سازنده بازی Payday 3 به فاجعه بودن آن اعتراف کرد
یکی از اتفاقات ناراحتکننده سال گذشته را میتوان انتشار ناموفق بازی Payday 3 دانست. استودیو توسعهدهنده این بازی یعنی Starbreeze اعلام کرده که از این مشکل باخبر بوده و قصد دارد تا اعتماد طرفداران خود را به دست آورد.
مشکل اصلی بازی پی دی ۳ حس ناکامل بودن این اثر بود و این موضوع در کنار اشکالات سرورها و تعداد کم بازیکنها باعث شد تا این عنوان خیلی زود به یک اثر مرده تبدیل شود. جالب است بدانید که حتی در زمان اوج بازیکنان این عنوان، تعداد گیمرهای فعال قسمت دوم بیش از ۱۰ برابر این بازی بود که نتیجه، یک آمار فاجعه از این عنوان مورد انتظار محسوب میشد.
تهیه کننده اصلی بازی یعنی آندریاس پنیگر و آلمیر لیستو، رئیس بخش کامیونیتی بازی، در مصاحبه اخیر خود با PCGamesN، در رابطه با مشکلات این اثر و تلاش خود در رابطه با بازگرداندن اعتماد بازیکنان صحبت کردند.
لیستو با اعتراف به این که بازی Payday 3 از مشکلات بسیاری رنج میبرد گفت:
زمانی که شما یک بازی را راه اندازی میکنید و نتیجه فاجعه میشود و کسی نمیتواند بازی را تجربه کند، جایی برای پنهان شدن وجود ندارد… بازی ناتمام به نظر میرسد. این یک تجربه بد برای بازیکنان ما بود. مسئله دیگر این است که Payday ۲ نزدیک به ۱۰ سال در دست توسعه بود و Starbreeze به خوبی از آن آگاه بود. آموختن از تجربههای یک فرایند ده ساله چالشبرانگیز است چرا که هر پروژه بازی با پروژه دیگر متفاوت است.
پنیگر اشاره کرد:
بسیاری از مشکلات بازی به این دلیل بود که ما به اندازه کافی دقت لازم را خرج نکردیم. ما Payday 3 را ابتدا ساختیم و بعد به این فکر کردیم که از بازی چه میخواهیم…. من فکر می کنم که ما از موفقیت Payday ۲ بیش از حد مطمئن بودیم که خیلی سریع تصمیم می گیریم. البته هنوز هم باید به آینده بازی فکر کرد.
در حال حاضر، لیستو می گوید که قرار است Starbreeze بر روی سه عنصر مهم تمرکز کند تا بازیکنان را به این بازی بازگرداند. در ابتدا تیم توسعه وظیفه دارد تا بازی را «بهتر و بهتر» توسعه دهد، اما در مرحله دوم، این تیم قصد دارد تا با «احترام به جامعه بازیکنان» مشکلات این عنوان را حل کرده و اعتماد مخاطبین خود را بازگرداند. در نهایت هم این تیم قصد دارد تا با روایت یک داستان عالی، به این عنوان روح ببخشد.