فانی لند‌

ایلان ماسک از «روبو تاکسی» و «روبو ون» تسلا رونمایی کرد

ایلان ماسک سرانجام در رویداد «ما، ربات» که روز ۱۰ اکتبر در استودیو برادران وارنر در بربنک، کالیفرنیا برگزار شد، روبوتاکسی تسلا را معرفی کرد.

روبوتاکسی(Robotaxi) که با الهام از سایبرتراک(Cybertruck)، معروف به سایبرکب Cybercab ساخته شده، دارای درهای پروانه‌ای و دو صندلی است.

ماسک همچنین در این مراسم از روبو ون تسلا رونمایی کرد که می‌تواند تا ۲۰ نفر را حمل کند یا کالا جابجا کند. این خودروها کاملا خودران و بدون راننده هستند.

تاکسی‌های کم هزینه

ماسک تاکید کرد که خودروها معمولا هزینه زیادی دارند، به ویژه با توجه به اینکه خودروها به طور متوسط ‌تنها ۱۰ ساعت از ۱۷۰ ساعت در هفته مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس از آن می‌توان از یک خودروی خودران حدود پنج برابر بیشتر استفاده کرد.

ماسک با اشاره به اینکه خودروهای خودمختار 10 برابر ایمن‌تر از رانندگان انسانی خواهند بود، گفت: با استقلال، زمان خود را پس خواهید گرفت.

هزینه حمل و نقل خودمختار آنقدر پایین خواهد بود که می‌توانید آن را به عنوان حمل و نقل انبوه فردی در نظر بگیرید. ایلان ماسک همچنین تایید می‌کند که Cybercab را می‌توان برای استفاده شخصی خریداری کرد. انتظار می‌رود هزینه آن زیر ۳۰ هزار دلار باشد.

ماسک افزود که هزینه عملیاتی روبوتاکسی ۲۰ سنت در هر مایل به اضافه ۳۰ تا ۴۰ سنت با مالیات خواهد بود.

ایلان ماسک خاطرنشان کرد که تسلا انتظار دارد تا سال آینده رانندگی کاملا خودکار بدون نظارت در تگزاس و کالیفرنیا انجام شود. انتظار می‌رود تا قبل از سال ۲۰۲۷ تولید سایبرکب انجام شود.

ایلان ماسک تکرار کرد که اتومبیل‌های خودران بسیار ایمن‌تر از انسان‌ها خواهند بود زیرا هوش مصنوعی هرگز حواسش پرت نمی‌شود. ماسک همچنین اعلام کرد که سایبرکب از شارژ القایی استفاده خواهد کرد.

روبوون‌ها نیز در این مراسم به روی صحنه رفتند. این وسیله نقلیه می‌تواند تا ۲۰ نفر را حمل کند. ماسک علاوه بر این خودروها از ربات‌های اُپتیموس ژن ۲(Optimus Gen ۲) در این رویداد رونمایی کرد.

ویدیویی که کاربردهای خانگی اُپتیموس را به نمایش می‌گذارد نیز پخش شد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!