فانی لند‌

اولین ورتیپورت جهان برای مسابقات خودروهای پرنده + ویدیو

ورتیپورت (Vertiport) به فرودگاه های کوچک و تخصصی گفته می شود که برای نشست و برخاست وسایل نقلیه هوایی عمودپرواز (مانند هلیکوپترها و پهپادها) طراحی می شوند. در دنیای پر هیجان مسابقات و فناوری، طرحی انقلابی برای ساخت اولین ورتیپورت جهان رونمایی شد که قرار است میزبان مسابقات خودروهای پرنده باشد. این رویداد هیجان‌انگیز که «فرمول یک آسمان‌ها» نام گرفته، آینده‌ای پر از مسابقات هوایی پرسرعت را نوید می‌دهد.

طراحی پیشرفته ورتیپورت

شرکت فناوری Airspeeder مستقر در لندن، با همکاری شرکت معماری جهانی HOK، تصاویری خیره‌کننده از طرح مفهومی این ورتیپورت را منتشر کرده است. این طرح شامل یک باند پرواز ۳۶۰ درجه است که به عنوان مکانی برای برگزاری مسابقات خودروهای پرنده طراحی شده است.

سکوهای این مجموعه، نمای کاملا شیشه‌ای دارد که به تماشاگران این امکان را می‌دهد تا از هر جهت، نمایی پانوراما از مسابقه داشته باشند.

ویژگی‌های منحصر به فرد این ورتیپورت

این ورتیپورت دارای سکوهای فرود متحرک برای نشست و برخاست خودروهای پرنده است که به عنوان توقفگاه در بین مسابقات استفاده خواهد شد. طراحی ماژولار باند آسمان این امکان را فراهم می‌کند که بر اساس نیاز، کاملاً جمع‌آوری یا گسترش یابد. در ابتدا، این مجموعه قادر به میزبانی از ۱۰ تیم با ۲۰ خودروی پرنده Airspeeder خواهد بود.

چشم‌انداز آینده مسابقات خودورهای پرنده

استفان سیدلو، یکی از مدیران ارشد این استارتاپ فناوری، معتقد است که مسابقات خودروهای پرنده می‌تواند آغازگر یک انقلاب جدید در حمل و نقل باشد و باعث پیشرفت فناوری‌های E-VTOL و EV به نفع کل صنعت شود. این همکاری با HOK نه تنها یک ورزش جدید را معرفی می‌کند، بلکه آینده حمل و نقل پرسرعت و پایدار را نیز نشان می‌دهد.

انتشار تصاویر این طرح مفهومی با استقبال گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد. یکی از کاربران این طرح را تلفیقی از «طراحی پیشرفته و مسابقات آینده‌نگرانه» توصیف کرد.

گسترش فناوری خودروهای پرنده در سطح جهان

در حالی که بسیاری از شرکت‌های فناوری در حال سرمایه‌گذاری بر روی برنامه‌های بلندمدت برای توسعه خودروهای پرنده هستند، یک شرکت کالیفرنیایی قراردادی با دبی امضا کرده که می‌تواند از سال آینده، گردشگران را با تاکسی‌های پرنده در سطح این شهر جابجا کند. این وسیله حمل و نقل لوکس، امکان رزرو سفر از طریق یک اپلیکیشن را فراهم می‌کند و مسافران می‌توانند در ورتیپورت‌ها – مشابه فرودگاه‌های امروزی – منتظر تاکسی پرنده خود بمانند.

هر تاکسی پرنده VTOL قادر به حمل چهار مسافر و یک خلبان خواهد بود و با سرعتی تا ۳۱۸ کیلومتر در ساعت پرواز خواهد کرد. به گفته شرکت Joby Aviation، تاکسی های پرنده تمام الکتریکی، یک پرواز از فرودگاه دبی به جزیره جمیرا تنها ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!