فانی لند‌

«مسئولیت اجتماعی» برای هر انسانی بسیار مهم است/ برای تولید «غریبه» هیچ چیزی نسبت به «سریال‌های نمایش خانگی» کم نگذاشتیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «جواد فرحانی» تهیه کننده سریال تلویزیونی «غریبه» به کارگردانی «سروش محمدزاده» که به تازگی پخش آن به پایان رسید و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده بود بیان داشت: برای تولید «غریبه» هیچ چیزی نسبت به سریال های نمایش خانگی کم نگذاشتیم و تلاش کردیم اثری در شأن مردم تولید کنیم و خوشبختانه چنین شد.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «شب عید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در پاسخ به این پرسش که چطور شد شما سراغ سوژه ملتهبی همچون قاچاق دارو رفتید اظهار داشت: بنده معتقدم مسئولیت اجتماعی برای هر انسانی بسیار مهم است. من به لطف خدا در همه برنامه های تلویزیونی که ساختم مسئولیت اجتماعی داشتم.

وی یادآور شد: در این قضیه شاید اولین کسی بودم که در تلویزیون بحث اوتیسم را در «خندوانه» آوردم و آن ها را شناساندم و رویشان مانور دادم. پرداختن به مقوله مهم بچه های پروانه ای هم ادای دین من بود که البته خیلی از دوستان نیز در این خصوص به من کمک کردند.

فرحانی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد در این شرایط دارو از کثیف ترین روش ها استفاده می کنند. داروهای حساس را جمع می کنند تا بتوانند در بازار آزاد با قیمت های نجومی آن ها را بفروشند؛ باندهای مخوف که از انسانیت بویی نبردند این قاچاق را انجام می دهند که بخشی از آن مالی است و بخشی از عملکردشان هم روان مردم را به هم می ریزد.

این تهیه کننده تأکید کرد: این افراد فقط به قصد سود مالی این کار را نمی کنند و تلاش دارند تا به جامعه و کشور ضربه بزنند؛ بدیهی است که هر کسی به این آب و خاک عرق داشته باشد این حرکات شنیع و ضد مردمی را انجام نمی دهد.

تهیه کننده برنامه های «خندوانه» و «شکرستان» در همین خصوص گفت: من وقتی طرح این پروژه را خواندم از آن لذت بردم و به خودم گفتم حتما باید این کار را به سرانجام برسانم؛ الْأعْمالُ بِالنّیّاتِ؛ اگر این کار موفق شده به دلیل نیت خیری است که در پشت آن بوده و طبیعتا لطف خدا شامل حال ما شده است.

وی افزود: ما برای تولید «غریبه» هیچ چیزی نسبت به سریال های نمایش خانگی کم نگذاشتیم و تلاش کردیم اثری در شأن مردم تولید کنیم و خوشبختانه چنین شد. نکته ای که برای خود من اهمیت داشت این بود ه با توجه به حساسیت موضوع دارو و مشکلات مردم به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه در تهیه دارو، واقعاً باید برای مردم توضیح داده شود که حاکمیت با همه سختی‌ها این داروها را با یارانه وارد کشور می‌کند اما عده‌ای وطن‌فروش و بی‌اخلاق برای اینکه نارضایتی را در سطح جامعه بالا ببرند و این‌طور نشان بدهند که مسئولان در تهیه دارو ناتوان‌اند و نیز به‌دلیل سودجویی، همه این داروها را با نسخه‌های قلابی جمع‌آوری و از مرز خارج می‌کنند.

گفتنی است؛ سریال «غریبه» به‌تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی سروش محمدزاده این شب‌ها مهمان مخاطبان شبکه سه سیماست. این سریال ۳۶قسمتی از ۲۷ مرداد، هر شب حوالی ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن رفت و داستان خود را حول محور مافیای دارو تعریف و تمرکز ویژه‌ای بر مشکلات بیماران خاص و به‌طور مشخص پروانه‌ای داشت و چهره‌های شناخته‌شده‌ای، ازجمله پژمان بازغی، حمید گودرزی، اسماعیل محرابی، محیا دهقانی و رضا فیاضی در آن ایفای نقش نمودند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!