فانی لند‌

کشورهایی با بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی در سال 2024 + اینفوگرافیک

با وجود اینکه کشورهایی مانند ایالات متحده، چین، هند یا آلمان اغلب در رتبه‌بندی‌های اقتصادی برتری دارند، ایالات متحده تنها اقتصاد بزرگ در میان ۱۰ کشور اول در رتبه بندی بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴ است که در نزدیکی صدر آن قرار می‌گیرد. اینفوگرافیک زیر، کشورها و سرزمین‌هایی با بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴ را با سال ۲۰۱۴ مقایسه می‌کند. این مقایسه بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول انجام شده است.

تمام ارقام بر حسب دلار بین‌المللی هستند و بر اساس برابری قدرت خرید (PPP) تعدیل شده‌اند. برابری قدرت خرید روشی است که برای مقایسه قدرت خرید واحدهای پولی مختلف در کشورهای گوناگون استفاده می‌شود.

تولید ناخالص داخلی در مقابل سرانه تولید ناخالص داخلی

تولید ناخالص داخلی (GDP) کل تولید اقتصادی یک کشور یا منطقه را اندازه‌گیری می‌کند. در حالی که سرانه تولید ناخالص داخلی، تولید را بر جمعیت تقسیم می‌کند و نشان‌دهنده میانگین تولید اقتصادی به ازای هر فرد است.

وقتی عامل جمعیت در نظر گرفته می‌شود، کشورها یا سرزمین‌های کمتر شناخته شده با جمعیت کمتر اما ثروت قابل توجه، در جایگاه‌های برتر ظاهر می‌شوند.

کشورهایی با بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۴

لوکزامبورگ که در سال ۲۰۱۴ در جایگاه سوم قرار داشت، اکنون با سرانه تولید ناخالص داخلی ۱۴۴،۰۰۰ دلار برای جمعیتی ۶۶۹،۰۰۰ نفری، در صدر قرار دارد. این کشور کوچک محصور در خشکی در غرب اروپا، به بخش مالی قدرتمند خود که ۲۵٪ از تولید ناخالص داخلی‌اش را تشکیل می‌دهد، شناخته می شود و یکی از بهشت‌های مالیاتی برتر جهان است.

ماکائو در سال ۲۰۲۴ در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و همچنین در میان بهشت‌های مالیاتی برتر جهان رتبه‌بندی می‌شود. بهشت مالیاتی به مناطقی گفته می‌شود که قوانین مالیاتی آسان‌تری دارند و افراد و شرکت‌ها می‌توانند از مزایای مالیاتی آن بهره‌مند شوند.

تنها دو کشور یا سرزمین در میان ۱۴ کشور برتر در سال ۲۰۲۴ دارای جمعیتی بیش از ۱۰ میلیون نفر هستند.

ایرلند، گویان، دانمارک و تایوان از سال ۲۰۱۴ به این فهرست پیوسته‌اند، در حالی که کویت، عربستان سعودی، آندورا و هنگ کنگ از این فهرست خارج شده‌اند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!