فانی لند‌

آغاز نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست رسانه‌ای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور مهدی آذرپندار دبیر جشنواره و اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور مهدی آذرپندار دبیر جشنواره صبح امروز ۲۲ مهر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

آذرپندار در ابتدای این مراسم با یادی از شهدای مقاومت گفت: فرایند آغاز فیلم‌کوتاه تهران از آذر سال گذشته با انتخاب‌ فراخوان شصت‌وهشتمین جشنواره منطقه‌ای ساوالان آغاز شد. ما پس از یک دوره فطرت در جشنواره های منطقه‌ای اصرار داشتیم که حتما یک جشنواره منطقه ای پیش از جشنواره فیلم‌ کوتاه تهران برگزار کنیم. ۲ جشنواره منطقه ای دیگر هم قرار بود در خرداد و تیر در مشهد و قزوین برگزار شود که به دلیل شهادت شهید رئیسی کنسل شد و در شهریور امسال برگزار شد. امروز چیزی حدود ۱۴ فیلم از جشنواره‌های منطقه‌ای به جشنواره فیلم کوتاه تهران راه پیدا کرده است.

وی افزود: خوشحالیم که از سال ۱۴۰۰ جشنواره را در تاریخ مشخصی برگزار می‌کنیم و تاریخ جشنواره را تعییر ندادیم زیرا تاریخ ثابت از واجبات یک جشنواره بین‌المللی است. در فراخوان جشنواره روی شعار جشنواره خیلی بحث کردیم. در ۲-۳ دوره گذشته ما بحث تنوع ژانرها را مدنظر قرار دادیم و شعار امسال نیز برهمین اساس انتخاب شد. انتخاب شعار «جهان خیال‌انگیز تو» از یک آسیب‌شناسی انتخاب شد و ما فکر می‌کنیم که روی بعد تخیل و خیال در سینما ضعف داریم. ‌ امیدواریم که سینمای خیال‌انگیزی در فیلم‌کوتاه داشته باشیم و در ژانرهایی مانند علمی-تخیلی و فضاهای خیال‌انگیز سینمایی آثار خوبی مشاهده کنیم و قدم محکمی باشد برای دوره‌های بعد. در بخش فیلم داستانی از ۵۵ فیلم ۲۶ فیلم واجد عنصر خیال‌انگیزی است و این نکته مهمی است.

آذرپندار یادآور شد: وقتی بحث از خیال‌انگیزی می‌کنید بعد صنعتی و تکنولوژی سینما مورد بحث قرار می‌گیرد در نتیجه ما برای نخستین بار بخش هوش مصنوعی و واقعیت مجازی را اضافه کردیم که استقبال خوبی هم صورت گرفت. ۳۴۴ فیلم در بخش هوش مصنوعی از کشورهای دیگر دریافت کردیم. ۱۱ فیلم پذیرفته شدند که ۳ فیلم این بخش ایرانی است. در بخش واقعیت مجازی هم ۸ فیلم پذیرفته شد که ۱ فیلم ایرانی است.

این گزارش در حال تکمیل است …

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!