فانی لند‌

فروشنده مودچیپ سوییچ با نینتندو مقابله خواهد کرد

یک فروشنده محلی مودچیپ کنسول نینتندو سوییچ که در ماه جولای توسط شرکت نینتندو تحت پیگرد قانونی قرار گرفته بود، ادعاها را رد کرده است و ظاهراً بدون وکیل با این شرکت مقابله خواهد کرد.

شرکت نینتندو در ماه جولای علیه «رایان دالی» ساکن میشیگان و صاحب فروشگاه Modded Hardware شکایتی مطرح کرد. نینتندو در این شکایت ادعا داشت در ماه مارس با دالی تماس گرفته و او را تهدید کرده است که اگر به فروش کنسول‌های سوییچ مود شده و MIG Switches (که امکان اجرای بازی‌های هک شده سوییچ روی سخت‌افزارهای بدون مود را فراهم می‌کنند) ادامه دهد، علیه او شکایت خواهد کرد.

طبق شکایت نینتندو، دالی در ماه مارس موافقت کرد که فروش این دستگاه‌های غیرمجاز را متوقف کند، اما همچنان به این کار ادامه داد و گفت در حال جستجوی یک وکیل جدید است.

بنابراین نینتندو در یک دادگاه فدرال در سیاتل شکایتی را علیه دالی به اتهامات مختلف از جمله «قاچاق دستگاه‌های مورد نیاز برای جیل‌بریک کنسول» و نقض حق کپی‌رایت تنظیم کرد.

اکنون دالی که هنوز وکیلی استخدام نکرده، به شکایت نینتندو پاسخ داده و هرگونه اشتباه را رد کرده است.

همان طور که توسط وب‌سایت TorrentFreak گزارش شده است، دالی به هر یک از ادعاهای نینتندو پاسخ‌های کوتاه داده یا آن را تکذیب کرده است. همچنین در مواردی ادعا کرده است که اطلاعات کافی برای پذیرش یا رد آنها را ندارد و بنابراین آنها را رد می‌کند.

او تعداد 17 دفاعیه مثبت را فهرست کرده است؛ دفاعیه‌هایی که در آنها متهم شواهدی را ارائه می‌دهد که می‌تواند خود را از مسئولیت معاف کند، از جمله استفاده منصفانه، حق کپی‌رایت نامعتبر، غنی‌سازی ناعادلانه و تحریک فریبکارانه.

پرونده اکنون به مرحله‌ای رسیده است که هر دو طرف می‌توانند شروع به جمع‌آوری شواهد کنند. البته به نظر می‌رسد این روند با نمایندگی خود دالی به جای استخدام یک وکیل ادامه خواهد داشت.

شکایت نینتندو ادعا می‌کند که دالی نه تنها مودها را به مشتریان فروخته، بلکه یک سرویس ارسال پستی ارائه کرده است که به خریداران اجازه می‌داد کنسول‌های سوییچ خود را ارسال کنند و آنها را مودشده و اغلب با بازی‌های هک شده و نصب شده روی کنسول تحویل بگیرند.

نینتندو در شکایت خود ذکر کرد:

متهم نه تنها سخت‌افزار و نرم‌افزار برای ایجاد و اجرای بازی‌های هک شده را ارائه می‌دهد، بلکه به مشتریان خود نسخه‌هایی از بازی‌های هک شده نینتندو را عرضه می‌کند.

همچنین در ادامه افزود:

معمولاً زمانی که یک مشتری کنسول هک شده یا خدمات جیلبریک را می‌خرد، متهم یک مجموعه از بازی‌های هک شده را روی کنسول نصب می‌کند، از جمله برخی از محبوب‌ترین عناوین نینتندو مانند سوپرماریو، زلدا و متروید.

حالا باید دید شکایت جدید نینتندو تا کجا ادامه خواهد داشت، مدتی پیش شرکت نینتندو از سازندگان بازی Palworld شکایت کرد که می‌توانید جزئیات آن در سایت ویجیاتو بخوانید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!