فانی لند‌

مایکروسافت به ادعای توقف فروش کنسول ایکس باکس در عربستان سعودی واکنش نشان داد

در اوایل ماه جولای، تام وارن از The Verge اشاره کرد که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای تغییر تمرکز ایکس باکس از مناطقی که در آن‌ها مشکل دارد، به بازارهای مطلوب‌تر مانند ایالات متحده و بریتانیا است. روز گذشته، گزارش دیگری به دست رسید که مایکروسافت در حال آماده شدن برای خروج از یک بازار بزرگ است.

روزنامه‌نگار و مدیرعامل True Gaming در عربستان سعودی، محمد البسیمی، اخیرا در توییتر ادعا کرد که ایکس باکس در حال آماده شدن برای خروج از توزیع سخت‌افزار کنسول خود در عربستان سعودی است. طبیعتا، عربستان سعودی یک بازار بزرگ و بسیار مهم بازی در خاورمیانه است، بنابراین خروج ایکس‌باکس از آنجا به طور طبیعی نگرانی‌هایی درباره کاهش گسترده‌تر این پلتفرم ایجاد می‌کند.

زمانی که این شایعات در ابتدا مطرح شد، منابع اعلام کردند که ایکس‌باکس برنامه‌ای برای خروج از عربستان سعودی یا هر منطقه دیگری که در حال حاضر در آن فعالیت می‌کند، ندارد. با توجه به اینکه در چند هفته گذشته شایعات بالا گرفتند، جز کوردن از مایکروسافت درخواست کرد که درباره این شایعات اظهار نظر کند.

در نهایت، امی سیلورمن، مدیر بخش فروش مصرف‌کنندگان ایکس‌باکس با بیانیه‌ای پاسخ داد:

دستگاه‌های ایکس‌باکس در همه کشورهای پشتیبانی شده توسط سخت‌افزار فعلی Xbox، از جمله عربستان سعودی، در دسترس هستند. دسترسی به کنسول ممکن است بر اساس کشور متفاوت باشد، اما بازی‌های ایکس‌باکس را می‌توان روی کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی، تلفن‌ها، تبلت‌ها یا تلویزیون‌هایی که ایکس‌باکس کلود گیمینگ در آن‌ها موجود است، تجربه کرد.

سیلورمن همچنین اشاره کرد که بازیکنان می‌توانند به xbox.com/regions مراجعه کنند تا ببینند ایکس‌باکس در کدام مناطق همچنان در دسترس خواهد بود و انتظار چه نوع پشتیبانی‌ای در هر منطقه داشته باشند.

طبیعتا چیزهایی مانند Xbox Cloud Gaming به دسترسی به مراکز داده منطقه بستگی دارد. به طور طبیعی باید انتظار داشت که سطح موجودی ایکس‌باکس سری X|S یا در واقع سطح موجودی هر محصول سخت‌افزاری، با تولید واحدهای جدید و در پاسخ به سطح عرضه و تقاضایی که در هر لحظه خاص وجود دارد، نوسان پیدا کند.

حداقل در حال حاضر، به نظر می‌رسد که مایکروسافت هیچ برنامه‌ای برای رها کردن هیچ یک از مناطق موجود خود در خاورمیانه، از جمله عربستان سعودی، وجود ندارد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!