فانی لند‌

کشورهای G7 برای محافظت از هوش مصنوعی اقدامات قوی انجام می دهند

مقامات ضدانحصار کشورهای G7 اعلام کردند قصد دارند اقدامات شدیدی برای محافظت از رقابت در بازار هوش مصنوعی انجام بدهند. گفته شده هدف از این طرح جلوگیری از استفاده از هوش مصنوعی برای تسهیل تبانی شرکت‌ها و شکل‌گیری انحصار است.

به گزارش تجارت نیوز،

 این مقامات که برای اجلاسی دوروزه در شهر رم ایتالیا گرد آمده بودند، در بیانیه‌ای اعلام کردند «گلوگاه‌های رقابتی» را که مانع ورود شرکت‌های جدید هوش مصنوعی به بازار رقابت می‌شود، کاهش خواهند داد. به گفته این مقامات، شرکت‌های بزرگ همواره در زمینه دسترسی به ابزارهای هوش مصنوعی مولد، اطلاعات و تراشه‌های تخصصی جلوتر از رقبا هستند.

غول‌های فناوری می‌توانند از هوش مصنوعی برای ایجاد انحصارهای جدید استفاده کنند

در واقع مقامات اروپایی نگران‌ این موضوع هستند که هوش مصنوعی باعث ایجاد نوع جدیدی از انحصار در بازار شود و تبانی بین غول‌های فناوری را تسهیل کند. این گروه متشکل از مقامات ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن، کانادا، فرانسه، آلمان و ایتالیا، همچنین روی اثرگذاری منفی هوش مصنوعی روی مواردی همچون حق نشر، حفاظت از مصرف‌کننده، حریم خصوصی و حفاظت از داده‌ها متمرکز هستند.

در بیانیه این گروه آمده است: «سیستم‌های هوش مصنوعی مولد می‌توانند به تولیدکنندگان محتوا و مبتکران آسیب برسانند و درآمد آن‌ها را نیز کاهش دهند. همچنین این سیستم‌ها می‌توانند خلاقیت و نوآوری انسان را خفه کنند.»

بنابر گفته رگولاتورها، همگام‌ بودن با پیشرفت‌های هوش مصنوعی، تدوین قوانین و تقویت همکاری‌های بین‌المللی 3 مسئولیتی هستند که به آنها کمک می‌کند به نتایج مطلوب‌تری در بازارهای هوش مصنوعی دست یابند. همچنین مجمموعه‌ای از «اصول راهنما» برای اطمینان از باز و منصفانه بودن بازارهای هوش مصنوعی توسعه داده شده است که شامل رقابت منصفانه، دسترسی و فرصت منصفانه، انتخاب، قابلیت همکاری، نوآوری، شفافیت و پاسخگویی می‌شود.

گروه 7 یا G7 بلوکی غیررسمی از کشورهای دموکراتیک و صنعتی است که سالانه برای بحث درمورد طیف وسیعی از موضوعات، از حاکمیت اقتصاد جهانی و امنیت بین‌المللی گرفته تا مسائل نوظهور ازجمله بازارهای هوش مصنوعی، گرد هم می‌آیند.

منبع :

دیجیاتو

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!