فانی لند‌

«سعید الهی» به سراغ تبیین «سینمای ملی؛ جایگاه و چالش‌های سینمای استراتژیک» می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دهمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی سیاستگذاری فرهنگی و هنری، به بررسی و تبیین مولفه‌ها، شاخص‌ها و عناصر استراتژیک در سینمای ملی ایران، می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، این نشست، با عنوان «سینمای ملی؛ جایگاه و چالش های سینمای استراتژیک» دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰ تا ۱۲ در پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات، به میزبانی پژوهشکده هنر برگزار می‌شود. در این نشست، سعید الهی، تهیه‌کننده و کارشناس فرهنگی، رامتین شهبازی، عضو هیأت علمی دانشگاه سوره سخنرانی خواهند کرد. دبیری علمی این نشست را ابوالفضل عابدی، عضو هیأت علمی پژوهشکده هنر، برعهده خواهد داشت.

توسعه گسترده مطالعات میان‌رشته‌ای در فیلم و سینما، ضرورت تحلیل و تبیین عناصر استراتژیک، برای توسعه سینمای ایران را روشن ساخته است. همچنین، بررسی این شاخص‌های راهبردی در فیلم‌ها، به‌عنوان یکی از حلقه‌های مفقوده در اعتلای سینمای ملی ایران و سیاستگذاری و حکمرانی سینمایی ایران، مطرح است. بنابراین، کشف این مولفه‌ها باعث توفیق در دستیابی به اهداف و افق‌های پیش روی سینمای ملی ایران، خواهد شد.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به نشانی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، شماره ۹ مراجعه کنند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!