز، جالب و مکانیک‌های گیم پلی جذابی داشته باشد.


4. فیلم Unfriended؛ یک بازی کلیک کردنی جذاب

Unfriended، یک فیلم ترسناکی است که مانند آن پیدا نمی‌شود. داستان فیلم راجع به گروهی از دوستان است که سعی می‌کنند جان خود را از دست روح هم کلاسی مرده‌شان که در یک تماس ویدئوی آنها یک به یک شکار می‌کند نجات دهند. Unfriended یک فیلم خاص در ژانر ترسناک است اما می‌توان همان کیفیت را نیز در یک بازی ترسناک به خوبی پیاده کرد.

اینکه شما در بازی باید از صفحه کامپیوتر خود در واقعیت استفاده کنید، بازی را بیش از پیش شبیه به فیلم اصلی می‌کند. بازی می‌تواند به سبک بازی‌های اشاره و کلیک قدیمی باشد. راه‌های متعددی نیز وجود دارد که بتوان داستان بازی را روایت کرد. بازیکنان می‌توانند با استفاده از سرنخ‌هایی که در تصاویر و سایت‌های مختلف پیدا می‌کنند، راز تماس تصویری را قبل از اینکه دیر شود پیدا کنند.


3. فیلم Zombieland به راحتی می‌تواند تبدیل به بازی شود

Zombieland یک تجربه هیجان انگیز با ستاره‌های سرشناس سینمایی‌ست. فیلم، داستان گروهی غیر عادی را دنبال می‌کند که سعی دارند از یک آخرالزمانی زامبی محور، جان خود را نجات دهند. این داستان بار‌ها در گذشته تکرار شده است ولی زامبی‌لند هویت خودش را ساخته است. برای کسب موفقیت بازی بر اساس این فیلم، آن‌ها باید جرقه‌ فیلم اصلی را به مخاطب نشان دهند.

بازی Zombieland: Double Tap – Road Trip، یک بازی از بالا به پایین در سبک تیراندازی است که همزمان با ادامه فیلم در سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه شد. اما داستان بازی چنگی به دل نمی‌زند و گیم پلی آن کسل کننده است. می‌توان گفت که بازی نتوانست آن موفقیتی که می‌خواهد را کسب کند. گرچه بازی‌هایی که تیراندازی اول شخص دارند و در سبک کشتن انبوهی از زامبی‌ها است کم نیستند. اگر بازی Zombieland ماهیت فیلم اول از این سری را به تصویر بکشد و کنارش گیم پلی سرگرم کننده‌ای داشته باشد، شاید بتوان گفت می‌تواند به راحتی کالاف دیوتی زامبی را به چالش بکشد.


2. فیلم A Quiet Place می‌تواند یک بازی ترسناک تمام‌عیار باشد

A Quiet Place، فیلمی است که داستان یک خانواده را دنبال می‌کند. آن‌ها سعی دارند در برابر یک موجود فضایی ناشناخته و عجیب که صرفا بر اساس صدایی که می‌شوند شکار می‌کند، زنده بمانند. فیلم حدودا هیچ جمله و دیالوگی ندارد و به گونه‌ای ساخته شده که با تکیه بر سکوتی درش جریان دارد، مخاطب خود را بترساند و یک بازی اقتباسی خوب نیز باید همین رویکرد را داشته باشد. هیچ فیلم دیگر مانند این اثر لایق یک بازی VR نیست.

بازی A Quiet Place: The Road Ahead features، یک داستان جدید در دنیا A Quiet Place است که در تاریخ ۱۷ اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی (۲۶ مهر) عرضه می‌شود. The Road Ahead یک بازی اول شخص است و تمرکز آن روی مخفی کاری، بقا و ترس است و از صدا همان گونه که فیلم استفاده کرد، بهره می‌برد.

با موفقیت فیلم A Quiet Place: Day One، به نظر بهترین زمان برا آن است که شروع به ساخت یک محصول دیگر، این بار در محیط و فضایی متفاوت از سینما کنند. A Quiet Place: The Road Ahead می‌تواند به خوبی باعث گسترش این سری شود اگر دنیای آن به خوبی در بازی پیاده شود.


بازی Alien: Isolation اما با ترکیب فیلم The Thing

فیلم The Thing از جان کارپنتر (John Carpenter) داستان ار.جی مک رید (R.J. MacRead) که توسط کرت راسل (Kurt Russell) به تصویر کشیده شده است و باقی گروه تحقیقاتی را که در قطب جنوب مستقر هستند را دنبال می‌کند. محققان با یک سگ سورتمه تنها مواجه می‌شوند که متوجه می‌شوند در واقع یک آدم فضایی ناشناخته است که خود را تغییر شکل داده و شبیه به قربانی‌اش شده است. این فیلم می‌تواند یک محیط و داستانی پر از تنش را ارائه دهد که در یک بازی می‌تواند بسیار جذاب باشد.

استودیو Creative Assembly که بازی Alien: Isolation را عرضه کرد، به دلیل اینکه گیرایی بالایی برای طرفداران هر دو دنیا را ارائه می‌داد به موفقیت رسید. بازی می‌تواند طرفداران خود را به صورت مستقیم در دنیا Alien قرار دهد و به آنها احساسی دهد که انگار توسط Xenomorph شکار می‌شوند. فیلم The Thing و Alien هر دو چشم اندازی خشن و عجیبی را به همراه هیولایی که غیر قابل توقف هستند را با یک دیگر به اشتراک می‌گذارند. اگر The Thing مانند Alien: Isolation ساخته شود، می‌تواند تبدیل به یک بازی بی نظیر شود.

بیشتر بخوانید:

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!