فانی لند‌

زمان ماندگاری تزریق ژل به ناحیه تناسلی • مجله تصویر زندگی

امروزه جراحی‌های زیبایی در تمام بخش‌های بدن انجام می‌شوند و ایجاد تغییرات به‌منظور بهبودی ظاهر در تمام اندام‌ها امکان‌پذیر است. جراحی‌های واژینال که به‌منظور زیبایی و جوان‌سازی این اندام انجام می‌شوند، یکی از عمل‌های محبوب در میان زنان هستند که یکی از کم‌تهاجم‌ترین انواع آن تزریق ژل به واژن است. با انجام این روش می‌توان به جوان‌سازی واژن کمک کرده و مشکلاتی مانند چین‌وچروک و تیرگی در این ناحیه را برطرف کرد. این روش که تحت‌نظر پزشک متخصص انجام می‌شود، شرایط و ماندگاری مشخصی دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.

تزریق ژل به واژن با چه هدفی انجام می‌شود؟

پیش از بررسی ماندگاری تزریق ژل به واژن، نیاز است که با هدف و دلایل انجام این روش آشنا شوید. پوست اطراف واژن با افزایش سن، حالت افتاده پیدا کرده و دچار چین‌وچروک و تیرگی می‌شود. ازطرفی مسائلی مانند زایمان طبیعی، نوسان وزن و تغییرات هورمونی نیز این مشکلات را افزایش داده و با تغییر میزان چربی در لابیا که پوشش اطراف واژن است، باعث تغییر ظاهر آن می‌شود. این مشکلات باعث کمبود اعتمادبه‌نفس در زنان شده و این موضوع نیز تاثیر مستقیم در رابطه جنسی آن‌ها دارد. به‌منظور رفع این مشکل و بهبود وضعیت ظاهری واژن، راه‌های مختلفی وجود دارد که تزریق ژل به واژن یکی از آن‌هاست.

فرایند تزریق ژل با هدف افزایش حجم و بهبود وضعیت لابیا انجام می‌شود. در این روش با تزریق مقدار مشخصی ژل به بخش‌هایی از لابیا، ایرادات ظاهری آن را برطرف می‌کنند. این روش در دسته عمل‌های غیرتهاجمی جای می‌گیرد و یک فرایند سرپایی است که نیاز به بستری ندارد. هرچند اصلی‌ترین هدف انجام تزریق ژل زیبایی است، اما انجام آن برای برخی مشکلات زنان مانند بی‌اختیاری ادرار هم توصیه می‌شود. با کمک تزریق ژل همچنین می‌توان مشکل عدم قرینگی لابیا را برطرف کرد و به درمان مشکلاتی مانند آتروفی واژن کمک کرد.

فرایند تزریق ژل به واژن شامل چه مراحلی است؟

ماندگاری تزریق ژل به واژن تا حد زیادی به چگونگی انجام آن بستگی دارد. این تزریق دارای فرایندی بسیار ساده است؛ با این حال اگر برای انجام آن به پزشکی حاذق و باتجربه مراجعه نکنید، احتمال دریافت نتایجی دور از انتظار وجود دارد. فرایند انجام این تزریق به‌منظور دریافت نتایج مثبت و ماندگار را می‌توان به سه بخش اقدامات قبل از تزریق، عملیات حین تزریق و مراقبت‌های بعد از آن تقسیم کرد که جزئیات آن را درادامه توضیح خواهیم داد.

اقدامات قبل از تزریق

پیش از تزریق ژل به واژن نیاز به انجام آزمایشاتی است که نوع آن‌ها به تشخیص پزشک، تعیین می‌شود. این آزمایشات برای اطمینان از سلامت داخلی و عدم ابتلا به بیماری‌های مقاربتی یا مشکلات عفونی انجام می‌شود و درصورتی‌که بیمار مبتلا به مشکل خاصی باشد، تا زمان درمان بیماری تزریق انجام نخواهد شد. از دیگر اقدامات قبل از تزریق ژل به‌منظور آمادگی برای انجام این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قطع مصرف سیگار و الکل حداقل به‌مدت ۲ هفته قبل از تزریقاصلاح موهای ناحیه تناسلی با ژیلت، ۲۴ ساعت قبل از تزریققطع مصرف داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن با تشخیص پزشکمصرف کافی آب قبل از تزریق برای دهیدراته‌نبودن بدنپوشیدن لباس راحت و گشاد پیش از مراجعه به کلینیک برای تزریق

رعایت این نکات و دیگر توصیه‌های پزشک، به آمادگی بیشتر بیمار برای انجام تزریق و دریافت نتایج بهتر کمک می‌کند.

عملیات حین تزریق

پس از مراجعه به کلینیک در تاریخ مشخص و انجام اقدامات قبل از تزریق مانند تعویض لباس و… بیمار باید روی تخت مخصوص دراز بکشد. در مرحله بعد پزشک واژن را با مواد مخصوص ضدعفونی تمیز می‌کند و سپس ماده مخصوص بی‌حسی موضعی را به واژن تزریق می‌کند. این کار کمک می‌کند که بیمار حین تزریق، درد و سوزشی احساس نکند. سپس ژل مخصوص با سوزنی بسیار ظریف به نواحی مشخص‌شده از لابیا و واژن تزریق می‌شود. بعد از انجام تزریق، بیمار مدتی در ریکاوری باقی مانده و پس از آن به منزل بازمی‌گردد.

مراقبت‌های بعد از تزریق

مراقبت‌های بعد از تزریق، به تسریع دریافت نتایج کمک کرده و از مشکلاتی مانند عفونت یا تغییر شکل واژن جلوگیری می‌کنند. به‌منظور دریافت بهترین نتایج باید به چند نکته توجه کرد که عبارت‌اند از:

۲۴ تا ۴۸ ساعت استراحت و عدم انجام فعالیت‌های سنگینعدم مصرف سیگار و الکل تا ۷ روز بعد از تزریقپرهیز از انجام فعالیت‌های سنگین به‌مدت ۲ تا ۳ هفته بعد از تزریقپوشیدن لباس‌های نخی و گشاد تا ۲ هفته بعد از تزریقشست‌وشوی واژن با آب ولرم پس از مراجعه به دستشویی و خشک‌کردن آن به‌آرامیمراجعه فوری به پزشک در صورت بروز مشکلاتی مانند عفونت، درد شدید، خون‌ریزی و…عدم استفاده از دستگاه ماساژپرهیز از استحمام تا ۴۸ ساعتعدم استفاده از تامپون تا زمان مشخصپرهیز از رابطه جنسی تا زمان اعلام‌شده توسط پزشک

رعایت نکات بالا نه‌تنها دوران نقاهت را سرعت بخشیده و به بهبودی سریع‌تر بیمار کمک می‌کند، بلکه ماندگاری تزریق را نیز افزایش می‌دهد.

ماندگاری تزریق ژل به واژن به چه صورت است؟

یکی از دغدغه‌های مهم بیماران درمورد تزریق ژل، ماندگاری این روش است. ماندگاری تزریق ژل به عوامل مختلفی بستگی دارد که نوع ژل و ماده پرکننده یکی از آن‌هاست. انواع ژلی که برای تزریق به واژن استفاده می‌شوند، در سه دسته موقت، نیمه‌موقت و دائمی قرار می‌گیرند که ماندگاری و مدت‌زمان اثر هرکدام متفاوت است.

ماندگاری تزریق با ژل موقت: در این روش از اسید هیالورونیک، کلاژن و هیدروکسی آپاتیت کلسیم برای تزریق به واژن استفاده می‌کنند که بسته به دوز مواد، شرایط بیمار و نحوه تزریق از ۲ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. این نوع تزریق نیاز به تجدید دارد و در هر بار انجام مجدد، ماندگاری بیشتر می‌شود.ماندگاری تزریق با ژل نیمه‌موقت: در این روش از پری متیل متاکریلات که ماندگاری بیشتری نسبت به ژل موقت دارد، استفاده می‌شود. این ماده به نواحی عمیق‌تر تزریق شده و به‌صورت کامل جذب بدن نمی‌شود. این پرکننده نیازی به تجدید ندارد و درصورت ثبات وزن، عدم مصرف داروهای هورمونی و… به‌طور طبیعی حفظ می‌شود.ماندگاری تزریق با ژل دائمی: در این روش ماده پرکننده اغلب سیلیکون است که ماندگاری تزریق را به ۵ سال هم می‌رساند. برای افرادی که به‌دنبال راه‌حلی دائمی جهت رفع مشکلات واژن هستند، این روش بهترین انتخاب است. باتوجه‌به ماندگاری طولانی‌مدت سیلیکون، در تزریق با این ماده نیازی به تجدید نیست و بیمار تا سال‌ها از شرایط واژن خود لذت خواهد برد.

تاثیر تزریق ژل بر کیفیت رابطه جنسی

یکی از تاثیرات مهم تزریق ژل به واژن، بهبود کیفیت رابطه جنسی است. تغییرات ظاهری ایجادشده در وضعیت واژن و رفع مشکلاتی مانند افتادگی که احتمال سوزش بعد از رابطه را افزایش می‌دهند، اعتمادبه‌نفس فرد را بیشتر کرده و آمادگی او برای رابطه را افزایش می‌دهند. به‌ همین دلیل بیشتر افرادی که این روش را انجام می‌دهند، پس از مدتی بهبود کیفیت رابطه جنسی را نیز تجربه خواهند کرد.

کلام آخر

تزریق ژل به واژن با هر هدفی اعم از زیبایی یا درمانی، زمانی بهترین نتیجه را خواهد داشت که توسط پزشکی ماهر و باتجربه انجام شود. با مراجعه به پزشکان حاذق و معتبر، نیازی به نگرانی بابت کیفیت ژل تزریقی نخواهید داشت و فرایند تزریق به بهترین شکل انجام خواهد شد. ساکنان تهران با مراجعه به دکتر طاهره فروغی فر برای تزریق ژل به واژن، می‌توانند این عمل را در شرایطی عالی انجام داده و بهترین نتایج را دریافت کنند. جهت مراجعه به دکتر فروغی فر، فلوشیپ جراحی بازسازی کف لگن در زنان، کافی است با شماره‌های درج‌شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!