فانی لند‌

«تشویق» به تنهایی کافی نیست/ «هنرمند» نباید نیازمند و گرسنه باشد/ وقتی «هنرمند» تامین باشد بهترین‌ها را انجام خواهد داد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «محمود پاک نیت» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص تبعات عدم توجه مسئولین به معیشت هنرمندان به خصوص هنرمندان تئاتر اشاره کرد و اظهار داشت: هنرمند نباید نیازمند و گرسنه باشد. باید تمام فکر و ذکر هنرمند، کارش باشد. اما اگر گرسنه بماند و به فکر یک لقمه نان باشد؛ به خاطر آن حاضر خواهد بود خودش را همه جوره بفروشد و هر کار ناپسندی را انجام بدهد. بنابراین اهمیت حمایت مالی از هنرمندان بسیار جدی است. باید به این باور داشت که وقتی هنرمند تامین باشد بهترین ها را انجام خواهد داد و از کارهایی که شاید هرز باشد و به درد نخور باشد پرهیز خواهد کرد.

«محمود پاک نیت» بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس ضمن اشاره به محاسن برگزاری محافلی همچون جشن مهر سینما و لزوم حمایت از اقشار مختلف اهالی سینما بیان داشت: جشن مهر سینما با حضور هنرمندان مختلف در رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی، مخصوصاً رشته‌های تصویر، بازی، کارگردانی، نویسندگی و تجلیل از چند عزیز شاخص سینمای ایران که سال‌های سال برای سینمای ما زحمت کشیدند و الگو و درسی برای آیندگان و ما بودند . شخصیت‌هایی که به هر حال از شاگردان آنها بودیم.

بازیگر مجموعه خاطره انگیز و فاخر «روزی روزگاری» ادامه داد: اولین چیزی که در این رویداد اهمیت دارد این است که هر یک از اهالی سینما که بنا به دلایل مختلف درگیری های متفاوتی دارند دور هم جمع می شوند و یکدیگر را ملاقات می کنند.

بازیگر سریال استراتژیک «آتش و باد» همچنین متذکر شد: در وهله دوم هم باید توجه داشت که به هر حال تشویق برای هر کسی لازم هست و فرق نمی‌کند که بچه باشد یا یک آدم ۵۰ ساله و۹۰ ساله یا حتی۱۰۰ ساله باشد. هر انسانی به نظر من نیاز به تشویق دارد. چرا؟ برای بهبود بخشیدن به کارش. و برای اینکه بفهمد آیا کار درستی انجام داده یا اشتباه کرده است. پس اگر اشتباه کرده است خب برود و خودش را اصلاح کند و بهتر کار کند تا بتواند مورد تشویق قرار بگیرد. اگر هم کار خوب کرده باشد خب تشویق شده است. بنابراین این تشویق خیلی مهم است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «در چشم باد» در پاسخ به این پرسش که آیا تقدیر صرف از هنرمندان کافی است؟ و نقش مسئولین در این اقدام چیست؟ پاسخ داد: قطعا این تشویق به تنهایی کافی نیست. این جشن فقط یک اتفاقی است برای تقدیر و تشویق از زحمتی که یک هنرمند در طول یک سال کشیده است. ولی آن چیزی که اهمیت دارد حمایتی است که مسئولین از هنر و هنرمندان باید انجام دهند. و اینکه این حمایت از اهالی سینمایی باشد یا نقاش و یا تئاتری باشد فرقی نمی کند.

این بازیگر پیشکسوت عرصه‌ هنرهای نمایشی در کشور افزود: مثلا در خصوص تئاتر باید اشاره بکنم که تئاتر هنری‌ است که اصلاً بازده مادی ندارد و نیاز است تا هنرمندانی که در این رشته هستند تشویق شوند و باید مسئولین در این زمینه فعال باشند و حمایت کننده‌های مادی و مالی هنر تئاتر باشند.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر تصریح کرد: البته مسئله حمایت های معنوی مقوله ای جداست که باید هم صورت بگیرد ولی مسئله حمایت مادی کار خیلی مهمی است. چون هنرمند نباید نیازمند و گرسنه باشد. باید تمام فکر و ذکر هنرمند، کارش باشد. اما اگر گرسنه بماند و به فکر یک لقمه نان باشد؛ به خاطر آن حاضر خواهد بود خودش را همه جوره بفروشد و هر کار ناپسندی را انجام بدهد. بنابراین اهمیت حمایت مالی از هنرمندان بسیار جدی است. باید به این باور داشت که وقتی هنرمند تامین باشد بهترین ها را انجام خواهد داد و از کارهایی که شاید هرز باشد و به درد نخور باشد پرهیز خواهد کرد.

«محمد پاک نیت» همچنین با اشاره به انتصاب «رائد فریدزاده» به عنوان ریاست سازمان سینمایی در پایان این گفت و گو بیان داشت: باید ببینیم عملکرد دکتر فریدزاده چگونه خواهد بود. همه اهالی هنر منتظر هستند که عملکرد مسئولین را ببینند. من هم امیدوارم و هم انتظار دارم حامی خوبی برای هنر باشند و هنرمندان و سینمای ما را حمایت کنند. و به تمام مسائلی که در ارتباط با سینما به ایشان مربوط می شود توجه کنند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!