فانی لند‌

«صداوسیمای استانی» باید به قرارگاهی رسانه‌ای تبدیل شود تا مطالبات مردم دردکشیده استان را پیگیری کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون امور استان‌ها مهم‌ترین مأموریت این معاونت را اصلاح قوانین اشتباه و تلاش برای جایگزینی نظام‌نامه‌های جدید با هدف مانع‌زدایی از تولید اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، «علیرضا کیخا» معاون امور استان‌های صداوسیما در نخستین نشست خود با مدیران ستاد این معاونت، باور عمیق به گفتمان انقلاب اسلامی را ابزاری مؤثر دانست و تأکید کرد: گفتمان و تولید محتوا در شبکه‌های استانی باید بر پایه صداقت و صراحت در کلام استوار باشد.

لزوم هماهنگی قالب و محتوا در برنامه‌سازی‌ها

کیخا به عوامل توفیق شبکه استانی، مانند انتقال دوربین‌ها از مراکز استان و شهرها به روستاها و مناطق محروم اشاره و تأکید کرد: صداوسیمای استانی باید به قرارگاهی رسانه‌ای تبدیل شود تا مطالبات مردم دردکشیده استان را پیگیری کند.

وی همچنین ایجاد اعتماد میان مردم و تبدیل رسانه ملی به مرجع نهایی در مسائل را از دیگر عوامل توفیق شبکه‌های استانی دانست.

وی، هماهنگی قالب و محتوا در برنامه‌سازی را ضروری دانست، اما تأکید کرد که اولویت مهم‌تر، توجه به گفتمان و محتواست. وی بر نقش مؤثر رسانه ملی به‌عنوان نیروی پیشران در امر فرهنگ‌سازی و همانند لوکوموتیوران در هدایت این روند به سمت‌های مختلف تأکید کرد.

معاون امور استان‌ها بر اهمیت توجه ویژه شبکه‌های استانی به تولید و پخش آثار موسیقی، شعر، سرود و حمایت از خوانندگان و موسیقیدانان فعال در حوزه‌های سنتی و بومی‌به‌عنوان نمادهای ایرانی- اسلامی تأکید کرد.

وی همچنین معرفی قهرمانان گمنام استانی در دوران دفاع مقدس و روایت داستان‌های فداکاری‌های آنان، همراه با تصویرسازی مناسب برای مخاطبان را از امور مهم برشمرد.

کیخا بر لزوم تحول در محتوای تولیدی معاونت‌های صداوسیما تأکید کرد و گفت: با توجه به میزان دسترسی، ظرفیت‌ها و تولیدات بیشتر در استان‌ها، می‌توان آثار بیشتری از این مناطق را از طریق آنتن شبکه‌های سراسری پخش کرد.

اصلاحات ساختاری در شبکه‌های استانی

وی مهم‌ترین مأموریت معاونت امور استان‌ها را اصلاح قوانین اشتباه و تلاش برای جایگزینی نظام‌نامه‌های جدید با هدف مانع‌زدایی از تولید اعلام کرد.

افزایش برنامه‌سازی، رشد و توانمندسازی با آموزش‌های برنامه‌سازان شبکه‌های استانی به شیوه‌های جدید، تغییر در شاخص ارزیابی‌های برنامه‌ها مبتنی بر سند تحول، توجه به گفتمان‌سازی، سفرهای استانی کارشناسان حوزه‌های مختلف ستاد معاونت امور استان‌ها با هدف به نتیجه رساندن اتفاقات مفید و مؤثر و رفع مشکلات و ارتقای کیفی برنامه‌ها، حمایت معاونت‌های مختلف رسانه ملی از شبکه‌های استانی و هماهنگی آنان با مشکلات برنامه‌سازان شبکه‌های استانی و توجه ویژه به دغدغه‌های استان‌ها در امر برنامه‌سازی و اختصاص بودجه و امکانات منوط به شرایط استانی نیز از دیگر مواردی بود که وی در این نشست به آن‌ها اشاره کرد.

علیرضا کیخا همچنین صراحت در مطالبات را راز موفقیت شبکه‌های استانی و ستاد معاونت امور استان‌ها دانست.

آمادگی کامل شبکه‌های استانی در بحران‌ها

معاون امور استان‌ها در ادامه ضمن ابراز همدردی و تسلیت به مناسبت حمله بی‌رحمانه تروریستی رژیم منحوس صهیونیستی به مردم لبنان و عناصر حزب‌الله و شهادت سیدمقاومت سیدحسن نصرالله و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت بر استمرار تولیدات مرتبط به‌ویژه زیرنویس‌های مستند شبکه خبر درزمینه رویدادهای حمله رژیم صهیونیستی به لبنان تأکید کرد.

حضور و آمادگی ۱۰۰ درصدی شبکه‌های استانی در مواقع بحران و بررسی میزان به خط شدن قرارگاه رسانه‌ای معاونت امور استان‌ها و شبکه‌های استانی از دیگر موارد مطروحه در سخنان معاون امور استان‌ها در این نشست بود. کیخا در این زمینه تصریح کرد: در بحران‌ها، میزان آمادگی شبکه‌های استانی به مدیریت بحران با رویکرد قرارگاهی آن‌ها سنجیده می‌شود.

نمایش انزجار مردم از حملات وحشیانه رژیم غاصب

وی گفت: انعطاف در آنتن و جدول پخش برنامه‌ها بر پایه سیاست‌های رسانه ملی در حوزه تحول و همچنین پرداختن به موضوع بحران که الان حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به لبنان است، افزایش سرعت و دقت در زمینه انعکاس اخبار مستند، نمایش انزجارهای مردمی در استان‌ها با محوریت محکومیت حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم لبنان و عناصر حزب‌الله و شهادت سیدحسن نصرالله و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت، تغییر محتوایی برنامه‌های شبکه استانی و استودیو «ایران ما» بر مبنای وضعیت بحران از دیگر موارد تأکیدی وی در این نشست بود.

کیخا گفت: از این پس صورت‌جلسه‌های نشست‌های هفتگی با مدیران کل صداوسیمای استان‌ها از سوی ستاد و دفتر معاونت امور استان‌های رسانه ملی تنظیم و ابلاغ نمی‌شود، بلکه تنظیم و تهیه آن برعهده شبکه‌های استانی خواهد بود. وی افزود: در این صورت‌جلسه‌ها درج نظرهای شبکه‌های استانی با هدف ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها و عملکرد این معاونت، امری ضروری است.

تغییر آرایش آنتن با مدیریت مستقیم مدیران کل شبکه‌های استانی

ابراهیم شکوری ـ قائم‌مقام معاونت امور استان‌ها ـ نیز در این نشست بر تغییر آرایش آنتن با مدیریت مستقیم مدیران کل شبکه‌های استانی، طراحی برنامه‌ها با توجه به زیست‌بوم استان‌ها به‌ویژه در مواقع بحران (هم‌اکنون حمله رژیم غاصب به لبنان)، تعیین خط‌مشی برنامه‌های عملیاتی صداوسیمای استان‌ها منطبق با توصیه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه، تهیه و پخش سرودها و موسیقی‌های متناسب با اتفاقات روز که هم‌اکنون حملات تروریستی رژیم منحوس صهیونیستی به مردم لبنان است با هدف افزایش میزان اثرگذاری در برنامه‌های حوزه پیام و تنظیم صورت‌جلسه‌های عملیاتی و ایده‌یابی از سوی صداوسیمای استان‌ها تأکید کرد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!