فانی لند‌

ایستراگ‌ها و ارجاعات فیلم Deadpool & Wolverine

فیلم Deadpool & Wolverine اخیراً عرضه شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت پر از ایستر اگ‌ها، حضورهای افتخاری و ارجاعات است. با این که یک سری از سورپرایزهای داستان در تریلرها مشخص شده بود؛ اما همچنان فیلم توانست تماشاچیان را در صحنه‌های مختلف غافلگیر کند. این سورپرایزها شامل نسخه‌های مختلف ولورین، صد ددپول(شامل خانم ددپول!)، بازگشت بازیگران از دنیای ابرقهرمانی فاکس می‌شود. با حجم زیاد دیالوگ‌ها، ارجاعات و صحنه‌های اکشن دیوانه‌وار فیلم Deadpool & Wolverine، احتمالاً برخی از ارجاعات و جوک‌های داخل فیلم را از دست داده باشید. در این مقاله سعی کردیم به هر چیزی که دستگیرمان شد اشاره کنیم. با ویجیاتو همراه باشید.

نسخه‌های مختلف ولورین

از نسخه‌های متعدد ولورین شروع کنیم. ما ولورین‌های متنوعی را در سفر ددپول به مولتیورس می‌بینیم. این‌ها تمام ولورین‌هایی است که در فیلم مشاهده می‌کنیم:

اسکلت لوگان

در سکانس آغازین فیلم Deadpool & Wolverine، ددپول قبری را می‌کند که جنازه لوگان در آن قرار داده شده است(از فیلم Logan). او دیگر کاملا پوسیده شده و فقط اسکلتش باقی مانده است. ددپول از اسکلت لوگان و پنجه‌های او استفاده می‌کند تا یک گروه از مأمورهای  TVA (Time Variance Authority) را بکشد.

Short King Wolverine

قد هیو جکمن، یکی از بزرگترین انتقادها به او برای نقش ولورین است. ولورین در کمیک بوک‌ها قدش ۱۵۷ سانتی‌متر و قد هیو جکمن ۱۸۴ سانتی‌متر است. این بار از آن‌ور بوم افتاده و ما شاهد کوتاه‌ترین ولورین ممکن هستیم، حتی کوچک‌تر از نسخه‌ی اصلیش در کیمک‌ بوک‌ها.

Weapon Omega

ولورین ریشو که در کوچه با یک دست با ددپول مبارزه می‌کند، درست از کمیک بوک کلاسیک Age of Apocalypse ماورل اقتباس شده است. او اولین بار در X-Men: Alpha #1 معرفی شد. Weapon Omega یک نسخه‌ی پیشرفته از ولورین در یک بازه‌ زمانی بسیار تاریک است، جایی که تنها خبر مثبت برای او، زنده بودن جین گری است. با این حال او چرا آن قدر آشفته و عصبی است؟ جواب ساده است، چون او ولورین است.

Patch

Patch لباس سفید می‌پوشد، یک چشم‌بند به چشم می‌زند، و با هویتی پنهان مأموریت‌هایش را انجام می‌دهد. هیچکس نمی‌داند او ولورین است با این که به راحتی می‌توان از طریق موها و رفتارهایش او را شناخت. در فیلم Deadpool & Wolverine، ما او را در حال قمار می‌بینیم، احتمالاً در جزیره‌ی مادریپور اندونزی، همان‌طور که در سریال The Falcon and the Winter Soldier دیدیم.

Old Man Logan

فیلم Logan یک اقتباس ظریف از کمیک بوک Old Man Logan است،اما نسخه‌ی اصلی آن را در این فیلم می‌بینیم، همان کابوی که با یک شاتگان به ددپول شلیک می‌کند.

ولورین مصلوب

با چنین طرح کمیک بوکی، انتظار نمی‌رفت که از آن در فیلمی استفاده شود، اما ددپول این کار را انجام می‌دهد. صحنه‌ی به صلیب کشیده شدن ولورین بر روی نماد X، مستقیم از طرح جلد Uncanny X-Men #251 برداشته شده است.

هالک علیه ولورین

ولورین به شکلی غافلگیرانه در ابتدا در یکی از کمیک بوک‌های هالک ظاهر شد. یک بار به عنوان حضور افتخاری در پایان The Incredible Hulk #180 و بار دیگر در نقشی پررنگ‌تر در مبارزه با Green Goliath در Incredible Hulk #181. در این جا ما ولورین را در لباس قهوه‌ای در حال مبارزه با هالک می‌بینیم. تفاوتی در این جا با کمیک‌بوک‌ها وجود دارد که ولورین با لباس زرد و آبی با هالک می‌جنگد، احتمالاً به این دلیل که با ولورین اصلی فیلم اشتباه گرفته نشود. یک نما سریع از چهره‌ی هالک در پنجه‌های ولورین هم می‌بینیم که از روی جلد کمیک بوک The Incredible Hulk #340 تاد مک فارلن برداشته شده است.

The Cavillrine

برخلاف نسخه‌های مختلف شخصیت‌ ولورین که همه توسط هیو جکمن بازی شد، این فیلم یک بازیگر سورپرایز را برای نقش ولورین معرفی می‌کند، آن هم هنری کویل است، که ددپول او را The Cavillrine صدا می‌زند. تقریباً بعد از این که کویل در اواخر ۲۰۲۲ سال اعلام کرد که به عنوان سوپرمن برنخواهد گشت، تمام هواداران شروع به تصور کردن او در نقش‌های متفاوت جهان مارول کردند… و حالا آن‌ها به آرزوی‌شان رسیدند، البته یک جورایی. یک جوک جالب هم در زمان برخورد ددپول با کویل می‌شنویم:«ما باهات بهتر از اون ****های خیابونی رفتار می‌کنیم» که اشاره‌ به رفتار دی‌سی و برادران وارنر با کویل دارد، که بعد از سپرده شدن جهان دی‌سی به جیمز گان و پیتر سفرن همه نقشه‌ها عوض شد. محض روشن‌سازی، چیز بدی بین استدیوهای دی‌سی و کویل تا جایی که ما می‌دانیم وجود ندارد، فقط حیف که اوضاع به این شکل پیش رفت.

نسخه‌های متفاوت ددپول

در فیلم Deadpool & Wolverine با ۱۰۰ نسخه از ددپول که به عنوان Deadpool Corps در نقطه‌ی اوج داستان فیلم نمایان می‌شوند، بااین اعداد، مطمئناً چند تا از آن‌ها را از دست دادیم – با این که خیلی از آن‌ها کامل شبیه به ددپول فقط در سایزهای و شکل‌های متفاوت بودند. سعی میکنیم به تعدادی از آن‌ها اشاره کنیم:

خانم ددپول

بالاخره ما همسر رایین رینولدز، بلیک لایولی را در فیلم ددپول دیدیم. البته صورت او را در فیلم نمی‌بینیم( و ببخشید که تیلور سویفت نقش او را بازی نمی‌کند) با این حال یک شوخی جنسی در مورد سریال Gossip Girl می‌کند. واندا ویلسون، همان خانم ددپول، توسط ویکتور گیشلر و راب لایفلد در Deadpool: Merc With a Mouth #7 معرفی شد

Dogpool/Mary Puppins

شاید کل اینترنت منتظر شخصیت Lady Deadpool بودند، اما خود وید ویلسون فقط عاشق یکی بود، آن هم نسخه‌ی سگ خود، Dogpool ! نقش Dogpool توسط Peggy که به عنوان زشت‌ترین سگ بریتانیا شناخته می‌شود بازی شد. این شخصیت در ابتدا توسط گیشلر و فیلیپ باند در Prelude to Deadpool Corps #3 معرفی شده بود.

Headpool

آن سر قطع شده زامبی با ادب ددپول. این نقش توسط ناتان فیلیون بازی شده، و اولین بار توسط رابرت کرکمن و سین فیلیپس در  Marvel Zombies #3 معرفی شد.

Kidpool

نقش Kidpool، وید ویلسون کودک را چه کسی بازی می‌کند؟ خود بچه‌ی رایان رینولدز. اینز رینولدز، دختر رایان و بلیک، نقش Kidpool را بازی می‌کند. Kidpool در کمیک Prelude to Deadpool Corps #2 توسط گیشلر و ویلس پورتاسیو معرفی شد. فقط کیدپول را Babypool اشتباه نگیرید، که او هم در این فیلم حضور داشت.

Cowboy Deadpool/The Deadpool Kid

این شخصیت در کمیک بوک Merc With a Mouth #7 توسط گیشلر و بونگ معرفی شد. کابوی ددپول البته فقط لحظه‌ای کوتاه در فیلم Deadpool & Wolverine حضور دارد و توسط بازیگر معروف سینمای هالیوود، متئو مک‌کانهی صداگذاری شده است.

Dancepool

برای این شخصیت باید به IMDb اطمینان کنیم، که نیک پائولی رقاص را به عنوان Dancepool لیست کرده است.

Deadpool 2099

واردا ولیسون، نقش Deadpool 2099 را با یک استایل انیمه‌ای و کلاه خود LED بازی می‌کند.

با این حال تعداد زیادی از Deadpoolها هم بودند که نتوانستیم هویت آن‌ها را تشخیص بدهیم. بعضی‌ از هوادارن قسم می‌خورند که یک نسخه از ددپول در لباس Avengers: Endgame دیدند و شاید هم حتی Kingpool و Pandapool هم جایی میان جمع باشند. و البته جدیدترین نسخه‌ی ددپول، یعنی Peterpool.

حضورهای افتخاری شخصیت‌های دنیای ابرقهرمانی Fox

حالا به جز ولورین و ددپول، به شخصیت‌های دیگر جهان ابرقهرمانی کمپانی فاکس که در فیلم حضور داشتند بپردازیم.

دافنه کین در نقش لورا/X-23

بعد از حضور در فیلم Logan به عنوان دختر ولورین، حالا دوباره در این نقش احساسی به فیلم Deadpool & Wolverine اضافه شده است. خبر خوشحال کننده این است که با حضور او در جهان ددپول، احتمالاً دوباره شاهد حضورش باشیم.

جنیفر گارنر در نقش الکترا

اولین بار گارنر نقش الکترا را در فیلم Daredevil در سال ۲۰۰۳ بازی کرد و سپس در فیلم Elektra در سال ۲۰۰۵ به ایفای همین نقش پرداخت، که البته هر دو فیلم شکست مفتضحانه‌ای بود. نکته‌ی جالب این جاست که در فیلم، او تیکه‌ای به همسر سابقش یعنی بن افلک در نقش دردویل و مرگ او در The Void می‌اندازد.

چنینگ تیتوم در نقش گمبیت

چنینگ تیتوم سال‌ها سعی کرد تا یک فیلم spinoff از شخصیت گمبیت بسازد اما نتیجه‌ای در برنداشت و پس از خریداری شدن فاکس توسط دیزنی هم کلا این موضوع خاتمه پیدا کرد. دقیقاً به همین خاطر است که او مداوماً در فیلم Deadpool & Wolverineمی‌گوید که تا قبل از این کسی به سراغش نیامده بود. اما جوک‌های او وقتی جالب‌تر می‌شود که او به عدم داشتن لهجه‌ی کیجنی(جنوب آمریکا) تیلور کیج در فیلم X-Men Origins: Wolverine اشاره می‌کند و می‌گوید چون او در نیواورلئان بزرگ شده، می‌تواند بهتر این کار را انجام دهد. در فیلم Deadpool & Wolverine تیتوم چنان دیالوگ‌هایش آمیخته به لهجه است که حتی ددپول را دیوانه می‌کند.

کریس اوانز در نقش جانی استورم/مشعل انسانی

بله، کریس اوانز آن طور که از تبلیغات فیلم Deadpool & Wolverine انتظار می‌رفت، نقش کاپیتان آمریکا را بازی نمی‌کند، بلکه به ایفای نقش جانی استورم یا همان مشعل انسانی از فیلم چهار شگفت‌انگیز می‌پردازد. در این جا او بسیار بی‌ادب و بدزبان است و اگر تا بعد از تیتراژ پایانی صبر کنید متوجه این موضوع خواهید شد.

آرون استنفورد در نقش Pyro

استنفورد نقش Pyro را در X2 و X-Men: The Last Stand بازی می‌کند و در این جا هم در نقش دستیار کاساندرا نووا ظاهر می‌شود و در آخر به او خیانت می‌کند.

تایلر مین در نقش دندان خنجری

مین دوباره به عنوان رقیب ولورین برمی‌گردد، نقشی که او در اولین فیلم X-Men بر عهده داشت. این نقش در فیلم X-Men Origins: Wolverine توسط لیو شرایبر بازی شد.

Toad

در حضوری کوتاه، این جهش‌یافته‌ی زبان‌دراز(به معنای واقعی کلمه) به عنوان بخشی از ارتش کاساندرا نووا برمی‌گردد. در داخل فیلم اولین X-Men متوجه می‌شویم چه بر سر قورباغه‌ای می‌آید که آذرخش به او اصابت می‌کند. در این جا نقش او توسط دنیل مدینا راموس بازی می‌شود.

Deathstrike

پس از فیلم X2، این بار Deathstrike در حضوری کوتاه با ناخن‌های آدامانیتوم بلند برمی‌گردد. در فیلم X2 نقش او را کلی هو و در این فیلم نقش او را جید لای بازی کرد.

Azazel

Azazel، یک جهش‌یافته با چهره‌ی شیطانی که قابلیت تله‌پورت دارد. او نقش کوتاهی در X-Men: First Class داشت و به عنوان یک جسد هم X-Men: Days of Future Past حضور پیدا کرد. در فیلم X-Men: First Class نقش او توسط جیسون فلمینگ و اینجا توسط ادروادو گاگو میونز بازی شد.

Juggernaut

این جهش‌یافته متوقف‌نشدنی با همان لباس فیلم X-Men: The Last Stand برمی‌گردد، هر چند این بار نقش او را وینی جونز ایفا نمی‌کند. در این جا نقش این شخصیت، به کشتی‌کچ‌گیر سابق، آرون دبلیو رید واگذار شده است. Juggernaut در فیلم Deadpool 2 هم حضور داشت که البته در آن جا توسط مدل‌ CGI از روی کارگردان فیلم دیوید لیچ با صدای رایان رینولدز راه‌اندازی شد.

Blob

او به عنوان یکی از نوچه‌های کاساندرا نووا در فیلم حضور دارد و نقش او را مایک واترز بازی می‌کند. نقش او قبل از این توسط کوین دوراند در فیلم X-Men Origins: Wolverine و گوستاو کلاود در X-Men Apocalypse بازی شد.

Psylocke

در ارتش نیروهای کاساندرا نووا یک جهش‌یافته وجود دارد که از شلاقی همانند با نیروهای سایکیک Psylocke استفاده می‌کند. هر چند که اینجا ایفای این نقش همانند فیلم X-Men: Apocalypse بر عهده‌ی اولیویا مان نبود . آیشا حسین در فیلم Deadpool & Wolverine نقش او را بازی کرد

وسلی اسنایپس به عنوان بلید

قبل از فیلم Deadpool & Wolverine، نقش بلید سه بار توسط وسلی اسنایپس بازی شد. در واقع رنسانس فیلم‌های ابرقهرمانی مدرن، از اولین بلید در سال ۱۹۹۸ شروع شد و با دنباله‌ی آن ادامه یافت و البته همه‌ی آن‌ها در Blade: Trinity نابود کرد! فیلمی که در آن رایان رینولدز هم بازی کرد. اسنایپس همچنین در یک اپیزود عالی از سریال What We Do in the Shadows به عنوان فردی نیمه‌انسان و نیمه خون‌آشام به ایفای نقش پرداخت که البته در آن‌جا فقط او را به اسم وسلی صدا می‌زدند پس یک جورایی نمی‌شود آن را به پای نقش بلید گذاشت. حالا که او به جهان سینمایی مارول برگشته، بگذارید سه تا از جوک‌های برتر مربوط به او را بیان کنیم:

اسنایپس می‌گوید او تنها بلیدی است که بوده و خواهد بود. بعد از این جمله ددپول مستقیماً به دوربین نگاه می‌کند و به پروژه‌ی مارول با حضور ماهرشالا علی اشاره می‌کند که هنوز از سال ۲۰۱۹ در حال ساخت است. شاید واقعا حق با اسنایپس باشد؟

وقتی که بلید اولین بار ددپول را می‌بیند به او می‌گوید : «ازت خوشم نمیاد» که ددپول جواب می‌دهد:«هیچوقت خوشت نمیومد». اگر از آن هواداران سرسخت مارول نباشید، نمی‌دانید که این دو در حین فیلمبرداری فیلم Blade: Trinity چقدر روی اعصاب یکدیگر می‌رفتند. دلیل؟ چون اسنایپس در نقش بلید حتی در لحظه‌های غیر از فیلمبرداری فرو رفته بود و رینولدز هم سعی می‌کرد با کارهایش او را از توی نقشش درآورد.

در جنگ با نیروهای کاساندرا نووا، بلید می‌گوید: «بعضی از بیشرف‌ها هنوز می‌خوان با اسکیت رو یخ از تپه بالا برن»… که ارجاعی به یکی از جنون‌آمیزترین دیالوگ‌ها در تاریخ فیلم‌های سینمایی است، وقتی که بلید آن را در حین مبارزه با دیکن فراست(با بازی استفن دورف) می‌گوید. در واقع اسنایپس زمانی این دیالوگ اولین بار به ذهنش رسید که روزی در حال خوردن جوجه با سرشیر بود. درسته، ما هم دقیقا نمی‌دانیم او در مورد چه چیزی صحبت می‌کند.

جان فاورو در نقش هپی هوگان

احتمالا خودتان متوجه این مورد شدید. فاورو، که دو فیلم اول Iron Man را بازی کرد، همان کسی است که در ابتدای فیلم مؤدبانه درخواست پیوستن ددپول به انتقام‌جویان را رد می‌کند. جان فاورو تا به حال هشت بار نقش هپی در فیلم‌های سینمایی مارول حاضر شد و صداگذاری او را هم در انیمیشن What If…? به عهده داشت.

وونمی موساکو در نقش Hunter B-15

Hunter B-15 شخصیتی کلیدی در هر دو فصل سریال Loki بود. او به عنوان سربازی که به دنبال هویت خود می‌گشت کار خود را شروع کرد و حالا در حال گرداندن TVA است.

کریس همسورث در نقش ثور

البته این را نمی‌شود آن‌قدرها حضور یک شخصیت حساب کرد، چون حضور ثور تنها در صفحه‌ی نمایش تلویزیون‌های داخل TVA است که در آن، در حال آرام کردن بدن مجروح ددپول و گریه کردن است. احتمالاً این صحنه را در فیلم Secret Wars خواهیم دید، اما بگذارید نتیجه‌گیری قطعی را به همان موقع عرضه‌ی فیلم موکول کنیم.

کریس ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا

این حتی از گزینه‌ی قبلی هم کمتر حساب می‌شود! ما تصاویر زیادی در تلویزیون TVA از ایوانز در نقش کاپیتان آمریکا می‌بینیم که احتمالاً بعدش سریع لباس را عوض می‌کند تا در نقش مشعل انسانی فرو رود!

اولی پالمر

اگر مستند Welcome to Wrexham از شبکه FX را دیده باشید، می‌دانید که رینولدز به صورت شریکی، رئیس باشگاه رسکهام ولز است. پالمر، مهاجم تیم، حضور مختصری در فیلم به عنوان فردی در داخل بار دارد.

راب مک‌الهنی

راب مک‌الهنی همان شریک دیگر رینولدز در ریاست باشگاه رکسهام است. این بازیگر که در سریال It’s Always Sunny in Philadelphia بازی کرده، حضور مختصری به عنوان سرباز TVA در فیلم دارد.

استن لی

استن لی تابحال در تمام فیلم‌های ددپول بازی کرده، و فیلم Deadpool & Wolverine هم از این قاعده مستثنی نیست. در نبرد با Deadpool Corps، همان‌طور که ولورین و ددپول مسیر خود را با کشتن ددپول‌های مولتیورس باز می‌کنند، شما می‌توانید سر کارتونی استن لی را در بدنه‌ی نقاشی شده یک اتوبوس ببینید.

دیگر ارجاعات و ایستر اگ‌ها

ددپول می‌گوید ولورین به این دلیل این لباس را می‌پوشد چون بعد از طلاق اضافه وزن پیدا کرده، که به طلاق جکمن در دنیای واقعی اشاره دارد. با این دیالوگ، نمایش سیکس پک‌های جکمن در انتهای فیلم، تأثیر برجسته‌تری پیدا می‌کند.

گروه رهبری شده توسط Pyro یک ماشین Fantasticar از دنیای Fantastic Four دارند، که لوگوی آن هم روی آن درج شده است. به این‌ها یک کامیون بستننی فروشی از سریال Moon Knight و ماشین Red Skull از فیلم Captain America: The First Avenger را اضافه کنید.

هلی کریری که در the Void سقوط کرده، شبیه به Q-shipهای Thanos از فیلم‌های Infinity War و Endgame است. احتمالاً لوگوی فاکس قرن بیستم را هم به صورت نیمه‌مدفون دیدید. اسکلت‌های بزرگ‌تر از اندازه‌ی معمول Antman/Giant-Man همچنین قابل مشاهده است و همچنین ددپول با گفتن نام پل راد به بازیگر نقش Antman ارجاع می‌دهد.

در دفتر هپی چند یادبود وجود دارد که یکی از آن‌ها سپر نیمه‌کاره کاپیتان آمریکا در اولین فیلم Iron Man است.

ددپول در ماشین ولورین، ادای تار پرت کردن مرد عنکبوتی را در می‌آورد، که به دلایل کپی رایت، این احتمالاً نزدیک‌ترین ارجاعی است که می‌توان به مرد عنکبوتی داشت.

این موارد در the Void شناسایی شدند: سپر کاپیتان آمریکا از کمیک بوک‌های نیک اسپنسر، یک کلاه خود قدیمی ثور، و یک دیوار سنگی به شکل سر واندا ماکسیموف، فقط به خاطر هواداران ساحره‌ی قرمز که از اتفاقی که برای او در فیلم Multiverse of Madness افتاد خوششان نیامد.

محافظ Void، یعنی Alioth از سریال Loki در فیلم Deadpool & Wolverine حضور دارد.

از جهان X-Men به پروفسور X، سایکلوپس، استورم، جین گری، بیست و دیگران اشاره می‌شود.

ددپول جوکی در مورد در مورد فیلم Van Wilder(که رینلودز در آن بازی کرد) به Nicepool می‌گوید که Nicepool جواب می‌دهد که او هم قادر به شکستن دیوار چهارم است و سپس رو به بیننده‌ها می‌کند و می‌گوید: «The Proposal» که اشاره به فیلم دیگر رایان رینولدز دارد.

بعد از این که به ددپول گفته می‌شود پانیشر در حمله به کاساندرا نووا جان خود را در the Void از دست داد، ددپول می‌گوید:«کدومشون؟ خیلی پانیشر داشتیم». بازیگران متعددی همانند دولف لاندگرن، توماس جین، ری استیونسون و حالا هم جان برنثال نقش فرانک کسل را بازی کردند.

مغازه‌ی پشت صحنه‌ی نبرد ددپول و ولورین با نسخه‌های مولتیورس ددپول، نامش Liefeld’s Just the Feet است، ارجاعی به خالق ددپول راب لایفلد.

خب این تمام چیزهای بود که از ایستراگ‌ها، حضورهای افتخاری و جوک‌های فیلم Deadpool & Wolverine فهمیدیم. فکر می‌کنید چیزی از دست رفته؟ اگه آره کامنتش کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!