فانی لند‌

شیائومی یا سامسونگ ؟ مقایسه از نظر قیمت و سایر مشخصات

جنگ بین دو برند شیائومی و سامسونگ این سال‌ها داغ‌تر از همیشه شده است و در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم برنده این رقابت کدام است؟ شیائومی یا سامسونگ ؟ با ما همراه باشید.

لازم به ذکر است که بهترین برند گوشی را در مقاله ای دیگر بررسی کردیم و برای اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به آن مراجعه کنید.

شیائومی یا سامسونگ

قبل از هر موضوعی و خرید گوشی باید اولویت‌ها و سلیقه خود را در نظر بگیرید. در ادامه جنبه‌های کلیدی هر برند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

البته اگر برند برای شما اهمیتی ندارد و صرفاً با خود می‌گویید گوشی خوب چی بخرم کافیست سری به مقاله مرتبط با آن بزنید.

کیفیت ساخت و طراحی گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی ؟

کیفیت ساخت و طراحی شاید اولین موردی باشد که هر کاربری به آن توجه می‌کند. سامسونگ معمولاً به جز سری پرچمداران، از فریم پلاستیکی و بعضاً در بهترین گوشی های میان رده از پنل پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند. گرچه کیفیت ساخت محصولات این برند کره‌ای در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ پیشرفت محسوسی داشته و امیدوارکننده ظاهر شده است. در زمینه طراحی سامسونگ متاسفانه چند سالیست که سبکی مینیمال را در پیش گرفته و خبری از نوآوری نیست و اگر در زمینه گوشی‌ها خبره نباشید، شناسایی مدل‌های آن از روی ظاهر، واقعاً سخت است.

شیائومی کمی دست و دلبازتر عمل کرده و در میان‌رده‌های خود متریال با کیفیت‌تری را بکار گرفته و از نظر طراحی نیز وضعیت بهتری دارد و هر سال با ظاهری جدید مدل‌های خود را روانه بازار می‌کند. پس در زمینه طراحی و کیفیت ساخت، حداقل در کلاس های میان‌رده و پایین رده، شیائومی عملکرد بهتری دارد.

در پرچمداران هر دو برند بهترین خود را بکار گرفتند و انتخاب سامسونگ یا شیائومی به سلیقه شما برمی‌گردد.

قیمت ویژه: ۲۲,۵۹۹,۰۰۰ تومان

تلویزیون ال ای دی بلست مدل BTV-55KDA312B سایز ۵۵ اینچ

قیمت ویژه: ۵,۳۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi A3 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

قیمت ویژه: ۹,۱۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۷,۳۱۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۹,۱۶۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۷,۹۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X6 ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

نرم افزار و سخت افزار شیائومی بهتر است یا سامسونگ

در زمینه نرم افزار با دو رابط کاربری متفاوت روبه‌رو هستیم و شیائومی اخیراً از HyperOS استفاده می‌کند و سامسونگ همچنان به آپدیت OneUI ادامه می‌دهد و اگر نمی‌دانید از نظر نرم افزار گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ و تجربه استفاده از آن‌ها را ندارید؛ توصیه می‌کنیم از نزدیک با آن‌ها کار کنید و تا ببینید محیط کاربری کدام یک را می‌پسندید.

از نظر بروزرسانی نرم افزاری نمی‌توان گفت شیائومی بهتره یا سامسونگ و  تقریباً هر دو برند در یک سطح قرار می‌گیرند و می‌توانید ۳ الی ۴ سال روی آپدیت آن‌ها حساب باز کنید.

از نظر سخت افزار شیائومی معمولاً سخاوت بیشتری به خرج می‌دهد و نسبت به قیمت محصولاتش، بهترین تراشه ممکن را بکار می‌گیرد و به همین دلیل اگر دنبال بهترین گوشی برای گیم هستید، مدل های این برند چینی انتخاب معقول‌تریست.

باتری سامسونگ بهتر است یا شیائومی

این روزها اکثر گوشی‌های هوشمند با باتری‌های حجیم و ۵۰۰۰ میلی‌آمپری عرضه می‌شوند و طول عمر باتری‌ها، بیشتر به مصرف بهینه تراشه و سیستم خنک کننده آن‌ها برمی‌گردد و نمی‌توان با قطعیت گفت باتری گوشی شیائومی بهتره یا سامسونگ و در این باره نظری داد. هرچند در زمینه فست شارژ شیائومی در همه‌ی کلاس‌های قیمتی بهترین است و در این مورد هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد.

در زمینه قطعات و سرویس پس از فروش، سامسونگ بهتره یا شیائومی

اگر ایران را فاکتور بگیریم، سامسونگ به دلیل اصالت بیشتری که دارد، توانسته رضایت کاربران بیشتری را در زمینه خدمات پس از فروش به دست آورد. گرچه شیائومی با سرعت چشمگیری در حال احداث شعبه‌های جدید در سرتاسر اروپاست و احتمال دارد تا ۲ سال آینده در این زمینه نیز سامسونگ را پشت سر بگذارد.

به طور کلی برای ما ایرانیان، در زمینه قطعات و تعمیرات، شیائومی وضعیت بهتری دارد و قیمت نمایشگر و قطعات سامسونگ به شدت بالاست.

مقایسه سامسونگ و شیائومی از نظر قیمت

قیمت گوشی سامسونگ به نسبت امکانات و ویژگی‌هایش به مراتب بالاتر است و به زبان ساده به دلیل محبوبیت و اصالت بیشترش، سود بیشتری روی محصولات خود می‌کشد.

این در صورتیست که شیائومی سعی دارد با کم‌ترین سود و بیشترین امکانات محصولات خود را عرضه کند و میتوان گفت که قیمت گوشی شیائومی مخصوصاً در کلاس میانرده و اقتصادی یکی از اصلی‌ترین نقاط قوتش در مقابل سامسونگ محسوب می‌شود.

اگر درباره بهترین گوشی شیائومی از نظر قیمت کنجکاو هستید، در مقاله‌ای مجزا این موضوع را بررسی کردیم.

کلام آخر: گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی

در کل می‌توان گفت اگر روی برند سامسونگ تعصب نداشته باشید، حداقل در کلاس‌های اقتصادی و میان رده، شیائومی گزینه مناسب‌تری برای خرید است. گرچه منتقدان حتی در رده پرچمداران هم شیائومی را در بسیاری از زمینه‌ها برتر می‌دانند، اما سامسونگ در سری S سابقه درخشانی دارد و حداقل در کشور ما، می‌تواند انتخاب مطمئن‌تری باشد و حتی بازار دسته دوم آن نیز داغ‌تر است. همچنین می‌توانید در مقاله بهترین گوشی سامسونگ از نظر کاربران بهترین گزینه‌ها برای خرید از این برند را مشاهده کنید.

در آخر  انتخاب گوشی سامسونگ یا شیائومی به اولویت و سلیقه شما برمی‌گردد و هر دو برند شیائومی و سامسونگ توانستند در تولید گوشی‌های هوشمند موفق ظاهر شوند. نظر شما چیست؟ بین گوشی شیائومی یا سامسونگ کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستانتان در ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!